وسایل عجیب غریب مربوط به گذشته که باورتان نمی شود وجود داشته باشند!! + عکس (قسمت 1)
در زمان های خیلی قدیم گاهی وسایلی اختراع می شده که از نظر خودشان کاربردی ولی برای زمان ما عجیب و غریب است

عکس های اختراعات عجیب و غریب گذشته

دوربین ها: اینها دوربین هایی بودند که در جنگ جهانی دوم توسط کبوترها حمل می شدند تا به ارتش برای ارزیابی منطقه ای کمک کنند. وقتی به این وسیله نگاه می کنیم به نظرمان قابل تحسین می آید، اما آیا این وسیله برای یک پرنده کوچک زیادی سنگین نیست؟

دوربین قدیمی,عکس دوربین قدیمی
دوربین قدیمی


بیشتر بدانید : وسایل عجیب غریب مربوط به گذشته که باورتان نمی شود وجود داشته باشند!! + عکس (قسمت 2)


پس این پرندگان کوچک هم با جثه کوچکشان نقش بزرگی در جنگ داشتند و وظیفه خود را به خوبی انجام می دادند.

 دوربین قدیمی,کبوتر نامه بر
دوربین قدیمی



صندلی ها: این صندلی ها وزنه های واقعی داشتند که بهشان وصل بود. شاید منظورشان از ساخت چنین صندلی هایی این بوده که به کسی که روی آن می نشسته گوشزد کنند اضافه وزن دارد و باید ورزش کند. اما استراحت کردن و نشستن روی چنین صندلی ای واقعا سخت است.

صندلی,صندلی قدیمی
صندلی قدیمی


سرنگ: این یک نوع سرنگ و وسیله ای برای سقط جنین بوده است. سقط جنین امر جدیدی نیست و برای نسل ها در فرهنگ های مختلف دیده شده است. فقط علم پزشکی و وسایل دخیل در این کار پیشرفت کرده است.

سرنگ سقط جنین,سقط جنین,سرنگ
سرنگ مخصوص سقط جنین


وسیله تمرکز: بعد از یک شب بی خوابی کشیدن نمی توانید در محل کار تمرکز کنید؟ مردم در گذشته ازین کلاه های مخصوص استفاده می کردند که هم صداهای اطراف را نشنوند هم وسعت دید محدودی داشته باشند و البته مقداری هم ذخیره اکسیژن داشتند!

وسیله تمرکز,تمرکز,تمرکز در محل کار
وسیله تمرکز


جعبه بازی بچه: این یک قفس پنجره  ای برای بچه هاست...  باور کنید یا نه درگذشته واقعا والیدن فکر می کردند این ایده خوبی است. آنها بچه هایشان را درون یک قفس لبه پنجره می گذاشتند تا هوای تازه تنفس کند!

قفس بچه,عکس قفس
قفس بچه



ایده پشت این اختراع وحشتناک از نظر ما ابلهانه است؛ آنها با این وسیله می خواستند بچه ها را از نور خورشید و هوای آزاد بهره مند سازند. برای ما خیلی عجیب است که چرا برای چنین منظوری بچه ها را برای گردش بیرون از خانه نمی بردند!؟ و بچه ای که دراین تصویر می بینیم به نظر نمی آید ازین شرایط لذت ببرد!

قفس بچه,اختراع قدیمی
قفس بچه




درخت ها: این یک درخت آرزو است. زمان های گذشته ازین درخت ها زیاد دیده می شد، مردم آرزو می کردند و یک سکه به تنه درخت فرو می کردند. درخت هم با وجود سکه های زیاد روی تنه اش رشد می کرد.

درخت آرزو,خرافات
درخت آرزو


این درخت یکی از معروف ترین درخت های آرزو در اسکاتلند است. مردم نه تنها سکه های خود را داخل درخت کرده و آرزو می کردند، بلکه اعتقاد داشتند تمام آرزوهایشان به حقیقت می پیوندد.

درخت آرزو
درخت آرزو



عینک آفتابی: این وسیله که می بینید یک مدل عینک آفتابی قدیمی است! اما واقعا عجیب به نظر می رسد چگونه با این عینک ها می دیدند؟! به نظر می رسد این عینک ها تا حد خیلی زیادی جلوی دید را می گرفته و از نظر ما عجیب است که چگونه از آن استفاده می کردند.

 عینک آفتابی,عینک آفتابی قدیمی
عینک آفتابی قدیمی


بیشتر بدانید : 5 کشف مرموز زمان باستان!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 اختراع زمان باستان که فکر می‌کردید مربوط به زمان ما هستند!! (+عکس)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ