6 کتاب باموضوع عشق که حتما باید بخوانید
قصد داریم به معرفی 6 کتاب عاشقانه بپردازیم که مطمئنا از خواندن این کتاب های عشقی لذت خواهید برد

عاشقانه ترین کتاب های دنیا

علیرغم چیزهایی که خیلی ها می گویند بیشتر کارهایی که مردم انجام می دهند به نام عشق است. زیرا عشق می تواند دنیا را زیر و رو کند، روی همه تاثیر بگذارد و حتی سرنوشت انسان را تغییر دهد.

در سرتاسر دنیا، افغانستان، ایتالیا، آلمان و آرژانتین زنانی هستند که تشخیص دادند بدون عشق نمی توانند به زندگی ادامه دهند. اکنون هر کدام از آن ها قطره ای در اقیانوس تغییرات هستند و برای هر چیزی آمادگی دارند.
کتاب هایی که امروز معرفی می کنم بازگو کننده داستان عشق به مثابه نیروی پیشران می باشند.

هزار خورشید تابان اثر خالد حسینی

عشق، حسی است شگفت انگیز، نهفته در بطن روح و رازی ممنوع که در انتظار شکوفایی است. این کتاب درباره عشق و جنگ است. درباره فداکاری ها و ازخودگذشتگی ها و درباره قدرت زن. این کتاب با تمام جدیت به ما امید می دهد. این امید که همه خوب هستند، شخصیت ها، خوانندگان و همه ما.

تنهایی اعداد اولیه اثر پائولو جوردانو

روزی روزگاری پسری منزوی و دختری تنها زندگی می کردند که از بی اشتهایی رنج می بردند. این دو زندگی خود را داشتند تا این که همدیگر را ملاقات کردند. آن دو به ناگهان دریافتند که تهدیدی قوی آن ها را درگیر می کند. عقیده پسر این بود که آن ها اعداد اولیه هستند، تنها و گمشده، آن ها می توانند در کنار یکدیگر باشند اما حقیقتا نمی توانند یکدیگر را لمس کنند.

عشق سال های وبا اثر گابریل گارسیا مارکز

آیا امکان دارد فردی که در دوره جوانی عاشق شده است آن عشق را برای همیشه با خود حمل کند و راهنمای تمام کارهایش قرار دهد؟ بله امکان دارد. سال ها می گذرد، مرزها تغییر می کنند اما هنوز این عشق پایدار است. زیرا هیچ چیزی سخت تر و در عین حال راحت تر از عشق وجود ندارد.

بیشتر بدانید : 10 کتابی که گابریل گارسیا مارکز آنها را دوست داشت

خرمگس اثر اتل لیلیان وینیچ

این کتاب تنها درباره عشق نیست بلکه درباره دوستی، درک متقابل و انتخاب نیز می باشد. آشوب و انقلاب، ایتالیا را در بر می گیرد و زندگی با عشق بسیار سخت و مشکل می شود. در این دوران پرآشوب عشق از طرفی قدرت می دهد و از طرف دیگر محدودیت ایجاد می کند. این کتاب سرشار از روشنایی و تلخی رویاهای تحقق نیافته است. در میان صفحات این کتاب حسی قابل تشخیص نهفته است که خوانندگان خود را به اشک وا می دارد.

بیمار انگلیسی اثر مایکل اونداتیه

جنگ به پایان رسیده است و زنی به همراه کودکانش در یک ویلای نیمه مخروبه زندگی می کنند. او از یک مرد انگلیسی سوخته نگهداری می کند تا سلامتش را به او بازگرداند. مرد انگلیسی اتفاقات زندگی اش و عشقی که روزی جان او را نجات می دهد را برای او بازگو می کند.

حس یک پایان اثر جولیان بارنز

وقتی عمر زیادی را پشت سر گذرانده باشی یادآوری گذشته بسیار لذت بخش می شود. تونی وبستر از آرامش لذت می برد و قسمتهای مختلفی از زندگی را به خاطر می آورد. ناگهان نامه ای دریافت می کند که تمام آرامش او را برهم می زند. صفحه ای در کتاب زندگی او بود که دلش می خواست آن را پاره کند و دور بریزد. او همین کار را کرد. گذشته، فراموش نشدنی و بی رحم است و زمان آن رسیده است که این صفحات را بار دیگر باز کنیم.

بیشتر بدانید : 10 رمان عاشقانه کلاسیک که باید بخوانید

بیشتر بدانید : نامه های عاشقانه چهره های ایران را در این کتاب ها بخوانید

بیشتر بدانید : نویسنده رمان عاشقانه 'زبیبه و پادشاه' صدام حسین بوده است؟

بیشتر بدانید : زوج‌های عاشق و نامتناسب رمان‌ های معروف تاریخ ادبیات + داستان و تصاویر

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : bedunim.ir