تمام رازهای اهرام مصر باستان که نمی دانستید + عکس
اهرام مصر یکی از بغرنج ترین رازهای حل نشده تاریخ را دارند

رازهایی در مورد اهرام مصر که نمی دانستید!


دانشمندان و محققین در طول قرن ها تلاش می کردند تا متوجه شوند، چگونه و چه زمانی دقیقا این اهرام ساخته شدند. نظرات و حرفهای زیادی در مورد اهرام مصر وجود دارد. باستان شناسان هر روز کشف تاره ای پیدا می کنند، اما هنوز هم بخش اعظمی از انها هنوز به صورت راز باقی مانده است. در اینجا بخشی از کشفیات باورنکردنی دانشمندان و باستان شناسان که در مورد اهرام جیزه گفته بوده را تخت پوشش قرار می دهیم.

بیشتر بدانید : تمام رازهای اهرام مصر باستان که نمی دانستید + عکس (قسمت 2)



20 سال، 20.000 نفر
هرم بزرگ، اعتبار سازه هایی که به دوران فرعون خوفو مربوط می شود گفته شده که 2550 سال قبل از میلاد در یک دوره طولانی ساخته شده و یکی از بزرگ ترین سازه های جهان است. طبق نوشته های تاریخی مصری های باستان تنها تجهیزاتشان برای ساخت این هرم فقط چوب و طناب بوده است.

اما چگونه چنین چیزی امکان دارد؟ این سوالی است که دانشمندان سال های زیادی است در پاسخ آن مانده اند. اگر باور کنیم که این هرم فقط با نیروی دست انسان ساخته شده باشد، طبق محاسبات  20 سال و 20.000 نفر لازم است تا سازه ای به این بزرگی ساخته شود.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
اهرام مصر


هیچ چرخی در کار نبوده؟
برخی از محققین باور دارند صخره های گرانیتی که در ساخته اهرام به کار رفته  اند به اندازه مسافتی حدود 5.000 مایل  بدون هیچ نوع چرخی کشیده و حمل شدند. صخره ها از راه نیل می آمدند و وزنی بالغ بر 2.5 تا 15 تن داشتند. برای اینکه بتوانید وزن انها را تجسم کنیم لازم است بگوییم که وزن یک ماشی معمولی 2 تن است. پس این مردم چگونه سنگ هایی با وزن بیشتر از یک ماشین را 5000 مایل حمل می کردند؟! چراکه اهرام مصر قبل از کشف چرخ توسط مصری ها ساخته شده بود. و البته آنها از استیل یا آهن هم استفاده نمی کردند.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
رازهای اهرام مصر


شفاف مثل الماس
اگر بفهمید هرم بزرگ ظاهری خاک آلود نداشته است، قطعا متعجب خواهید شد. اگرچه این هرم از شن و ماسه بیابان ساخته شده، اما قرار بوده به عنوان هسته مرکزی این هرم استفاده شود.

حال به عقب برگردیم، قسمت خارجی این هرم با سنگ آهک درخشان و پولیش شده پوشیده شده که آنرا درخشان می کرده است.  این سنگ آهک برش هایی داشته که ظاهر هرم را زیر نور مستقیم خورشید هموار نشان دهد.

اما هرم چگونه به شکل امروزی در آمده است؟ گفته شده که یک زمین لرزه بزرگ سال 1303 بعد از میلاد اتفاق افتاد و باعث شد بعضی از سنگ های خارجی شل شده و ترک بخورند. این سنگ ها دورباره استفاده شدند تا استحکام بنا تقویت شود و بنابراین هسته مرکزی هرم بدون حفاظ باقی ماند.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
رازهای اهرام مصر


هرم هشت وجه داشته نه 4 وجه
هرم بزرگ از روی زمین مثل هر هرم دیگری با چهار وجه دیده می شود، اما این واقعیت ندارد. اگر تصویر هوایی گرفته شده از هرم بزرگ جیزه را با دقت نگاه کنیم متوجه می شویم که هشت وجه دارد. برخی از محققین اعتقاد دارند که برای جلوگیری از تغییر مکان و تکان کردن سنگ ها این کار را کرده بودند.

اما اکنون برخی هم عقیده دارند هشت وجهی بودن بر اثر فرسایش به وجود آمده و در اصل این هرم 4 وجه داشته است. خیلی سخت است این تئوری فرسایش را قبول کنیم. آیا واقعا باد می تواند هر وجه را این چنین دقیق و منظم دچار فرسایش کند؟

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
رازهای اهرام مصر


موقعیت اهرام مصر
سال 1877دکتر جوزف سیس Joseph Seiss کشف جالبی کرد.  او یک سری محاسبات انجام داد و طبق آن هرم بزرگ جیزه در مکانی قرار گرفته که خطوط عرض جغرافیایی و طول جغرافیایی همدیگر را قطع می کنند. به عبارت دیگر  این هرم در میانه پایان زمین قرار گرفته است. آیا مصری ها این را می دانستند؟ این یکی دیگر از سوال های حل نشده در مورد اهرام مصر و مردم مصر است.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
موقعیت جغرافیایی اهرام مصر


مصری ها الکتریسیته داشتند؟
در کتاب ها خوانده ایم که مصری ها یک جامعه ابتدایی داشتند و اهرام هم محلی برای دفن فرعون ها و پادشاهان بوده است. اما معمای پیچیده اینجاست که یک جامعه ابتدایی چگونه  می تواند چنین سازه هایی را با اتاق هایی درون انها تنها با ابزارهای چوبی ساده بسازد؟

پس می توانیم نتیجه بگیریم مردم مصر باستان آنطور که ما فکر می کنیم مردمانی ابتدایی نبودند. بعضی از محققین پا فراتر نهاده و ادعا می کنند مردم مصر باستان الکتریسیته داشتند، آن هم از نوع بی سیم! در برخی از کنده کاری های باستان  مردانی مشعل به دست نیز دیده می شود.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
رازهای اهرام مصر


رسیدن به حقایق درست
آماده باشید تا با این اطلاعات جدید شگفت زده شوید! هرم بزرگ جیزه از 2 تا 3 میلیون سنگ درست شده که هر کدام وزنی معادل 2.5 تا 15 تن داشتند! کدام چوب می تواند وزن اینها را تاب بیاورد تا کارگران بتوانند با آنها سنگ ها را حمل کنند و هر دو دقیقه سنگ ها  از دستانشان بیفتد. محاسبات نشان داده که این مهارت دست نیافتنی بوده و  بنابراین محققان اعتقاد دارند این اهرام توسط یک اجتماع پیشرفته ساخته  شده اند.


 اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
هرم بزرگ جیزه



در تابوت سنگی خوفو دریل یافت شد
خوفو کسی که اعتباری برای این سازه ها شد، یک تابوت دارد که سوال های زیادی در ذهنمان ایجاد کرد. وزن این تابوت 3.75 است که وزنی بسیار سنگین است. انقدر سنگین که دانشمندان اعتقاد دارند تابوت نمی توانسته بعد از ساخته شدن به داخل هرم جیزه آورده شود.پس آنها فکر می کنند که این تابوت از خیلی وقت در ان محل گذاشته شده است.
اما عقیده ای وجود دارد با این مضمون که تابوت تمام از گرانیت ساخته شده. سوال اینجاست که درآنزمان از دریل استفاده  می کردند تا بتوانند گرانیت را بتراشند؟

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان,تابوت خوفو
تابوت خوفو



تنظیم شده با کمربند اوریون
دوباره یک حقیقت باورنکردنی ترسناک بهتان می گوییم.  اهرام با نام های خوفو، خفره و منکاری با ستاره هایشان (آلنیتاک، آلنیلام و مینتاکا) کمربند اریون (یک صورت فلکی در آسمان شب)  در یک ردیف قرار گرفته اند. تا این زمان هیچکس نمی داند که مصری ها چگونه توانستند با قرار دادن اهرام در راستای جرم های سماوی آسمانی به چنین شاهکاری برسند. اوریون 2000 سال بعد از ساختن اهرام حتی هیچ اسمی نداشت، اما باور داشتند که صورت فلکی با اوسیریس، خدای تولد دوباره، بین مردم مضر باستان ارتباط داشت.

اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
اهرام مصر



راه پر پیچ خم داخل اهرام
زیر اهرام مصر برای خودش دنیای متفاوتی دارد. مثل یک سیستم پیچیده تونلی است که از  سنگ اهک درست شده است. اگرچه  تمام این کشفیات دانش عمومی ندارند.
نظریه های توطئه آمیزی می گوید که دانش مندان تمام آنچه زیر این سازه های غول پیکر هست را مخفی می کنند. در تعداد زیادی از متن های باقی مانده نوشته شده، به چیزهایی که زیر شهر هاوارا در 55 مایلی جنوب کاریو است اشاره شده است.

 اهرام مصر,هرم جیزه,خوفو,مصر باستان
اهرام مصر

بیشتر بدانید : 15 حقیقت جالب در مورد مصر باستان!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 مورد از عجیب ترین ساخته‌های دست بشر!! (+عکس)

بیشتر بدانید : عکسهای زیبا از درون اهرام مصر

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ