عجیب ترین یافته های باستان شناسی سال 2018 که باستان شناسان را متعجب کرد! (قسمت2)
 در این پست می خواهیم شگفت انگیز ترین یافته های باستان شناسان در سال 2018 که همه را به تعجب واداشت مرور کنیم، یافته هاییکه شاید دانسته های ما در مورد تاریخ برای همیشه تغییر دهند

شگفت انگیز ترین یافته های باستان شناسی سال 2018

سال 2018 تمام شد و اکنون که در سال 2019 هستیم می خواهیم نگاهی داشته باشیم به وقایع و یافته های شگفت انگیزی که در سال گذشته اتفاق افتاد و شاید به اندازه کافی بهشان توجه نشد.
اگرچه در گذشته کشفیات باستانی زیادی شده که ما هم در موردشان شنیده ایم، اما تا به امروز نیز همچنان باستان شناسان چیزهای جدید و شگفت انگیزی کشف می کنند.
در این پست می خواهیم شگفت انگیز ترین یافته های باستان شناسان که همه را به تعجب واداشت مرور کنیم، یافته هایی که شاید دانسته های ما در مورد تاریخ برای همیشه تغییر دهند.

 

بیشتر بدانید : عجیب ترین یافته های باستان شناسی سال 2018 که باستان شناسان را متعجب کرد!

1. این ابزارهای 13000 ساله باستان شناسان را به شک انداختند که اولین افرادی که در آمریکا زندگی می کردند چه کسانی بودند

2018 سالی بود که جواب بزرگ ترین سوال های باستان شناسی مربوط به آمریکا پیدا شد- و یکی از آنها این بود که اولین افرادی که در آمریکا زندگی می کردند چه کسانی بودند؟
تا پارسال به دانش اموزان در مدرسه گفته می شد اولین کسانی که در آمریکا زندگی می کردند کلوویس (Clovis) نام داشتند، تمدنی که حدود 13000 سال پیش از سیبریه به شمال آمریکا آمدند.

حال دانشمندان بعد از تحقیقات عمیق تر اعتقاد دارند که قبل از آنها افرادی دیگر در آمریکا زندگی می کردند. در حفاری های تگزاس ابزارهای نامشخص یافت شد که قدمتشان به بیش از 13000 سال پیش می رسد.در بین این ابزارها نیزه، شمشیر، و ابزارهای قدیمی بود که بین 20000 سال تا 16000 سال عمر داشتند، یعنی هزاران سال قبل از ورود تمدن کلوویس به آمریکا.

باستان شناسی,کشفیات باستان شناسی,تمدن باستانی,سال 2018,ابزارهای باستانی 
ابزارهای 13000 ساله

2. قدیمی ترین طراحی که تابحال کشیده شده

باستان شناسان در سال 2018  سنگی را با خطوط قرمز نقاشی شده پیدا کردند که قدمت آن را 73.000 سال پیش تخمین می زنند؛ و درنتیجه یعنی انها قدیمی ترین طراحی دنیا را یافته اند.
این سنگ در غار Blombos یافت شد که در گذشته  ابزارهای استخوانی غارنشینان، دندان، حکاکی و زریوآلات درسته با صدف نیز در آنجا کشف شده بود. با این یافته ها اطلاعات بیشتری در مورد زبان و عمل ریاضیات مردم غارنشین به دست می آید.  با استفاده از بررسی میکروسکوپی این طراح، دانشمندان وجود رنگ اکر قرمز را در طراحی آن کشف کردند که اغلب اوقات در نقاشی های ماقبل تاریخی استفاده می شد.

 باستان شناسی,کشفیات باستان شناسی,تمدن باستانی,سال 2018, قدیمی ترین طراحی
 قدیمی ترین طراحی جهان

3. قدیمی ترین تمثال از اندام های انسان

باستان شناسان سوئیسی اعلام کردند که قدیمی ترین نمونه از به نمایش گذاشتن از اندام های بدن انسان را در اروپا یافته اند. شکارچیان گنج سال 2017 با استفاده از یک ردیاب فلزی آن را در کنار یک چاقوی برنزی و یک استخوان دنده یافتند.

باستان شناسان ادعا کردند که تابحال هرگز چنین چیزی را ندیده بودند و حتی در مورد صحت آن مطمئن نیستند.
حالا مشخص شده است که تاریخ اینها  به میانه عصر برنز برمی گردد. طبق نظر باستان شناسان سوئیسی ابزارهای فلزی در عصر برنز بسیار نادر بوده و طلا نیز هرگز قبل از کشف هزاران قبرهای متعلق به عصر برنز دیده نشده بود. و اینها ثابت می کند که چنین کشفیاتی واقعا منحصر به فرد است.

باستان شناسی,کشفیات باستان شناسی,تمدن باستانی,سال 2018 
قدیمی ترین تمثال از اندام های انسان

4. پیشنیان ما قبل از اینکه شما فکرش را بکنید شراب می نوشیدند
در حفاری های اخیر در اورشلیم که قدیمی ترین شراب مخصوص مراسم تدفین بیش از 13000 سال قبل درست می شده است. و همین آن را تبدیل به قدیمی ترین الکل دست ساز جهان می کند. درون یک غار قبرستان در اورشلیم اثراتی از وجود گندم یافت شده بود و نیز چاله هایی در بستر صخره ها کنده شده بود. این کشفیات نشانه هایی از باقیمانده های سازندگان شراب بوده که احتمالا بخشی از مراسم تدفین باستان بوده است.

 

5. جسدهای درون تابوت های سنگ آهکی با فاضلاب عجیب قرمز رنگ درون ان

این یافته در سال 2018 بیشترین توجهات رسانه ای را به خود جلب کرد. وقتیکه باستان شناسان تابوت سنگ اهکی را در مصر کشف کردند، سریعا تصمیم گرفتند آن را باز کنند و گنداب قرمز رنگی را دیدند که داخل تابوت تراوش کرده بود. اگرچه این گنداب قطعا منزجر کننده بود، اما هنوز هم مردمی وجود دارند که انرا می نوشند چون اعتقاد دارند که به آنها توانایی ها خاص می دهد!

آنها تا جایی پیش رفتند که یک اجازه نامه برای درخواستشان با هزاران امضا درست کردند.
باستان شناسان درون این تابوت هاس سنگی جسد یک زن 20 ساله و 25 ساله را کشف کردند و دو مرد در دهه 30 یا 40 زندگی. لایه ضخیمی که زیر تابوت تشکیل شده بود آنها را به این حقیقت رساند که در تابوت تابحال باز نشده و این مایع مرموز تنها مایعی بوده که درون تابوت ها تراوش داشته است.

,باستان شناسی,کشفیات باستان شناسی,تمدن باستانی,سال 2018, تابوت های سنگ آهکی  
تابوت های سنگ آهکی

6. رمپ هایی که احتمالا برای ساختن اهرام مصر استفاده می شد

دانشمندان یک اختراع 4500 ساله را کشف کردند که به سوال قدیمی روش ساخت هرم بزرگ جیزه جواب می داد.
انها سیستم رمپ را کشف کردند که برای بالا بردن سنگ های مرمر و درست کردن اهرام پلکانی استفاده می شد. یانیس گوردون دستیاری که به این پروژه Hatnub ملحق شد توضیح داد که این مکانیسم چگونه به مصری ها کمک کرد که اهرام را بسازند.
مصریان باستان با استفاده از یک سورتمه که یک بلوک سنگی را حمل می کرد و با طناب به این تیرهای چوبی وصل می شد، قادر بودند سنگ های مرمر را از معدن خارج کرده و روی سرازیری 20 درصد یا بیشتر حرکت دهند.

 باستان شناسی,کشفیات باستان شناسی,تمدن باستانی,سال 2018,اهرام مصر,رمپ
روش ساخت اهرام مصر

 

بیشتر بدانید : تمام رازهای اهرام مصر باستان که نمی دانستید + عکس

بیشتر بدانید : 5 منطقه باستانی مرموز که ردپای موجودات فضایی را می توان در آنها یافت! + عکس

بیشتر بدانید : 10 اثر «نفرین شده» در طول تاریخ!! (+عکس)

بیشتر بدانید : 10 اختراع زمان باستان که فکر می‌کردید مربوط به زمان ما هستند!! (+عکس) قسمت 2


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ