استخر شیطان، ترسناک ترین استخر دنیا + تصاویر
 استخر شیطان آبشار ویکتوریا بی شک یکی از ترسناک ترین استخر شنای دنیا به شمار می رود که شنا و راه رفتن بر روی لبه ی آن یکی از هیجان انگیز ترین و همچنین دیوانه وار ترین تفریحات به شمار می رود

استخر شیطان مکانی ترسناک در دل آفریقا

جاذبه های گردشگری بسیار هیجان انگیز و جذابی در سراسر دنیا وجود دارد که بازدید از آن ها می تواند بسیار لذت بخش باشد. اما در این میان جاذبه ها و اماکن گردشگری وجود دارد که خیلی مخوف و ترسناک هستند. این جاذبه ها نیز دارای طرفداران خاصی هستند و یکی از ترسناک ترین جاذبه های جهان استخر شیطان است که در قاره آفریقا قرار دارد. اگر می خواهید با استخر شیطان بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

استخر شیطان کجاست؟

در جنوب قاره آفریقا آبشاری به نام آبشار ویکتوریا واقع شده است که این آبشار بر روی رودخانه زامبزی و خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار دارد. در بالای این آبشار که دارای ارتفاع 180 متر است یکی از ترسناک ترین استخرهای جهان به نام استخر شیطان واقع شده است.

قطعا راه رفتن و شنا کردن در این استخر یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات دنیا خواهد بود و طرفداران بسیاری دارد. معمولا گردشگرانی که عاشق هیجان هستند و می خواهند آدرنالین خونشان افزایش یابد در سفر به آفریقا به بازدید از استخر شیطان می روند و لحظات جذاب و پر هیجانی را برای خود رقم می زنند. استخر شیطان و آبشار ویکتوریا دارای منظره ای چشم نواز و طبیعتی بکر و فوق العاده است و می توان گفت این جاذبه گردشگری و تجربه شنا در این استخر مهم ترین دلیل برای سفر بسیاری از گردشگران به قاره آفریقا می باشد.

آبشار ویکتوریا در جنوب آفریقا
آبشار ویکتوریا در جنوب آفریقا

قطعا با خواندن این مطلب در مورد استخر شیطان سوالات بسیاری در ذهن شما شکل می گیرد و وسوسه خواهید شد به بازدید از این جاذبه گردشگری متفاوت و ترسناک بروید. اما از سولاتی که قطعا در ذهن شما ایجاد خواهد شد می توان به این موارد اشاره نمود که آیا استخر شیطان امن است؟ آیا می توان در آن شنا کرد؟ آیا امکان ایستادن و شنا در لبه آبشار وجود دارد؟ در استخر شیطان خطراتی شما را تهدید خواهد کرد یا نه ؟ ما در ادامه سعی کرده ایم بخش قابل توجهی از سوالات شما را پاسخ دهیم تا تصور واقع بینانه تری از این استخر مخوف و ترسناک داشته باشید.

آیا استخر شیطان امن است؟

 خیلی از گردشگران تصور می کنند این استخر بر خلاف نام ترسناکی که دارد امن است و می توان یک شنای هیجان انگیز و به یاد ماندنی را در آن تجربه نمود. در صورتی که کاملا اشتباه است و استخر شیطان هرگز امن نیست. در این استخر یک تخته سنگ بزرگ وجود دارد که می تواند از پرت شدن و افتادن افراد از بالای آبشار جلوگیری کند. در فصولی از سال که سطح آب استخر کم تر است تا حدودی می توان با خیال راحت تری به شنا در آن پرداخت اما مواقعی که آبشار حجم آب بالایی دارد و استخر پر آب است شنا در استخر شیطان هرگز توصیه نمی شود.

ترسناک ترین آبشار جهان
ترسناک ترین آبشار جهان

علاوه بر این باید به این نکته نیز باید توجه داشت که تخته سنگ بزرگ داخل استخر و لبه آن هر چند که بسیار بزرگ و محکم است اما احتمال دارد که به طور ناگهانی تخریب شود و شما را به لبه پرتگاه مرگ ببرد.هدف از بیان چنین ویژگی هایی از استخرشیطان این نیست که شما از تجربه این جاذبه هیجان انگیز منصرف شوید و فقط قصد داریم پیش از رفتن به این منطقه با خطرهایی که شما را تهدید می کند بیشتر آشنا شوید. 

خطراتی که در استخر شیطان شما را تهدید می کند

یکی دیگر از مهم ترین خطراتی که در استخر شیطان بازدید کنندگان را تهدید می کند خطر لیز خوردن از روی تخته سنگ های خیس و اتفاقات ناگوار پس از آن می باشد، بنابراین اگر تصمیم گرفته اید که این تفریح دیوانه وار را تجربه کنید حتما حواستان را جمع کنید. علاوه بر این در آبشار ویکتوریا و قسمت استخر بالای آن کروکودیل هایی وجود دارد و مشغول زندگی هستند که ممکن است به شما حمله کنند. البته نگران نباشید زیرا راهنماهایی در استخر شیطان وجود دارد که پیش از رفتن افراد به داخل آب استخر بررسی می کنند که کروکدیلی وجود نداشته باشید. تا کنون هیچ موردی از وجود کروکدیل در این استخر گزارش نشده است. با وجود این خطرها و شرایط انتخاب با خودتان است که آیا حاضر هستید در لبه یکی از بلند ترین و بزرگ ترین آبشارهای جهان در کنار کروکدیل ها شنا کنید یا خیر؟

پدیده ماه کمان در استخر شیطان

استخر شیطان اگر چه بسیار ترسناک است و شنا در آن می تواند با خطرات بسیاری همراه باشد اما دارای زیبایی هایی نیز هست. آبشار ویکتوریا جز معدود مناطقی در دنیا است که در آن امکان مشاهده پدیده ماه کمان وجود دارد. ماه کمان در واقع نوعی رنگین کمان است که توسط شکست نور باز تابیده شده از سطح ماه و از طریق رطوبت ابرهای هوا کره ایجاد می شود و بسیار زیبا است.

استخر شیطان در آفریقا
استخر شیطان در آفریقا

این پدیده در صورتی قابل مشاهده است که دمای هوا کمتر از 42 درجه و آسمان خیلی تاریک باشد. تماشای ماه کمان می تواند بسیار جذاب و به یاد ماندنی باشد.در پایان می توان گفت بهترین زمان برای شنا در استخر شیطان و بازدید از این جاذبه گردشگری هیجان انگیز و ترسناک ماه های سپتامبر تا دسامبر می باشد که فصول کم باران هستند و سطح آب استخر پایین است. بنابراین اگر می خواهید به قاره آفریقا و بازدید از استخر شیطان بروید بهتر است این ایام را انتخاب نمایید و خاطره ای به یاد ماندنی  و هیجان انگیز برای خود رقم بزنید.

 

بیشتر بدانید : برترین جاذبه‌های جهانگردی آفریقای جنوبی

بیشتر بدانید : سفر به سنگال/ دیدنی‌های كشوری متفاوت

بیشتر بدانید : ترسناک ترین منطقه در ایران که محل قتل و دفن موجودات زنده است! + عکس

بیشتر بدانید : بازدید از یک مکان مذهبی ترسناک! (تصویری)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: safarbato.co