دلایل سفر نوروزی به تایلند : از صخره های آهکی شگفت انگیز تا ماساژهای سنتی
تایلند مقصدی است که می تواند در لیست سفر همه افراد باشد. در اینجا دلایلی را می آوریم که چرا تایلند می تواند مقصد سفر ایده آلی باشد

دلایل سفر به تایلند: از صخره های آهکی شگفت انگیز تا ماساژهای سنتی

در ادامه برخی جاذبه های توریستی و گردشگری تایلند را معرفی می نماییم :

صخره های آهکی شگفت انگیز کرابی

خط ساحلی 150 کیلومتری در امتداد استان کرابی (Krabi) پر از صخره های آهکی (کارست) است که مثل دندانی بلند می ماند که از دریا بیرون آمده است. کرابی به همراه کرواسی و ویتنام، یکی از تنها سه منطقه ای در جهان است که چنین پدیده های برج مانند کارست به داخل دریا کشیده می شوند، و ستون هایی را تشکیل می دهند که تقریباً به صورت عمودی از امواج دریا بیرون می زند.

صخره های آهکی کرابی در تایلند
صخره های آهکی کرابی در تایلند

ساحل ریلی (Railay Beach) یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده کارست ها است. مؤسساتی وجود دارند که دوره هایی آموزشی برای صخره نوردان مبتدی و حرفه ای برای بالا رفتن از 631 مسیر صخره ای در این منطقه برگزار می کنند. ساحل ریلی تنها از طریق قایق قابل دسترس است. می توانید قایق سنتی تایلندی درازی را در شهر کرابی یا ساحل آئو نانگ سوار شوید، و سفری کوتاه تقریباً به مدت 15 دقیقه تا رسیدن به ساحل تجربه کنید. اقامتگاه های زیبایی نیز در کرابی وجود دارد که می توانید در آنجا آرامش پیدا کنید و از زندگی لذت ببرید.

جشن های شبانه پوکت

پوکت (Phuket) بزرگترین جزیره تایلند با مساحتی حدود 540 کیلومتر مربع، شهرتی قابل توجه برای جشن گرفتن به دست آورده، و شهر پاتونگ (Patong) مرکز این جشن هاست.

جشن های شبانه پوکت
جشن های شبانه پوکت

بزرگترین شهر جزیره محل کلوب های شبانه بسیاری پر از سالن دی‌جی های بین المللی است. ساحل زیبای پاتونگ با شن های سفید جایی برای استراحت و بازیابی از این شلوغی های شبانه است، و همچنین می توانید از ماساژ پا و صورت استفاده کنید.

بازارهای شلوغ بانکوک

بازارهای شلوغ و پرانرژی زیادی در بانکوک (Bangkok) وجود دارد، ولی احتمالاً معروف ترین آنها بازارهای شناور هستند. شهر بانکوک در قرن نوزدهم به خاطر شبکه گسترده کانال هایش (معروف به خلونگ ها) به عنوان «ونیزِ شرق» شناخته می شد، کانال هایی آبی که هنوز هم برای حمل و نقل و تجارت استفاده می شوند.

بازارهای شناور بانکوک
بازارهای شناور بانکوک

بازار شناور تالینگ چان در تونبوری (Thonburi) یکی از پنج محل زیبای تجاری در آب است. کافی است قایقی دراز را در یکی از لنگرگاه های نزدیک کرایه کنید تا از نزدیک شاهد فروش و درست کردن غذای تازه در داخل قایق های چوبی سنتی توسط مردم محلی باشید.

جنگل های بکر خائو لاک

خائو لاک (Khao Lak) در ساحل جنوب غربی مکانی عالی برای کشف طبیعت تایلند است.

جنگل های بکر خائو لاک تایلند
جنگل های بکر خائو لاک تایلند

خائو لاک که نام آن از کوهی 1000 متری در مرکز این منطقه گرفته شده (به معنای کوه لاک)، دارای سه پارک ملی بکر است و سواحل خلوت آن منطقه ای مهم برای لانه سازی لاک پشت های چرمی است.

سواحل خلوت مای خائو

در ساحل مای خائو (Mai Khao) در شمال غربی پوکت، تمام شن و ماسه را متعلق به خودتان خواهید یافت. این ساحل 11 کیلومتری بخشی از پارک ملی سیرینات است، و به همین خاطر بر خلاف برخی دیگر از تفرجگاه های پوکت تقریباً به طور کامل توسعه نیافته باقی مانده است.

ساحل خلوت مای خائو تایلند
ساحل خلوت مای خائو تایلند

جریان قوی آب، شنا کردن در این منطقه را خطرناک کرده ولی مکانی فوق العاده آرامش بخش برای تماشای غروب آفتاب و دیدن ستارگان است.

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ (که هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 3:30 بعدازظهر به روی عموم باز است) به عنوان خانه ای برای پادشاهان سیام در سال 1782 ساخته شد، و شامل ساختمان های پرتعداد زیادی در مساحت بیش از 200 هزار متر مربعی است. بیشتر این ساختمان ها به روی عموم بسته هستند، ولی بازدیدکنندگان می توانند از زمین های کاخ و همچنین چهار ساختمان مشهور آن دیدن کنند. تالار بزرگ کاخ که در قرن نوزدهم تکمیل شد، بزرگترین ساختمان است و شامل ترکیبی از معماری رنسانس ایتالیایی و سبک تایلندی است.

کاخ بزرگ بانکوک
کاخ بزرگ بانکوک

معبد بودای زمردین دربرگیرنده تصویری از بودا حک شده روی سنگ قولنج سبز بزرگی است. قوانین سفت و سختی در مورد لباس پوشیدن در کاخ برای بازدیدکنندگان وجود دارد: پاها و دستان باید کاملاً پوشیده باشند، و پوشیدن صندل نیز مجاز نیست (مگر اینکه شما از آن دسته افرادی باشید که عادت دارید صندل خود را با جوراب بپوشید!).

ماساژهای سنتی تایلندی در جزیره کامالا

کامالا (Kamala) جایگزینی آرامش بخش برای زندگی شبانه پاتونگ است.

ماساژهای سنتی تایلندی در جزیره کامالا
ماساژهای سنتی تایلندی در جزیره کامالا

این روستای ماهیگیری ساحل 2 کیلومتری زیبایی دارد که پر از تپه های پوشیده از از درختان است، و سرعت زندگی در آنجا عموماً بسیار آهسته تر از هر جای دیگری در پوکت است. در کنار هوای آرامش بخش آنجا، مکان های زیادی نیز برای لذت بردن از ماساژ سنتی تایلندی وجود دارد.

جزایر خلوت پارک ملی دریایی کوه فی فی

پارک دریایی کوه فی فی (Koh Phi Phi) پر از جزایر خلوتی با برکه ها و آبشارهایی برای اکتشاف است. زندگی دریایی شگفت انگیزی نیز در زیر امواج دریا قرار دارد. از آنجایی که این یک پارک ملی حفاظت شده است، باید فردی را به عنوان راهنمایی رسمی همراه خود داشته باشید.

پارک دریایی کوه فی فی تایلند
پارک دریایی کوه فی فی تایلند

انتظار دیدن هر چیزی از لاک پشت های پوزه عقابی گرفته تا اسب های دریایی، و حتی کوسه پلنگی بی خطر را در آب های این منطقه داشته باشید.

بودای لمیده مشهور وات پو

وات پو (Wat Pho) که با عنوان معبد بودای لمیده نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین معبدها و زیباترین ساختمان ها در بانکوک است. معبد اولیه به قرن هفدهم بر می گردد، و زمین های آن شامل حکاکی های تزئینی بسیاری است.

پیکره بودای لمیده مشهور به وات پو در تایلند
پیکره بودای لمیده مشهور به وات پو در تایلند

گنج واقعی در داخل معبد قرار گرفته است: مجسمه 46 متری لمیده ای از بودا که یکی از بزرگترین مجسمه ها در تایلند است. طرز قرارگیری آن نمایانگر ورود بودا به نیروانا و پایان دادن به چرخه تناسخ است، و 108 کاسه برنزی نمایانگر 108 شخصیت فرخنده بودا در کنار آن قرار گرفته است. گفته می شود که انداختن سکه داخل کاسه ها خوش شانسی می آورد، و البته به جمع آوری پول برای نگهداری از معبد نیز کمک می کند.

 آب های فیروزه ای آئو نانگ

آب های آئو نانگ (Ao Nang) در کرابی درخششی خاص به رنگ فیروزه ای در فصل خشک دارد. همراه با برج های برافراشته کارست و شن های سفید، این منطقه نمایانگر برخی از بهترین زیبایی های طبیعی تایلند است.

آب های آئو نانگ تایلند
آب های آئو نانگ تایلند

این آب ها ممکن است در فصل مرطوب کمی تیره شوند چرا که شن ها با بادهای موسمی جابجا می شوند، ولی حتی در آن موقع هم می توانید قایقی محلی به سمت یکی از جزایر نزدیک بگیرید تا از آب زلال و آبی روشن در تمام طول سال لذت ببرید.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir