جی کی رولینگ
با این حال و با وجودی که رولینگ هنوز نامی برای رمان خود انتخاب نکرده و یا حداقل آن را رسانه ای نکرده و تاریخ دقیق چاپ را نیز فاش نکرده، رسانه های مختلف هر کدام....
                                                         
 
جی کی رولینگ نویسنده مجموعه داستانهای هری پاتر قرار است اواخر سال جاری میلادی وارد دنیای بزرگترها شود و رمانی در فضای معمایی منتشر کند؛ رمانی که نه نام آن فاش شده و نه تاریخ دقیق انتشارش.
به گفته رولینگ نگارش این کتاب به اتمام رسیده و قرار است اواخر سال جاری وارد بازار کتاب شود. وی حال و هوای رمان جدید خود را به طور کلی متفاوت از مجموعه هری پاتر عنوان می کند و به خاطر همین اعتقاد دارد ناشر آن هم باید عوض می شد.
انتشارات بلومزبری ناشر مجموعه کتابهای هری پاتر از 15 سال گذشته این کتاب‌ها را چاپ کرده است ولی از این پس به گفته رولینگ، گروه انتشاراتی لیتل براون حق چاپ رمان جدید او را خواهد داشت.

رولینگ درباره رمان جدید خود و تاثیر هری پاتر روی آن می گوید این کتاب هیچ ارتباطی با داستانهای هری پاتر ندارد و تنها موفقیت مجموعه هری پاتر موجب حساس شدن کتاب جدید شده است. وی افزود: بر خلاف داستانهای هری پاتر که روی جادو و احساس تکیه داشت داستان جدید بر اساس منطق و دنیای واقعی روایت شده است.

دیوید شلی، ناشر جدید رولینگ در انتشارات لیتل براون کتاب جدید را درباره رویاهای شخصی و کاری رولینگ عنوان می کند. کارشناسان کتاب بر این عقیده هستند که کتاب جدید تم پلیسی معمایی خواهد داشت.

در این بین با وجود اظهارات رولینگ درباره تنش های موجود بین او و انتشارات بلومزبری هنوز هم کتابهای قبلی توسط این انتشارات چاپ می شود. مسئولان بلومزبری اما می گویند رابطه شان با رولینگ بسیار خوب است و قطع همکاری برای رمان جدید علل دیگری داشته است.
آنطور که ایندیپندنت گزارش داده، مجموعه کتابهای هری پاتر تا کنون 450 میلیون نسخه فروش داشته است که تنها چهار کتاب آخر این مجموعه رکورد سریع ترین فروش در جهان را کسب کرده اند.

با این حال و با وجودی که رولینگ هنوز نامی برای رمان خود انتخاب نکرده و یا حداقل آن را رسانه ای نکرده و تاریخ دقیق چاپ را نیز فاش نکرده، رسانه های مختلف هر کدام بر اساس سلایق و روحیات رولینگ تیترهایی برای کتاب پیشنهاد کرده اند.  هافینگتون پست 10 تیتر پیشنهادی کاربران و مخاطبان خود را برای کتاب جدید رولینگ منتشر کرده است که کارشناسان و منتقدان ادبی انتظار دارند در ژانر پلیسی جنایی نوشته شده باشد. اگرچه این ابتکار رسانه ای بیشتر شبیه به یک شوخی با شاهکارهای ماندگار ادبیات جهان محسوب می‌شود.

زندگی مخفی غیر جادوگران

یک جدایی؛ مدرسه ای که با هاگوارتز خیلی فرق دارد

نیازی به صحبت درباره جادو نداریم

طوطی که با جادو کاری ندارد

هیچ جادویی در گندم نیست

عمری که با جادو سپری شد (بر جادو سپری شده)

زندگی یک آدم معمولی

داستانهای ازدواج...جدا پیشنهاد می کنم چیزی به غیر از جادو پیدا کنی!

سه شنبه ها با مردم معمولی؛ یک پیرمرد، یک جوان، کاملا بدون جادو

W
 به جای جادو، زمستان

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی:
هری پاتر چگونه هری‌پاتر شد؟
گفت‌وگو با جی.‌کی رولینگ خالق مجموعه داستان‌های «هری پاتر» 
نویسنده داستانهای «هری پاتر» چگونه میلیاردر شد؟!!
چرا اینقدر از داستانهای هری‌پاتر بدم می‌آید؟!
عشق به داستان‌های هری پاتر از کجا می‌آید؟!