5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 1)
در دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که ما از آنها بی خبریم؛ از جزایر نفرین شده ترسناک، تا جزیره ای که هیچ انسان دیگری را به آنجا راه نمی دهند

جزیره های عجیب و غریب جهان

جزیره تانگیر Tangier ، جاییکه مردم بومی ویرجینیایی به زبانی متفاوت با انگیسی صحبت می کنند

اگر در ایالت متحده سفر جاده ای داشته باشید، می دانید که گاهی اوقات مردم بوستونی و لوزیانیایی به زبانی مشابه صحبت می کنند. با این حال هیچکس دیگری در آمریکا به زبان مردم جزیره تانگیر Tangier صحبت نمی کند.

Tangier  یک جزیره کوچک در 12 مایلی ساحل ویرجینیا، جایی که مردمانش به زبانی غیرمعمول از انگیسی صحبت می کنند. طبق نظریه نشنال جئو گرافیک تعداد زیادی از محققین باور دارند تاریخچه این زبان به صدها سال پیش بازمی گردد.


بیشتر بدانید : 5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 2)

جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,Tangier

جزیره تانگیر


اکثریت جمعیت متودیست جزیره  از زمان جنگ جهانی به بعد از قاره آمریکا مجزا شده اند. این جدایی باعث شد فرهنگ ویژه ای در این جزیره رشد کند. جاییکه 500 شهروند آن از ماشین های زمین گلف برای رفت و آمد استفاده می کنند و اقتصاد سنتی شان بر پایه ماهیگیری و شکار خرچنگ است.

و البته زبان این مردم عجیب ترین دستاورد این جدایی است. مردم جزیره تانگیر به زبانی حرف می زنند که هیچ انگلیسی زبانی متوجه نمی شود.

یکی از دلایلش این است که آنها «واکه» های متفاوتی دارند، و بخش دیگر آنها به تعداد خیلی زیادی «صحبت وارونه» دارند (چیزی شبیه سخنان طعنه آمیز). و همچنین اصطلاحات عامیانه مخصوص به خود را دارند.

جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,Tangier 

Tangier Island


تاشیروجیما Tashirojima ، جزیره گربه های ژاپن

اگر به خاکستر گربه حساسیت دارید، این جزیره بزرگ ترین کابوس برای شماست. از طرف دیگر اگر از جمله افرادی هستید که برای گربه خانگی تان پیج فیس بوک دارید، جزیره ژاپنی گربه های می تواند یک مقصد رویایی برایتان باشد.

همان طوری که روی یک لوح سنگی نوشته شده، جزیره تاشیروجیما Tashirojima  به 100 نفر جمعیت خیراندیش گربه ها که نامشان روی یک لوح سنگی آمده است  و در طول صدها سال فرمانروایی کردند، افتخار می کند.

حتی یک معبد گربه کوچ در میانه جزیره وجود دارد، و مسافران خسته می توانند در اتاق هایی به شکل گربه استراحت کنند. شما به هر کجا که نگاه کنید می توانید گربه هایی را ببینید که کاملا با انسان ها راحتند.

اما این گربه ها از کجا می آیند؟ داستان به زمانی برمی گردد که گربه ها بین سالهای 1700 تا 1800 به جزیره آمدند تا موش ها را بکشند. قبل از آن اقتصاد Tashirojima با پارچه های ابریشمی رونق داشت و این موش ها کرم های ابریشم را شکار می کردند. بعد از اینکه گربه ها این مشکل را حل کردند، مردم جزیره شروع به ماهیگری کردند تا غذای بیشتری برای گربه ها فراهم کنند و از آن موقع گربه ها در این جزیره حکمفرمایی می کنند. چونکه مردم جزیره ورود گربه ها را خوش شانسی می دانستند.

 Tashirojima,جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,جزیره گربه ها

جزیره گربه های ژاپن



ایزولا دلا گایولا، Isola della Gaiola,، جزیره نفرین شده ای که نمی خواهید انجا زندگی کنید


بیرون از سواحل ناپل، این دو جزیره کوچک که با یک پل پیاده روی به هم وصل شده است. گویی که آخرین مقصدی است که در زیبایی جهان شناور شده است. باجود زیبایی این جزیره وجود صخره های باشکوه و خرابه های رومی خست است که تصور کنیم این جزیره تاریخچه جالبی نداشته است.

نام این جزیره با یک نفرین همراه شده. مثل مثلث برمودا، تعدادی از حوادث ناراحت کننده را به این جزیره ربط می دهند. تصادفات و انطباق ها و افسانه هایی وجود دارد که بستگی به دیدگاه شما دارد.

گفته شده مردی که به او لقب جادوگر داده بودند پیش از سال 1800 در جزیره زندگی می کرده، بعد از آن برای چند نفر از صاحبان ثروتمند جزیره مدام اتفاق های بدی پشت سر هم می افتاد.

برای مثال معروف ترین صاحب جزیره J. Paul Getty بود که حدودا سال 1960 جزیره را می خرد. کسانی که به نفرین باور دارند ، می گویند او این جزیره را سال 1973 زمانی که پسرش را دزدیدند خریداری کرد.
جدیدا ریدلی اسکات در فیلم All the Money in the World این وقایع را به تصویر کشیده است.
حال این جزیره چه نفرین شده باشد چه نباشد اکنون خالی از سکنه شده است.

 Isola-della-Gaiola,جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,

ایزولا دلا گایولا، Isola della Gaiola,


جزیره نگهبان شمالی North Sentinel  ، جایی که مردم غریبه اجازه ورود ندارند

در عصر تمدن باور اینکه نقطه ای در جهان بدون فرهنگ و تکنولوژی کرده و اجازه ورود بیگانگان به دنیایشان را نمی دهند کمی سخت است. مردم بومی منطقه North Sentinel تلاش می کنند تا مانع هرگونه تماس دیگران از دنیای خارج با جزیره شان شوند، آنها به هرکسی که فکر کنند می خواهند به خانه شان حمله کنند با نیزه های آتشین نزدیک می شوند.
تخمین زده می شود ساکنین این جزیره بین 50 تا 500 نفر باشند، و آخرین قبیله غیرقابل تماس در جهان هستند. ظاهر مردم این جزیره در کشاورزی نیز پیشرفت نکرده اند و با شکار روزگار می گذرانند.

جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,North Sentinel

North Sentinel


درگذشته چندین هیئت اعزامی سعی داشتند با این جزیره خودمختار ارتباط برقرار کنند، اما موفق نشدند. دولت هند حالا حکمی صادر کرده که این جزیره و مردمانش باید به همین شکل باقی بمانند و نابود نشوند.

اما واضح است که مردم جزیره اجازه ورود هیچ غریبه ای را به جزیره نمی دهند، و واقعا خیلی ترسناک است که با نیزه های اتشین روبرو شویم، اینطور نیست؟!
و البته مهم تر از آن اینکه مردم غیر بومی می توانند مستعد بیماری یا هر نوع ویروسی باشند که اگر وارد این جزیره شود باعث مرگ و میر افراد آن شود. این جزیره یکی از مکان هایی است که هیچ وقت نباید پایمان را انجا بگذاریم!

 جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,جزیره نگهبان شمالی

جزیره نگهبان شمالی

عکس های بسیار کمی ازین جزیره در دسترس است. چراکه هیچ عکاسی اجازه ورود به آنجا را ندارد. تعداد معدودی عکس هم که موجود است از فاصله دور گرفته شده است.

Isla de las Munecas، جزیره عروسک های مرده
در چشم مردمی که از جزیره Isla de las Munecas بازدید کرده اند چیزی ترسناک تر از این جزیره عروسک های مرده نیست که هنوز در کابوس هایشان فراموش نمی کنند.

جایی که زیاد از شهر مکزیک دور نیست، این جزیره (در اصل یک شبه جزیره کوچک) با افسانه یک مرد سرایدار نفرین شده است. مردی به نام Don Julian Santana که 50 سال پیش ادعا می کرد یک دختر مرده را شناور  روی کانال آب پیدا کرده است.

اگرچه خانواده سانتانا گفتندکه هیچ دختر مرده ای وجود ندارد، این نگهبان ادعا می کند که می خواسته به روح این دختر کمک کند شادی را در زندگی بعد از مرگ پیدا کند. او برای این کار عروسک هایی را برای او در همه جای جزیره از درختان آویزان می کرد. 

امروزه این درختان از فنس ها آویزان هستند، یا به تخته هایی کوبیده شده اند، یا به درختان وصل شده اند. این عروسکان منظره ترسناک و غم انگیزی را برای کسانی که جزیره را تماشا می  کنند درست کرده است. این  عروسک ها همه مدلی هستند؛ از عروسک های کلاسیک گرفته تا باربی. بعضی از انها بدون چشم، سر، دست یا پا هستند.

جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,جزیره عروسک های مرده

جزیره عروسک های مرده



گفته شده سانتانا تمام زندگی اش را وقف خوشحال کردن روح دخترک مرده کرد، تا اینکه خودش در سال 2001 درگذشت. و جسد او ناگهان در همان کانالی که گفته بود جسد دخترک را دیده کشف شد.

برخی از مردم محلی هم اعتقاد دارند حالا روح سانتانا نیز بخشی از جزیره شده است.
امروزه این جزیره برای بازدید عموم مردم بازگشایی شده است.

 جزیره,جزیره عجیب,عجیب ترین جزایر,مکان های عجیب,جزیره عروسک های مرده

Isla de las Munecas

 

بیشتر بدانید : 5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا!! +عکس

بیشتر بدانید : 10 تا از وحشتناک ترین قلعه ها که ارواح در آنجا رفت و آمد دارند! (+عکس)

بیشتر بدانید : در این جزیره فقط حق با لاغرهاست!! + عکس

بیشتر بدانید : 5 جزیره برتر بهشتی برای گذراندن تعطیلات! (+عکس)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ