وسایل عجیب غریب مربوط به گذشته که باورتان نمی شود وجود داشته باشند!! + عکس (قسمت 2)
در زمان های خیلی قدیم گاهی وسایلی اختراع می شده که از نظر خودشان کاربردی ولی برای زمان ما عجیب و غریب است

عکس های اختراعات عجیب و غریب گذشته

اسلحه: این یک مدل مسلسل مدل 89 درحقیقت یک دوربین بود که برای هدف های تیراندازی های طیاره ای در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار می گرفت. این وسیله باید از هدف عکس می گرفت تا تیراندازی کردن به آن راحت تر باشد. گرفتن یک عکس خوب مساوی بود با تیراندازی کردن دقیق سرباز به هدف.

 اسلحه,اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی
اسلحه



بیشتر بدانید : وسایل عجیب غریب مربوط به گذشته که باورتان نمی شود وجود داشته باشند!! + عکس (قسمت 1)


خلال دندان
: تاریخچه این خلال دندان های انگلیسی به سال 1620 برمی گردد. تصور کردن اینکه مردم در گذشته چگونه با چنین وسیله ای دندان هایشان را تمیز می کردند کمی سخت است!

اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,خلال دندان
خلال دندان

خشک کننده مو یا سشوار: می توانستید حدس بزنید که این وسیله های شبیه بیلچه در اصل مربوط به مد و زیبایی و خشک کننده و حالت دهنده مو باشد؟ برای استفاده این وسیله را با آب داغ پر کرده و بعد موهای خود را دور آن می پیچیدند. به نظر ایمن می آید، اینطور نیست؟

 اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,سشوار
خشک کننده مو یا سشوار


کلاه: این کلاه متعلق به سلسله پادشاهی Qing در چین است. به نظر تجملی و زیبا می آید، اینطور نیست؟ اما اگر شما این را در یکی از مراسم رسمی تان به سر بگذارید مطئمنا در تمام شهرتان معروف می شوید! 

اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,کلاه,کلاه  سلسله پادشاهی Qing 
کلاه  سلسله پادشاهی Qing



مصنوعات مذهبی: این وسیله یک محراب قابل حمل افراد منتسب به جادوگری است که با آن عبادت می کردند. اما چه لزومی داشته که وقتی در حال حرکت هستند هم بخواهند آیین جادوگری را انجام دهند؟

 اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,وسیله مذهبی
مصنوعات مذهبی



قاشق ها: این قاشق برای غذا دادن به خرس ها استفاده می شد. البته اینجا یک سوال پیش می آید: چرا اصلا کسی باید بخواهد با قاشق به یک خرس غذا بدهد؟ شاید کسی می خواسته خرس ها را بزرگ کند تا بعدا به فروش بگذارد یا اینکه آنها را حیوان خانگی خود کند. به هر حال ایده بامزه ای است.

 اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,قاشق
قاشق مخصوص خرس



وسایل پزشکی: زالو ها درون این شیشه ها ذخیره می شدند (مثل امروزه) تا بعدها برای اهداف پزشکی ازشان استفاده کنند. اگر آنها مراقب های لازم را انجام می دادند، کارشان زیاد عجیب به نظر نمی رسید. بالاخره باید  زالو ها را جایی نگه می داشتند.

 اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,زالو
وسیله پزشکی

لوازم اشپزخانه: این چاقو از دندان های کوسه درست شده است! شاید برای ما ترسناک به نظر برسد، اما این وسیله زمانیکه فلز در دسترس نبوده وسیله مفیدی بوده است.

اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,چاقو
چاقو

اسلحه: این اسلحه هایی که بیشتر شبیه کوله پشتی به نظر می رسند، دراصل اسلحه هایی بسیار کشنده بودند که در جنگ جهانی دوم استفاده می شدند و سربازان آنها را پشت خود حمل می کردند.

 اختراع عجیب و غریب,اختراع قدیمی,اسلحه
اسلحه


بیشتر بدانید : 10 اختراع زمان باستان که فکر می‌کردید مربوط به زمان ما هستند!! (+عکس)

بیشتر بدانید : مخترعانی که به‌ دست اختراعاتشان کشته شدند!+ عکس


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ