عکس های زیرخاکی که برای اولین بار درعمرتان می بینید!!ر
دیدن عکس های تاریخی قدیمی همیشه لذت بخش بوده است؛ خصوصا اگر این عکس های ناب برای اولین بار منتشر شده باشند. در این پست عکس هایی خواهید دید که هیچ جای دیگری ندیده بودید

عکس های قدیمی تاریخی

اینجا زمانی است که آرنولد شواتزینگر حق شهروندی امریکایی را دریافت کرده است. این بازیگر که در استرالیا متولد شده است با فیلم پرفروش علمی تخیلی در هالیوود به شهرت رسید؛ فیلم هایی مثل Conan the Barbarian اکران شده در سال 1982. یکی دیگر ار فیلم های مشهور این بازیگر مجموعه ترمیناتور بود.
آرنولد در اوایل دهه 20 توجه خود را صرف فرماندار شدن کالیفرنیا کرد. او ابتدا به عنوان جایگزین گری دیویس در اکتبر 2003 انتخاب شد، و بعدها در سال 2006 دوباره انتخاب شد. 

عکس قدیمی,آرنولد شواتزینگر  

عکس قدیمی آرنولد شواتزینگر

سفر فضایی

چارلز دوک جوان ترین فضانوردی بود که در ماموریت آپولو 16 سال 1972 پایش را روی کره ماه گذاشت. او از عکس خودش کنار همسر و دو پسرش رو سطح ماه عکس گرفت. عکسی که تا به امروز آنجا باقیمانده است.

خانواده عکاس پیغامی را پشت ان عکس معروف نوشته بودند با این مضمون: اینها خانواده چارلز دوک هستند که در 20 آپریل 97 روی سطح ماه نشسته اند. چارلز می گوید چون دمای هوا در ماه تا 400 درجه بالا می رود این عکس احتمالا تا الان از بین رفته است.

عکس قدیمی,عکس تاریخی,سفر به ماه,چارلز دوک 

سفر به ماه چارلز دوک

چرخ زیبا
دیناسفر Dynasphere نام تک چرخی بود که سال 1932 ساخته شد و می توانست 25 میال در ساعت حرکت کند. این وسیله قرار بود جایگزین وسایل نقلیه قدیمی و سنتی شود.

دیناسفر توسط J.A. Purves در سال 1930 ساخته شد، اما دراصل از روی یکی از طراحی ها داوینچی ساخته شده بود. اگر پوروس نسبت به این اختراع خود خوش بین بود، اما این وسیله نقلیه موفق نشد.
این وسیله به عنوان نقشی که در سیستم حمل و نقل داشت، می توانست به ساده ترین شکل ممکن نقل و انتقالات را کاهش دهد. اما هدایت کردن یا متوقف کردن این وسیله پرسرعت غیر ممکن بود.

 عکس قدیمی,دیسافر,Dynasphere

دیسافر Dynasphere


قدرت گل

هرقدر در مورد شجاعت این خانم بگوییم کم گفته ایم! این زن یکی از معترضین ضد جنگ است که در 21 اکتبر 1967 در ویرجیانا به تظاهرات  صلح آمیز دست زده است. این عکس توسط برنی بوستون Bernie Boston  گرفته شده ست.

این عکس به سرعت تبدیل به عکس نمادین مخالفین جنگ ویتنام شد و جایزه پولیتزر سال 1967 را نیز گرفت.

 عکس قدیمی,قدرت گل,جنگ ویتنام

قدرت گل: نماد جنگ ویتنام


برادران رایت

اینجا اولین عکس از پرواز قوی اورویل رایت را در سال1903 می بینید. این پرواز  افتتاحی در کیتی هاوک در شمال کالیفرنیا اتفاق افتاد. اوریل رایت اغلب از این پرواز سال 1903 با عنوان پرواز اول یاد می کرد و آن را اولین پرواز موفق خود می دانست.

 عکس قدیمی,عکس برادران رایت

عکس برادران رایت


معبد توت انخ آمون
این عکس معبد مهر و موم شده توت انخ امون در مصر است که هنوز شکسته نشده است. این معبد سال 1922 توسط هوارد کارتر و لرد کارناون کشف شد. این مکان همچنان دست نخورده باقی مانده و یکی از بزرگ ترین کشفیات باستان شناسی به حساب می آید.

نمایش آثار هنری سالم و دست نخورده این معبد می تواند یکی از جاذبه های گردشگری باشد، اما خارج کردن این اشیا زیاد راحت نیست. تابحال چندین نفر از افرادی که خواسته اند این معبد را حفاری کنند از دنیا رفته اند. و همین اتفاقات مردم را از نفرین معروف فراعنه ترسانده است.
یک صورت طلایی، تاج ها، شمشیرها، غذا، شراب، صندل ها، تیر وکمان و وسایل دیگر از اشیاء داخل این معبد هستند.

 عکس قدیمی,عکس باستانی,مصر باستان,معبد,توت انخ آمون

معبد  مهر و موم شده توت انخ آمون


یوفوها

این عکس از پروژه «کتاب آبی» پرونده 24-185-19-7X  شی ای عجیب را بر فراز آسمان در ژوئن 1947 نشان می دهد. از وقتی که این عکس توسط ایر فورس در سال 2015 منتشر شد ، متخصصین امور نظری در رابطه به بیگانگان آنرا نشانه بر اثبات وجود بیگانگان می دانند.

البته این شی پرنده یک شی نامشخص معرفی شد. و این بدین معنی نیست که حتما یک وسیله ماورایی یا سفینه یوفوها باشد. اغلب اوقات یوفوها را به شکل ابر، شهاب، بالون، پدیده های آب و هوایی و سیاره های روشن می دانند. اما تعداد زیادی از مردم دوست دارند اینگونه باور کنند که در زندگی شان با یوفوها برخورد داشته اند.

 یوفوها 

عکس ثبت شده از یوفوها


پناهنده

این عکس سال 1939 توسط لوییز ماردن گرفته شد؛ عکس یک فراری را نشان می دهد که توسط مرزبانان به کشور خودش ایالت متحده امریکا کشیده می شود تا از فرار او به ال پاسو، تگزاس و پناهنده شدنش به مکزیک جلوگیری کنند. خطوط مرزی و تقسیمات مرزی در دهه30 خیلی ساده و پیش پافتاده بود. در آن دهه به دلیل جرم و جنایت هایی که به خاطر مصرف مشروب رخ می داد تجارت و کار کاسبی میخانه داران و شراب سازان ممنوع اعلام شد. در اثر رکود اقتصادی و و افسردگی حاصل از ان خیلی از افراد ال پاسو که  در آن روزها رونق اقتصادی و کشاورزی وجود داشت را ترجیح می دادند.

 عکس پناهنده فراری

عکس پناهنده فراری

مردی که از دادن سلام نازی خودداری کرد

در اینجا August Landmesser یکی از اعضای مهمانی نازی ها را می بینید که وقتی سال 1935 با یک دختر یهودی به نام Irma Eckler ازدواج کرد فکر می کرد حزب نازی به او کمک می کند تا شغلی داشته باشد. او  در هامبورگ کار گر کارخانه کشتی سازی بود و در مراسم تمرینات نیروی  دریایی Horst Wessel سال 1936 از دادن سلام نازی امتناع کرد.
Landmesser سعی کردند به دانمارک فرار کنند، اما دستگیر شدند. Landmesser دو سال و نیم در کمپ بود و Eckler تا زمانیکه دومین دخترشان را به دنیا بیاور در بازداشت بود و سپس به یک کمپ دیگر فرستاده شد. او در مرکز Bernburg Euthanasia کشته شد.

عکس قدیمی,نازی,هیتلر,حزب نازی 

مرد مخالف حزب نازی

تایتانیک

این  عکس آخرین عکسی است که از تایتانیک از بالای آسمان گرفته شده است. در سال 1912 که این کشتی برای یک سفر دریایی به آب رفته بود. تایتانیک یکی از بزرگ ترین کشتی های مسافربری جهان بود و زمانی که به مقصد نیویورک در حرکت این فاجعه اتفاق افتاد.
تایتانیک به یک قطعه یخ شناور برخورد کرده و غرق شد. از 2.224 نفر سرنشین و خدمه کشتی 1500 نفرشان مردند.

 آخرین عکس تایتانیک

آخرین عکس تایتانیک


قطار زیرزمینی

این عکس اولین سفر با ترن های زیرزمینی را دراندن سال 1982 نشان می دهد. اولین ریل راه اهن زیرزمینی با نام Metropolitan Railway در سال 1863 بازگشایی شد.

قطار زیرزمینی 

قطار زیرزمینی


بازگشت مونالیزا

تابلوی مونالیزا بعد از جنگ جهانی اول دوباره به لوو بازگردانده شد. مونالیزا 2 آگوست سال 1911 از موره لوور دزدیده شده بود. موزه برای انجام تحقیقات یک هفته تمام اذیت شد. دو سال بعد دزد واقعی خودش را معرفی کرد و نقاشی را برگرداند.

تابلوی مونالیزا 

بازگشت مونالیزا

 

بیشتر بدانید : با تماشای این عکس های دیدنی تاریخی در گذشته سفر کنید!

بیشتر بدانید : 15 عکس حیرت‌انگیز از جنگ جهانی دوم که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

بیشتر بدانید : عکس های فوق العاده کمیاب و قدیمی که نگاه شما به گذشته را تغییر خواهد داد! قسمت اول

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: قدیمی ترین عکس های تاریخ!

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ