قلعه هایی که از هتل های 5 ستاره بهترند! + عکس
در این گزارش قصد داریم به برخی از زیباترین قلعه‌ها که به هتل تبدیل شده‌اند، اشاره کنیم، شاید روزی شما هم مهمان یکی از این قلعه‌ها باشید!

اقامت در قلعه های تاریخی بسیار زیبا و دیدنی

برای دوستداران تاریخ، اقامت در یک قلعه‌ی تاریخی به مانند یک رویا است که تحققش برای بسیاری از آنها باور کردنی نیست. با این حال بسیاری از قلعه‌های تاریخی امروزه درب خود را به روی این نوع از مسافران باز کرده‌اند. طبق گفته‌ی HomeAway، قلعه‌ها یه عنوان یک جاذبه در صنعت گردشگری حضور داشتند اما حالا در حال تبدیل شدن به اقامتگاه‌هایی محبوب هستند. در سال‌های اخیر، 55 درصد تقاضا برای این اقامتگاه‌ها افزایش یافته است. جالب است بدانید که یکی از دلایل آن نیز محبوبیت سریال قرون وسطایی Game of Thrones بوده است. با این حال، هزینه‌ی نگهداری و مرمت ساختمان‌های بزرگ و قدیمی بسیار بالا است، به همین دلیل اقامت در این قلعه‌های تاریخی، گران تمام می‌شود. در اینجا قصد داریم به برخی از زیباترین قلعه‌ها که به هتل تبدیل شده‌اند، اشاره کنیم، شاید روزی شما هم مهمان یکی از این قلعه‌ها باشید! قلعه‌هایی که هتل‌های پنج ستاره را دور زده‌اند.

بیشتر بدانید : یک هتل بی‌نظیر در دل کوه‌های سوئیس + عکس

قلعه‌ی Tulloch، اسکاتلند

اسکاتلند قلعه‌های بسیاری دارد، اما قلعه‌ی Tulloch در Dingwall یکی از زیباترین قلعه‌های آن است. این قلعه‌ی زیبا در قرن دوازدهم ساخته شده و خانه‌ی اجدادی Clan Davidson است. این قطعه از میراث اسکاتلندی، به دقت بازسازی شده است و در بازسازی‌اش، ویژگی‌های اصلی بنا مانند سالن ناهارخوری چوبی کاملا حفظ شده است.

قلعه تاریخی,هتل تاریخی,هتل قلعه,زیباترین قلعه ها,سفر به قلعه,اقامتگاه تاریخی
قلعه‌ی زیبای تاریخی Tulloch، اسکاتلند

با توجه به Visit Scotland، مسافران قلعه می‌توانند انتظار داشته باشند که علاوه بر شرکت‌هایی که در این قلعه فعال هستند، با ارواح سرگردان هتل نیز ملاقات خواهند کرد. روح مالک سابق این قلعه، یعنی Elizabeth Davidson یکی از این ارواح است که به ملاقات میهمانان می‌رود!
 

خانه تاریخی Cliveden House ، انگلستان

 Cliveden House یکی از خانه‌های برجسته‌‌ی انگلستان است و بسیاری از اعضای ثروتمند و مشهور بریتانیا برای قرن‌ها در این خانه اقامت داشته‌اند. برای مثال در اواخر قرن بیستم، خانه میزبان میهمانی‌های پر سر و صدا به میزبانی  Nancy و Waldorf Astor بوده است. وینستون چرچیل، جورج برنارد شاو و حتی مهاتما گاندی جزو مشهورترین مهمان‌های این برنامه‌ها بوده‌اند.

قلعه تاریخی,هتل تاریخی,هتل قلعه,زیباترین قلعه ها,سفر به قلعه,اقامتگاه تاریخی
خانه ایی که مگان مارکل و پرنس هری پس از ازدواج مدتی در آن اقامت داشتند

براساس گفته‌ی National Trust، اینجا محل رسوایی بزرگ Profumo هم بوده که در دهه‌ی 1960 در بریتانیا اتفاق افتاد. مگان مارکل و پرنس هری نیز بعد از ازدواجشان مدتی در این خانه اقامت داشتند. Cliveden یک ملک برجسته است که در روستای زیبا Berkshire در 400 هکتار بنا شده است. خانه در امتداد روخانه تایمز است و امروزه به طور کامل بازسازی شده و ترکیبی زیبا از مدرنیته و تاریخ را در آن شاهد خواهید بود.

قلعه‌ی  Lisheen، ایرلند

قلعه‌ی Lisheen در Tipperary County قرار گرفته است. این خانه متعلق به قرن هجدهم است و به طور کامل بازسازی شده است. قلعه‌ی Lisheen در سال 1921 توسط IRA سوزانده شد و تقریبا 80 سال قبل توسط صاحبان فعلی خود بازسازی شد.

قلعه تاریخی,هتل تاریخی,هتل قلعه,زیباترین قلعه ها,سفر به قلعه,اقامتگاه تاریخی
بازسازی قلعه‌ی تاریخی  Lisheen، ایرلند

قلعه‌ی Lisheen شامل 9 اتاق خواب و حمام است و در نزدیکی کلیسای مشهور Mohar و شهر قرون وسطایی Kilkenny قرار دارد.
 

قلعه‌ی Inverlochy، اسکاتلند

در سال 1873، ملکه ویکتوریا بعد از یک هفته اقامت در قلعه‌ی Inverlochy در دفتر خاطرات خود نوشت که «هرگز نقطه‌ای دوست داشتنی‌تر و عاشقانه‌تر از این جا ندیده‌ام». قلعه Inverlochy متعلق به قرن نوزدهم است که در کنار کوه‌های اسکاتلند واقع شده است.

قلعه تاریخی,هتل تاریخی,هتل قلعه,زیباترین قلعه ها,سفر به قلعه,اقامتگاه تاریخی
ملکه ویکتوریا و اقامت در قلعه Inverlochy، اسکاتلند

اتاق‌های این قلعه ارزان نیست اما هر اتاق مجموعه‌‌ای از حماسه‌ها و داستان‌های تاریخی و سلطنتی اسکاتلند را در خود پنهان کرده است.

هتل de la Cité، Carcassonne، فرانسه

شهر باستانی قرون وسطی Carcassonne یکی از میراث جهانی یونسکو است که جزو جذاب‌ترین نمونه‌های معماری قرون وسطایی فرانسه نیز هست. بازدیدکنندگان این شهر می‌توانند در قلعه‌ی شهر اقامت داشته باشند. شهر Carcassonne  دارای تاریخی غنی شامل محاصره، طاعون و حتی جنگ‌های صلیبی است که از قرن سیزدهم به خود دیده است. با این حال این شهر هنوز زنده است. قلعه‌ی شهر امروزه تبدیل به هتلی لوکس شده و دارای اتاق‌ها و رستوران‌هایی مدرن است.

قلعه تاریخی,هتل تاریخی,هتل قلعه,زیباترین قلعه ها,سفر به قلعه,اقامتگاه تاریخی
هتل لوکس de la Cité، Carcassonne، فرانسه

 آیا شما هم دلتان می‌خواهد در این قلعه‌ها اقامت داشته باشید؟


بیشتر بدانید : 10 تا از وحشتناک ترین قلعه ها که ارواح در آنجا رفت و آمد دارند! (+عکس)

بیشتر بدانید : 15 قلعه و کاخ حیرت آور در جهان!! (+عکس)

بیشتر بدانید : در این هتل های مخوف بهتر است با یک چشم باز بخوابید!! + عکس

بیشتر بدانید : آشنایی با قلعه هزار درب - ایلام (+عکس)



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: lastsecond.ir