5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 1)
 در دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که ما از آنها بی خبریم؛ از جزایر نفرین شده ترسناک، تا جزیره ای که هیچ انسان دیگری را به آنجا راه نمی دهند

جزیره های عجیب و غریب جهان

سوکوترا، Socotra ، جزیره ای از جهان بیگانگان
اگر سفر به مریخ و ماه در بودجه شما نیست، اصلا نترسید. آنهایی که دنبال محیط های عجیب شبیه به دنیای بیگانگان هستند باید بدانند روی کره زمین چنین مکانی وجود دارد، با نگاه کردن به عکس های نشنال جئوگرافیک از جزیره سوکوترا، نزدیک ساحل یمن، مکان جالبی را خواهید دید، جایی که چیزهای عجیب زیادی دارد.
برخی معتقدند که سوکوترا به خاطر تنوع خاص حیوانات و گیاهانش می تواند مکان واقعی باغ کتاب مقدس عدن باشد. یکی از دلایل هم این است که درخت دانش با ظاهر عجیبی که هیچ گیاه دیگری شبیهش نیست در این جزیره قرار دارد.
نگاهی به درخت خون اژدها در بالا بیندازید، واقعا  فکر می کنید این گیاهان از زمین آمده اند؟

در جزیره سوکوترا، Socotra تنوع جالبی از گونه های مختلف پرندگان نیز وجود دارد. تنها پستانداران بومی این منطقه نیز خفاش ها هستند.
سوکوترا 50.000 نفر جمعیت داشته که درامدشان متکی بر توریسم است. متاسفانه در سال های اخیر صنعت توریسم در این منطقه تحت ناآرامی های سیاسی منطقه یمن قرار گرفته است.


بیشتر بدانید : 5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 1)

جزیره,عجیب ترین مکان ها,جزیره های عجیب,عجایب,سوکوترا,Socotra

سوکوترا، Socotra


بیشتر بدانید : جزیره سوکوترا؛ یکی از عجیب ترین مکان های روی زمین!! (+عکس)


Fadiouth، جزیره ای که با صدف های آرام پوشیده شده

اگر از دوستداران حصدف ها هستید، به این جزیره بروید. در این جزیره سنگالی میلیون ها صدف دیده می شود. بله، این بدین معنی است که هر جا پا بگذارید تعداد زیادی صدف می بینید. تعداد این صدف ها به قدری زیاد است که تا بحال در طول عمرتان ندیده بودید.
تمام جاده و راه نیز با  صدف پراکنده شده است و از آن در صنایع دستی و معماری بومی منطقه استفاده می شود.
یک جزیره صدف دوم نیز وجود دارد، که به وسیله یک پل چوبی باریک قابل دسترسی است و محل آرامگاه و قبرستان مردگان جزیره است. معماری قبرستان به شکلی است که فکر می کنید همه از صدف درست شده اند.
مورد عجیب دیگر در این جزیره استفاده از صلیب های سفید رنگ است که در کشور سنگال با بیشترین جمعیت مسلمان نادر و عجیب به نظر می رسد.
طبق نوشته های نشال جئوگرافیک مسلمانان و مسیحی ها در این جزیره با آرامش با هم زندگی می کنند. حتی اعضای یک خانواده اغلب با ادیان متفاوت بوده و مردم ادیان مختلف در کنار هم در مراسم عروسی، غسل تعمید و سوگواری شرکت می کنند.

جزیره,عجیب ترین مکان ها,جزیره های عجیب,عجایب,fadiouth

 قبرستان روستای Fadiouth

 

جزیره های شناور دریاچه تیتیکاکا Titicaca
این جزیره های شناور ساخته طبیعت نیستند، جزیره های دریاچه Titicaca یکی از جالب ترین جزیره های ساخت دست انسان هستند. مردم قبیله Uros  در این جزایر زندگی می کنند و آنها را تماما از نی totora ساخته اند.

ساختن این جزیره ها یک کار مداوم و همیشگی است؛ چون نی های کف و عمق جزیره از هم پاشیده می شوند و ساکنین مجبورند مدام به کف جزیره نی اضافه کنند.

خوشبختانه در اطراف آنها نی totora به وفور یافت می شود؛ برای همین بیشتر مردم قبیله اوروس Uros از نی ها برای ساختن قایق، مبلمان و حتی خانه هایشان استفاده می کنند. با اینحال برخلاف تصویر عموم مردم قبیله سبک زندگی بدوی و اولیه ندارند. آنها با تکنولوژی مثل پنل های خورشیدی و قایق های موتوری کاملا راحتند، و حتی ایستگاه رادیویی خودشان را دارند، که هر روز موزیک پخش می کند.

مردم جزیره اوروس صدها سال است بر روی این جزیره های کوچک ساخته شده با نی زندگی می کنند. اولین جزیره به خاطر فرار از ظلم و ستمی که در خشکی در وطن مردم وجود داشت ساخته شد.
امروزه مردمان جزیره با فروختن تور ماهیگیری، صنایع دستی و کالاهای دیگر به توریست ها گذران زندگی می کنند.

جزیره,عجیب ترین مکان ها,جزیره های عجیب,عجایب,تیتیکاکا
دریاچه تیتیکاکا Titicaca

 

Poveglia، جزیره طاعون
به Poveglia راز تاریک ایتالیا خوش آمدید. درحالیکه توریست ها در قایق های رمانتیک در کانال ونیز حرکت می کنند، افراد کمی می دانند که تنها نیم مایل آن طرف تر یک جزیره کوچک عجیب ناسالم و ترسناک وجود دارد.   
Poveglia در طول سالها برای هدف های ناراحت کننده ای استفاده شده است، اما معروف ترین آن مربوط به سال های 1793 تا 1814 می شود؛ در این سالها جزیره به عنوان محلی برای قرنطینه قربانیان بیماری طاعون استفاده می شد. گفته شده حدود 160.000 نفر از قربانیان آلوده به طاعون در کرانه Poveglia مرده اند. مکانی که برخی از مردم  ادعا می کنند نیمی از خاک این جزیره از اجساد از هم پاشیده شده و پوسیده انسان ها ساخته شده است.

این داستان خودش به اندازه کافی ترسناک بود. اما داستان های دیگری نیز هست. در سال 1900 یک نفر ایده ساخت بیمارستان روانی در همان ساحل به سرش زد. در این سالها شایعه شد دکترها خلق و خوی حیوانی پیدا می کردند و بیمارانشان را می کشتند. این تیمارستان سال 1968 بسته شد و عجیب نیست که بعد از آن این جزیره را تسخیر شده می دانند.
باوجود این داستان های ترسناک، هنوز مردمی بودند که به آینده جزیره علاقه مند بودند. برای همین سال 2014  جزیره به مزایده گذاشته شد و  Luigi Brugnaro برای99 سال بعد جزیره را اجاره کرد.

Poveglia,جزیره,عجیب ترین مکان ها,جزیره های عجیب,عجایب,جزیره طاعون

 Poveglia، جزیره طاعون

Vulcan Point ، جزیره ای با یک جزیره
این مکان جالبی شبیه لوکیشن های جنگ ستارگان است. Vulcan Point جزیره ای با یک دریاچه است که این دریاچه در دهانه یک آتشفشان قرار گرفته است. این آتشنشان خودش یک جزیره است که روی یک جزیره در میانه یک دریاچه بزرگ تر  قرار گرفته است. این جزیره در کشور فیلیپین واقع شده که خود این کشور نیز جزیره است.
وقتی صحبت از آتفشان می کنیم در مورد یک دایناسور همیشه خفته نمی گوییم: The Taal Volcano 33 مورد فوران  ثبت شده  داریم که آن را تبدیل به دومین آتشفاشن فعال فیلیپین کرده است.

جزیره,عجیب ترین مکان ها,جزیره های عجیب,عجایب

Vulcan Point

 

بیشتر بدانید : 10 مکان عجیب و غیرطبیعی روی کره زمین!! (+عکس)

بیشتر بدانید : سفر به این مکان‌های عجیب به هیچ گردشگری توصیه نمی‌شود!!

بیشتر بدانید : مقبره ها و آثار تاریخی عجیب و غریب!! (+عکس)

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ