این هفت اعجوبه جهان اسلام که به عنوان «امانتدار تاریخ باشکوه و جلال اسلام» در این مستند به تصویر کشیده شده و نمونه کامل عظمت هنر معماری اسلامی محسوب می‌شوند عبارتند از...

 هفت مسجد قدیمی مسلمانان دنیا، به عنوان مفاخر معماری و عجایب مهم جهان معرفی خواهند شد که مسجد امام اصفهان یکی از آنها است.
این هفت مسجد در یک فیلم مستند که در روزهای آینده از شبکه‌های دیسکاوری و ترو ویژن پخش خواهد شد؛ معرفی می‌شوند.
از بین همه مساجد ساخته شده، هفت مسجد زیبای تاریخی به عنوان «هفت اعجوبه جهان اسلام که تاریخ شکوه و جلال این دین الهی را به رخ می‌کشند» در ساعت 9 صبح روز یکشنبه اول آگوست (10 مرداد 1389) و با پخش یک فیلم مستند از طریق تلویزیون تایلندی «ترو ویژن (TrueVision)» معرفی می‌شوند.
این فیلم، بینندگان تلویزیون را به سفر جهان اسلام می‌برد تا هفت مسجد بدیع جهان اسلام را به آنها نشان دهد و تاریخ و پیام اسلام را از نگاه شش جوان مسلمان ردیابی نماید. این مستند یک ساعته احساسات این جوانان را به تصویر کشیده است که به زیارت مکه رفته و سپس هویت اسلامی خود را در کشورهای خود و در مساجد گوناگون اسلامی یافته‌اند. این برنامه بر این هفت مسجد متمرکز بوده و زندگی شش نفر از جوانان مسلمان را تبیین می‌کند که در نزدیکی این مساجد زندگی می‌کنند و در آن نماز به جای می‌آورند.
این مستند یک ساعته، یک روز پس از پخش از تلویزیون تایلندی، در روز دوم آگوست از «کانال تلویزیونی دیسکاوری (Discovery Channel)» پخش خواهد شد.
این هفت اعجوبه جهان اسلام که به عنوان «امانتدار تاریخ باشکوه و جلال اسلام» در این مستند به تصویر کشیده شده و نمونه کامل عظمت هنر معماری اسلامی محسوب می‌شوند عبارتند از:
 
1. «مسجد الحرام» در مکه مکرمه ـ حجاز؛
 
2. «مسجد الاقصی» در بیت المقدس ـ فلسطین؛ قبله اول مسلمانان
 
3. «مسجد الحمراء» در گرانادا (غرناطه) ـ اسپانیا؛
 
4. «مسجد امام خمینی» در اصفهان ـ ایران؛
 
5. «مسجد ایاصوفیه» در استانبول ـ ترکیه
 
6. «مسجد جامع» در دجینه ـ مالی؛ بزرگ‌ترین مسجد خشتی جهان
 
7. «مسجد پادشاهی» در لاهور ـ پاکستان با آجرهای سرخرنگ 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
 دخمه حیرت‌انگیز سیسیل: اینجا مرده‌ها نمی خوابند!! +عکس (+18)
مکانی زیبا بر روی کره زمین، دریاچه لوئیز (تصویری)
10 انسان مشهور با خصوصیات اخلاقی عجیب و غریب در طول تاریخ!!
شگفتی‌های «چین»! (تصویری)
همه قهرمانان افسانه باشکوه «تروا»