روستایی عجیب در همسایگی ایران، پشت صخره ها + عکس مستند
روستای السقرا Al Sogara در پشت صخره‌هایی مرتفع در میان کوه‌هایی در عمان واقع شده است. این روستا بیش از 500 سال قدمت دارد و در حدود 195 کیلومتری جنوب غربی شهر مسقط واقع شده است

تصاویر روستای پنهان شده در میان صخره‌ها

اگر شهرنشین باشید، حتما برای شما هم اتفاق افتاده که از شلوغی‌ها و آلودگی هوا و سایر مشکلات شهرنشینی دلزده شوید و به زندگی در روستاها بیندیشید. زندگی در روستاها همواره جذابیت‌های خاص خودش را داشته و در چند سال گذشته گشت و گذار در روستاها به یکی از تفریحات مورد علاقه‌ی شهرنشینان تبدیل شده است. بی‌تردید هر روستایی زیبایی‌های خاص خودش را دارد اما برخی از روستاها دارای ویژگی‌هایی هستند که گردشگران را به وجد می‌آورند؛ در اینجا یکی از همین نوع روستاها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که در پشت صخره‌هایی مرتفع در میان کوه‌هایی در عمان واقع شده است. بر اساس پژوهش‌های اخیر این روستا بیش از 500 سال قدمت دارد و در حدود 195 کیلومتری جنوب غربی شهر مسقط واقع شده است.

روستای مخفی السقرا Al Sogara
روستای مخفی السقرا Al Sogara

عمان را اغلب با خورشیدی تابان و گرد و غبار فراوانش می‌شناسند اما بد نیست بدانید که گردو غبار عمان در نهایت به کوهی به نام جبل اخضر منتهی می‌شود که کوهی بسیار سرسبز است و در رشته‌کوه حجر قرار دارد. جبل اخضر پر است از دره‌های عمیق و جاده‌های پرپیچ و خمی که اغلب آنها آسفالتی ندارند اما اگر ماجراجو بوده و به طبیعتگردی علاقه‌مند باشید و مسیرهای موجود در این کوه را در نوردید در پسِ دره‌ای عمیق، روستایی زیبا و رویایی را خواهید یافت که گویا از دنیا دور مانده است.

روستایی در پشت صخره های مرتفع کوه های عمان
روستایی در پشت صخره های مرتفع کوه های عمان

روستای پنهان شده در میان صخره‌ها السقرا Al Sogara نام دارد و جزو استان داخلیه‌ی عمان محسوب می‌شود. حالا تنها 25 نفر در این روستای زیبا زندگی می‌کنند و در حقیقت خانه‌های آنها در ارتفاع 2.980 متری ساخته شده است. گفته می‌شود که ساکنان این روستا از قبیله‌ای به نام الشریفی هستند که از حدود 1000 سال پیش در اردن زندگی می‌کردند.

مسیر روستای پنهان شده در میان صخره‌ها
مسیر روستای پنهان شده در میان صخره‌ها

نکته‌ای که روستای السقرا را جالب کرده این است که تا سال 2005 میلادی هیچ کسی به غیر از ساکنان روستا اجازه‌ی ورود به این منطقه‌ی مسکونی را نداشت و تنها چند سال است که گردشگران حق ورود به این مکان را پیدا کرده‌اند؛ همین موضوع سبب شده تا روستای السقرا کاملا دست‌نخورده و شبیه به سبک اولیه‌ی خود باقی بماند. البته ناگفته نماند که گردشگران به این دلیل اجازه‌ی ورود به السقرا را نداشتند که روستا جزوی از یک منطقه‌ی نظامی به حساب می‌آمد.

نمایی از روستای پنهان شده در میان صخره‌ها
نمایی از روستای پنهان شده در میان صخره‌ها

در حال حاضر ساکنان روستا در حال مدرن کردن زندگی خود هستند و رفت و آمد آنها به شهرها سبب شده تا شاهد کابل کشی‌ها و استفاده از نیروی برق و وسایل نقلیه‌ در این روستا باشیم همچنین ساکنان این روستا کانال آبی هم ساخته‌اند که به وسیله‌ی آن بتوانند آسان‌تر به آب شرب دسترسی داشته باشند. با تمام این تفاسیر حالا از السقرا به عنوان یکی از دورافتاده‌ترین روستاهای عمان یاد می‌شود با هم به تماشای تصاویر این روستا می‌نشینیم.

روستای پنهان شده در میان صخره‌ها السقرا Al Sogara
روستای پنهان شده در میان صخره‌ها السقرا Al Sogara

 

بیشتر بدانید : عجیب ترین روستای جهان که خانه های مردم داخل زمین است! + عکس

بیشتر بدانید : 10 روستای جذاب و ناشناخته ایران را بشناسید! (+عکس)

بیشتر بدانید : روستایی شبیه قصه های پریان که طبیعت آن را می بلعد!!

بیشتر بدانید : روستایی عجیب و کمی خنده‌دار در ترکیه! (+عکس)



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: lastsecond.ir