عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب + تصاویر
غواصی در کانکون احتمالاً یکی از محبوب ترین فعالیتهایی است که هنگام تعطیلات می توانید انجام دهید. در این گشت و گذار بی نظیر مناظری از اقیانوس را که قبلاً هرگز ندیده اید را مشاهده خواهید کرد

اولین موزه زیر آب جهان: موزه کانکون

بسیاری از شهرها دارای هنر ، تاریخ و موزه های فرهنگی هستند ، اما موزه زیرآب کانگون Cancun Underwater Museum کمی با موزه های دیگر فرق دارد. موزه زیر آب کانگون Cancún معروف به MUSA ، در مکزیک واقع شده است.

این موزه مجموعاً 500 مجسمه دارد که بیشتر آنها توسط مجسمه ساز انگلیسی ، جیسون دی کایرس تیلور و 5 مجسمه ساز مکزیکی ساخته شده است. این مجسمه های بتی در سه گالری مختلف بین سه تا شش متر (9.8 و 19.6 فوت) در اعماق اقیانوس واقع شده اند. در نخستین مرحله در سال 2009 تعداد 100 مجسمه ساخته و نصب شد و  تعداد مجسمه ها به تدریج افزایش یافت.

این موزه توسط جیمز گنزالز Jaime Gonzalez Canto ، مدیر پارک دریایی ، با کمک تیلور ساخته شد. هدف ساخت این موزه زیردریایی، نجات صخره های مرجانی بود.

مجسمه‌ها براساس طرحی از اعضای جامعه محلی و مردم ساخته شده‌اند. در ساخت مجسمه‌های این موزه نوعی سیمان که درجه اسیدی- قلیایی آن خنثی است، به کار رفته و همین ویژگی محیط رشد مناسبی برای مرجان‌ها، جلبک‌ها و خزه‌ها فراهم آورده است. ساخت این موزه دیدنی و جالب، در سال 2009 آغاز شد و در نوامبر 2010 رسماً افتتاح گردید.

در آغاز سال 2008 ، جیمه گونزالز کانتو و جیسون دی کایرس تیلور شروع به ساخت پروژه ایی برای یک موزه زیر آب کردند که به مرور زمان توسط طبیعت به یک صخره مرجانی تبدیل شود. مدیر پارک ملی کاستا دید که صخره های مرجانی طبیعی توسط گردشگران ، لنگرگاه ها و غواصان آسیب می بینند. به ویژه بزرگترین صخره مرجانی مانچون در کانگون ، بیشترین میزان خسارت را به خود اختصاص داده است .

در اوایل سال 2005 ، گونزالز کانتو به رئیس جمهور وقت كانال كانالا ، روبرتو دیاز آبراهام ، پیشنهاد ساخت صخره های بتونی را داد تا به این روش غواصان کمتر به صخره های مرجانی طبیعی آسیب وارد کنند.

در ژانویه سال 2008 ، دیاز آبراهام به این نتیجه رسید که ساخت صخره های مرجانی مصنوعی زمان زیادی میبرد تا به یک جاذبه تبدیل شود ، بنابراین این پروژه را رها کرد و از این پروژه فاصله گرفت. اما گونزالز کانتو راه وی را در این زمینه ادامه داد.

وی در تحقیقات در صخره های مصنوعی ، از تیلور کمک گرفت. تیلور پیشگام استفاده از مجسمه های زیر آب برای ایجاد صخره های مصنوعی در یک پروژه در گرنادا بود. او در آن زمان یک مربی غواصی در کارائیب بود و همین امر به او امکان می داد هنر را به روشی متفاوت ببیند.

به مرور زمان سرعت بالای رشد مرجان‌ها باعث تغییر ظاهری مجسمه‌ها شده و به زودی این مجموعه به صخره‌های مرجانی مبدل می‌شود و دیگر موزه‌ای وجود نخواهد داشت. گردشگران با استفاده از لباس غواصی یا قایق‌های کف شیشه‌ای می‌توانند از این موزه بازدید کنند.

غواصی در کانکون احتمالاً یکی از محبوب ترین فعالیتهایی است که هنگام تعطیلات می توانید انجام دهید. در این گشت و گذار بی نظیر مناظری از اقیانوس را که قبلاً هرگز ندیده اید را مشاهده خواهید کرد!

در ادامه تصاویری از این موزه را می‌بینیم:

عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
موزه دیدنی در زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
هنر مجسمه سازی در زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
موزه عجیب زیرآبی در مکزیک


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
مجسمه های بتی در موزه زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
موزه کانکن مکزیک؛ موزه ای در زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
موزه ای رویایی در زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
جالب ترین موزه زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
عجیب‌ترین موزه در زیر آب


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
نخستین موزه زیر آب جهان


عجیب ترین و دیدنی ترین موزه هنر در زیر آب
عجیب ترین موزه جهان در زیر آب


بیشتر بدانید : 5 جزیره عجیب و غریب که نمی دانستید وجود دارند!! (قسمت 1)

بیشتر بدانید : 5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا!! +عکس

بیشتر بدانید : 10 موزه برتر جهان

بیشتر بدانید : آب انبار و موزه متفاوت عصر تیموری در اعماق زمین + عکس

بیشتر بدانید : آشنایی با موزه‌های شگفت‌انگیز و عجیب غریب دنیا!! (+عکس)



تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ