زیباترین معابد هند که در موردشان نشنیده بودید! + عکس
هند دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد. هند سرزمین نژادها، زبان‌ها، آیین‌ها، و فرهنگ‌های فراوان و گوناگون می‌باشد. هند کشور معابد و شگفتی هاست

زیباترین و جالب ترین معابد کشور هند

1. معبد Ranakpur Jain

این معبد دلیل کافی برای بازدید از Rajasthan است. معبد Ranakpur از قرن 15 با معماری عجیب و شگفت انگیز هزاران گردشگر و زیارت کننده از سراسر جهان را شگفت زده کرده است. افراد زیادی برای دیدن 1.444 ستون این معبد می آیند و می خواهند این ادعا که گفته شده هیچ دو ستونی شبیه هم کنده کاری نشده را از نزدیک ببینند.


بیشتر بدانید : 17 منطقه بی نظیر در هند که باید قبل از مرگ ببینید! (+عکس)

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Ranakpur Jain


2. معبد Ramanathaswamy

این معبد به افتخار الهه شیوا ساخته شده و در جزیره Tamil Nadu جاییکه زیارتگاه مخصوص هندوهاست ( شامل شیواناها و اسمارتاها) ساخته شده است. اولین چیزی که در این معبد جلب توجه می کند تزئینات بی شمار آن و راهروهای درخشان و رنگارنگ است؛ راهروهایی که گفته شده بزرگ ترین راهروها در سراسر جهان است. از جاذبه های دیگر این معبد وجود آب مقدس برای شستشوی افرادی است که برای زیارت به این معبد می آیند.

 کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند,
معبد Ramanathaswamy


3. معبد Kedarnath

یکی از 12 معبد Jyotirlinga که به الهه شیوا اختصاص داده شده، این معبد شاید کوچک باشد اما بسیار چشم نواز است. جالب ترین ویژگی این معبد محل قرارگیری اش است؛ این معبد با معماری کوچکش در کوه های هیمالیا و در چشم اندازی برفی شگفت انگیز قرار گرفته است.

این معبد زیبا در شمال هند بین ماه های آپریل تا نوامبر قابل دسترسی است.  دلیل آن هم زمستان های بسیار سرد این منطقه و نبودن جاده مستقیم برای رسیدن به معبد است. این منطقه 11.755 فوت ارتفاع دارد و عبادت کنندگان باید 11 مایل در کوه ها پیاده روی کنند تا به آن برسند.

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Kedarnath

4. معبد Virupaksha

Virupaksha  معبد اصلی معابد چندگانه Pattadakal است. این معبد هم میزبان هندوها و هم جینیسم ها بوده است.  تاریخچه آن به قرن هفتم برمیگردد و به دلیل ترکیب معماری و عناصر طراحی هند شمالی و چنوبی در فهرست میراث ملی یونسکو به ثبت رسیده است. 

Virupaksha بزرگ ترین مقبره ها، بیشترین جزیئات در تزئینات، کتیبه ها، و حتی نقش برجسته های یادبود اشکال هندو را دارا است. و  مانند اکثر معابد این مجموعه رو به شرق، مقدس ترین جهت قرار دارد.

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Virupaksha

5. معبد Sharadamba

معبدی از چوب صندل که ساخت آن از قرم هشتم آغاز شد و تا قرن 14 پرستشگاه هایی زیادی به افتخار خدای Saraswati  به آن اضافه شد. این معبد بعد از سالها  در بالاترین نقطه ورودی معبد با مجسمه طلایی Sharadamba مزین گردید. این معبد با رنگ های پاستلی روشن برای بچه ها نیز جذابیت دارد.

 کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند,
معبد Sharadamba


6. معبد Gandikota
Gandikota در آندرا پراداش که یک سنگر نظامی باستانی محسوب می شد، با دو معبد و برای Madhava ساخته شد.  یکی از این دو معبد از نظر معماری خصوصا معماری داخلی چشم نوازتر است.

گفته شده در ورودی این منطقه باستانی انبار غله، معبد، برج ساعت، و حتی مسجدی که بعدا خراب شد دیده می شده است. برای همین معبد Gandikota  یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری هند دانسته می شود. 

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Gandikota


7. معبد Vidyashankara

معبد Vidyashankara یکی از چندین معبد در منطقه Karnataka در جنوب غرب هندوستان است. تمام عناصری که شما از یک معبد هندو انتظار دارید، شامل مجسمه های اسطوره های هندی و چندین پرستشگاه مختص برهما، ویشنو و خدایان دیگر- و همچنین کمی هم تزئینات مربوط به ستاره شناسی- در این معبد جای داده است. و به سمت شرق قرار گرفته است تا نور خورشید زمان مراسم مذهبی و ایینی به استن ستون های ویژه بتابد.

این معبد بر روی 12 ستون استوار است؛ ستون هایی که نمایشگر 12 نشانه از زودیاک هستند

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Vidyashankara

8. معبد Airavatesvara

این معبد با کنده های استادانه و پر از ریزه کاری، پرستشگاه های افزوده شده یکی از مرموزترین معابدی است که خوب شناخته نشده است. با این جال در بین توریست ها اصلی ترین منطقه زیارتی هندوها دانسته می شود.
Airavatesvara واقع شده در Tamil Nadu در جنوب هند  وقف خدای شیوا، با نقش و نگارهایی مربوط به این الهه، مجسمه ها، کنده کاری ها و دیوارهای نقاشی شده مورد توجه تمام گردشگران از سراسر جهان قرار می گیرد.
معبد Airavatesvara بین قرن 11 و 12 ساخته شده است.

کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند, 
معبد Airavatesvara

9. معبد Palitana Jain

با نگاه از فراز آسمان در شمال غرب هند در Gujarat تعداد زیادی معبد کنده کاری شده بر بالای تپه Shatrunjaya خواهیم دید. در حقیقت این 860 معبد Jain که در نزدیکی Palitana پیدا شدند، اختصاص به شهری دارند که به شهر معبدها مشهور است.
اما راه رسیدن و بازدید از معبد Jain کمی مشکل است و باید برای رسیدن به معبد از 3500 پله بالا بروید. قدیمی ترین سازه در این معابد متعلق به قرن 11 میلادی است و حتی تا به امروز نیز به این مجموعه معابد جدید اضافه شده است.

 کشور هند,معابد هند,زیبایی های هند,اماکن دیدنی هند,معابد هند,
معبد Palitana Jain

 

بیشتر بدانید : مراسم عروسی هندیان چگونه برگزار می‌شود؟! (+عکس)

بیشتر بدانید : وحشت در سینمای هند؛ بازیگر زن جوان هندی حلق‌آویز شد!

بیشتر بدانید : هند یا کشور رویاها! عکس‌هایی دیدنی از هند

بیشتر بدانید : 5 سنت بسیار عجیب و غریب هندوها!! (+عکس)


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ