"نامه‌های تد هیوز" پرمخاطب‌ترین کتاب تعطیلات کریسمس شد.
در یک نظرسنجی به عمل آمده "نامه های تد هیوز" عنوان اول کتاب برگزیده خوانندگان را در مدت تعطیلات کریسمس کسب کرد.

پرمخاطب‌ترین کتاب تعطیلات کریسمس

بعد از معرفی آثار خواندنی توسط ناشران برای تعطیلات کریسمس و استقبال مخاطبان، مشخص شد که "نامه های تد هیوز" (همسر سیلویا پلات) بیشترین خواننده را در زمان تعطیلات داشته است.

این نظرسنجی با عنوان "برگزیده کتاب سال" چون سالهای گذشته از سوی موسسه "بوک تراست" انجام شد و این موسسه با بررسی نوشته های روزنامه ها و اخذ 1600 نظر "نامه های تدهیوز" را کتاب برگزیده معرفی کرد.

"سالهای بلر" اثر آلاستر کمبل و "ادیث وارتون" نوشته هرمون لیر انتخابهای بعدی بودند.

نامه های تد هیوز که در مدت زندگی او با سیلویا پلات رد وبدل شده، به شکلی واضح رابطه عاطفی آن دو و شرایط روحی سیلویا پلات را بازتاب می دهد.

علاوه بر نامه هایی که هیوز به همسرش نوشته بود، نامه های این نویسنده به مادر پلات، "آن سکستون" - شاعر آمریکایی و دوست پلات - و سایر افراد هم منتشر شده است.

تد هیوز در بیشتر این نامه ها از پلات و مرگ وی نوشته است. او در یکی از نامه ها خطاب به یکی از دوستانش آورده است: "حال سیلویا خوب شده بود، خوب شعر می نوشت، خوب پول در می آورد. نمی دانم چرا یک دفعه به سرش زد که خودش را بکشد."

هیوز در نامه دیگری به مادر سیلویا نوشته است: "مرگ سیلویا کاملا مرا به هم ریخته است. فکرش دست از سرم برنمی دارد. هرچقدر تلاش می کنم زیاد به او فکر نکنم، نمی توانم. درمانده ام که چه کنم."

تد هیوز، ملک الشعرای انگلیس در سال 1930 متولد شد. او در سال 1956 با سیلویا پلات شاعر آمریکایی ازدواج کرد و بیشتر به خاطر خودکشی وی مشهور شد. خیلی ها دلیل اصلی خودکشی پلات را لاابالی گری و رفتارهای ناپسند تد هیوز دانسته اند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com