عکس های زیرخاکی که برای اولین بار درعمرتان می بینید!! (قسمت2)
دیدن عکس های تاریخی قدیمی همیشه لذت بخش بوده است؛ خصوصا اگر این عکس های ناب برای اولین بار منتشر شده باشند. در این پست عکس هایی خواهید دید که هیچ جای دیگری ندیده بودید

عکس های قدیمی تاریخی که به تازگی منتشر شده اند

تولستوی در حال داستان خواندن
در این عکس مربوط به 1909  تولستوی را می بینید که برای نوه هایش قصه می خواند. خوشبختانه این داستان کمی کوتاه تر از جنگ و صلح بود! تولستوی خانواده ای پرجمعیت داشت. این نویسنده روسی سال 1962 با سوفی آندریونا برس (Andreyevna Behrs)  وقتیکه سوفی یک دختر دبیرستانی 16 ساله بود ازدواج کرد.
این زوج صاحب 16 فرزند شدند و 8 تای آنها زنده ماندند.
تولستوی همچنین 6 نوه داشت که 5 نوه او از پسرش Illya بودند. و یکی از نوه هایش هم از فرزند دخترش بود. این عکس آرام جنبه متفاوتی از زندگی این نویسنده کلاسیک جدی را نشان می دهد.

 عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,تولستوی
تولستوی در حال داستان خواندن برای نوه هایش


سرباز غش کرده
رژه سال 1970 مربوط به زمان پادشاهی ملکه الیزابت دوم، یکی از نگهبانان زمانی که ملکه الیزابت از پشت سرش رد می شد از هیجان غش کرد. در این رژه مربوط به جداسازی خانواده (Household Division ) در انگیس  ملکه اطراف آنها می چرخد تا آنها را ارزیابی کند، در قسمت دوم این ارزیابی وقتی از پشت سر آنها را چک می کرد این نگهبان هوشیاری اش را از دست داد.

 عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,ملکه الیزابت دوم
سرباز غش کرده در رژه ملکه الیزابت دوم

جان مک کین
در این عکس مردی در آب های دریاچه Trúc Bạch در هانوی سال 1967 توسط ویتنامی ها دستگیر می شود. این مرد کسی نیست جز جان مک کین. جان مک کین در آسمان بود که مورد حمله هوایی قرار گرفت و و بر فراز هانوی سقوط کرد. او به مدت پنج سال و نیم زندانی جنگی بود و تا سال 1973 زمان امضای قرارداد صلح پاریس آزاد نشد.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,ویتنام,جان مک کین 
دستگیری جان مک کین به دست مردم بومی ویتنام

ربات سیگاری
عکسی قدیمی از پیشرفت تکنولوژی در سال های اولیه اش! شرکت التریک وستینگهاوس در دهه 30 یک ربات سیگاری ساخت. اسم این ربات Elektro (الکترو) بود- چقدر مدرن!
الکترو علاوه بر پک زدن به سیگار می توانست 700 کلمه بگوید، بادکنک باد کرده و بازوها و سرش را تکان دهد. چشمهایش نیز رنگ سبز و قرمز را تشخیص می داد.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی, 
رباتی که سیگار می کشید!


اسلحه های فراوان
این انبار مهمات در ماشین بونی پارکر و کلاید بارو معروف پیدا شد. این جنایتکاران بدنام به شهرهای مختلف آمریکا سفر می کردند، مردم را دزدیده و می کشتند. آنها به خاطر دزدی از بانک شناخته شدند، اگرچه از مغازه های کوچک و پمپ بنزین ها هم دزدی می کردند. آنها بالاخره توسط چهار افسر پلیس تگزاس دستگیر و کشته شدند.
از وسایل آنها فقط اسلحه کشف نشد. آنها یک شعر با دستخط بونی، یک دوربین و چند حلقه فیلم چاپ نشده یافتند. بونی و کلاید در اکثر عکس هایشان به حالت مسخره و شوخی با اسلحه به هم نشانه گرفته بودند.

 عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی, بانی و کلاید
اسلحه های کشف شده از بانی و کلاید

بانوان جاروکش
این بانوان زمانی که مردان در جنگ بودند خیابان های شهر لیورپول را تمیز و جارو می کردند. این عکس در سال 1916 گرفته شده است. درطول جنگ زن ها شغل های سنگین حتی ساخت و و ساز را عهده دار بودند. بعد از بازگشت مردان تسلیم کردن مشاغل به انها کار ساده ای نبود، چون اغلب جنگ ها اصلی بر جنبش های حقوق زنان تاثیر می گذاشت.

 عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,جنگ جهانی,زنان
بانوان جاروکش در دوران جنگ جهانی

اسکیت های موتوری
تابحال دیده بودید یک انسان برای سفر درون شهری به خودش بنزین بزند! این وسیله یعنی اسکیت هایی که با بنزین کار می کردند در 60 مشهور شدند. این اسکیت ها یک موتور یک اسب بخار داشت که مصل کوله پشتی پشت انسان قرار می گرفت و با بنزین کار می کرد. قیمت آنها در دهه 60 250 دلار بود و بدون شارژ کردن می توانست در هر ساعت تا 30 مایل حرکت کند.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,اسکیت های موتوری
اسکیت های موتوری


کلود مونه
کلود مونه هنرمند فرانسوی سال 1923 کنار نقاشی مشهورش یاس های ابی ژست گرفته است. مونه بنیان گذار نقاشی امپرسیونیست فرانسه بیش از 20 از زندگی اش را صرف نقاشی از گلها کرد. پس عجیب نیست که باغ ها برای این هنرمند بسیار مهم بودند.
او یک خانه و باغ در Giverny خرید و بعد با خریدن زمین های اطراف خانه اس  بعد از فروختن نقاشی هایش یک خانه باغی و دومین استودیوی خود را ساخت.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,کلود مونه 
کلود مونه کنار نقاشی هایش


نجات یافته
این عکس رابرت مک گی است که در سن 13 سالگی پوست سرش توسط مردم Sioux کنده شد. خانواده او کشته شدند. او و والدینش مجبور بودند به سمت غرب Santa Fe Trail بروند. نجات پیدا کردن او معجزه بود و او بعدها داستانش را برای یک روزنامه محلی تعریف کرد. (همان زمان این عکس گرفته شد).

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,نجات یافته 
عکس نجات یافته ای که پوست سرش کنده شده بود


صورت های جنگ
این زن یک ماسک ضدگاز زده است. این عکس مربوط به انگلستان سال 1938 است. بزرگ کردن یکمودک در چنین شرایطی ترسناک است، اینطور نیست؟ مردم انگلیس که در طول جنگ در شهرهای بزرگ زندگی می کردند اغلب در پناهگاه ها با هم زندگی می کردند واز ماسک استفاده می کردند.
اگرچه ظاهر اختراع این زن ترسناک است، اما وسیله خوبی برای محافظت از بچه اش بوده است.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,جنگ جهانی,ماسک ضدجنگ 
ماسک و کالسکه ضدجنگ در دوران جنگ جهانی


جوانی های نابغه
استیون هاوکینگ یکی از بااستعدادترین ذهن های دنیا را دارد. شاید در نگاه اول در این عکس قابل شناسایی نباشد ، چون او به مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک شده بود و اندام های بدنش به مرور کارکرد خود را از دست دادند. این یکی از معدود عکس های هاوکینگ نابغه در جوانی است که زمان ازدواجش با جین وایلد در سال 1965 گرفته شده است.
ازدواج این دو مدت کوتاهی بعد از تشخیص ابتلای هاوکینگ به بیماری صورت گرفت و او در مورد این پیوند گفت: چیزی به من بدهید که به خاطرش زندگی کنم.  این دو در سال 1990 وقتی که هاوکینگ به خاطر Eileen Mason  جین را ترک کرد بی سر و صدا طلاق گرفتند.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,استیون هاوکینگ 
عکس عروسی استیون هاوکینگ


شهر نجات یافته
وقتی دولت آمریکا در دهه 50 آزمایش های هسته ای انجام می داد، یک شهر از مانکن ها درست کردند. آنها این کار را کردند تا بفهمند بعد از یک بمب بزرگ چه اتفاقی خواهد افتاد.
این مانکن های ترسناک به منظور نابودی مورد تست قرار گرفتند، اغلب آنها در حالت های مردم عادی قرار داده شدند، مثل مردمی که با خانواده شان شام می خوردند، تلویزیون تماشا می کردند یا بچه هایی که بیرون از خانه بازی می کردند.  منطقه تست نوادا شهر نجات یافته نامیده شد. و اکنون بازدید از آن برای توریست ها آزاد است.  این آزمایش ها در اوایل دهه 90 به اتمام رسید.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,آزمایش هسته ای 
شهر مانکن ها ساخته شده برای آزمایش های هسته ای


عکس تاریخی از سیرک
این عکسی از گردهمایی عجیب غریب هاست، از برادران Ringling و سیرک بارنام و بایلی در سال 1922.. تمام فیل های برادران Ringling بعد از اعتراض حامیان حیوانات به خاطر رفتارهای وخشتناک باحیوانات، به صورت قانونی از نمایش در سیرک بازنشسته شده اند.
این گروه عجیب در دهه 90 شهرت زیادی کسب کردند، برخی از آنها خودشان را عجیب و غریب درست می کردند ولی برخی از آنها به خاطر بیمارهای خاص شکل عادی نداشتند. حتی گاهی اوقات مردمی که ناتوانایی جسمی یا ظاهر عجیبی نسبت به بقیه داشتند برای اجرا در سیرک دزدیده می شدند.

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی,عکس قدیمی سیرک 
عکس قدیمی از سیرک

علم برق گرفتگی
این عکس شگفت انگیز لحظه ای گرفته شده که Duchenne de Boulogne عصب شناس از الکتریسیته بر روی صورت مردی استفاده می کرد تا مکانیزهای ماهیچه های صورت او را تشریح و مطالعه کند. او یکی از پایه گذاران عصب شناسی در فرانسه بود. اگرچه ممکن است آزمایش های او طبق استانداردهای امروزی غیراخلاقی به نظر برسد، اما آنها به آشنایی و فهم بیشتری نسبت به بدن انسان رسیدند. ما فقط باید خوشحال باشیم که جزو یکی از آزمایش کنندگان او نبودیم!

عکس قدیمی,عکس زیرخاکی,عکس تاریخی, 
آزمایش الکتریسیته بر روی صورت یک مرد

 

بیشتر بدانید : عکس های زیرخاکی که برای اولین بار درعمرتان می بینید!!

بیشتر بدانید : با تماشای این عکس های دیدنی تاریخی در گذشته سفر کنید!

بیشتر بدانید : 15 عکس حیرت‌انگیز از جنگ جهانی دوم که شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد!

بیشتر بدانید : عکس های فوق العاده کمیاب و قدیمی که نگاه شما به گذشته را تغییر خواهد داد! قسمت اول

بیشتر بدانید : گزارش تصویری: قدیمی ترین عکس های تاریخ!

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ