هیجان‌انگیزترین رمان‌های تاریخ در سبک‌های مختلف
در این مقاله به فهرستی از هیجان‌انگیزترین رمان‌های تاریخ اشاره خواهیم کرد که در سبک‌های مختلف نوشته شده‌اند

مهیج‌ترین رمان‌های تاریخ

خواندن رمان لذت زیادی دارد و گاهی اوقات خوانندگان ترجیح می‌دهند رمانی مطالعه کنند که از چاشنی هیجان نیز بهره بگیرند. این رمان‌ها ممکن است در سبک‌های مختلفی باشند اما همگی از هیجان‌ بالایی برخوردارند و یک لحظه خواننده را به حال خود واگذار نمی‌کنند. به همین منظور در ادامه با هم به فهرستی از هیجان‌انگیزترین رمان‌های تاریخ اشاره خواهیم کرد که در سبک‌های مختلف نوشته شده‌اند.

سبک جاسوسی

جاسوسی که از سردسیر آمد:

این رمان نوشته جان لوکاره، نویسنده شهیر فرانسوی است و ترجمه‌های مختلفی از آن به زبان فارسی منتشر شده. همان‌گونه که از نام کتاب می‌توان حدس زد با رمانی جاسوسی طرف هستیم که داستان آن در دوران جنگ سرد رخ می‌دهد و ماجراجویی‌های جاسوس‌های مخوف را روایت می‌کند. این رمان به اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که در سال ۱۹۶۵ نسخه‌ای سینمایی از آن نیز به کارگردانی مارتین ریت اقتباس شد. در این فیلم هنرپیشه‌های بزرگی مانند ریچارد نورتون و کلیر بلوم ایفای نقش کردند و اگر طرفدار رمان‌های جاسوسی هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه رمان جاسوسی که از سردسیر آمد را فراموش نکنید.

سبک تکنولوژی ماجرایی

از روسیه با عشق:

اگر به خواندن رمان‌های جاسوسی علاقه داشته باشید به احتمال زیاد جیمز باند را می‌شناسید، این شخصیت که یان فلمینگ خالق آن به حساب می‌آید با عنوان مامور ۰۰۷ نیز شناخته می‌شود و با یک مامور خوش‌تیپ انگلیسی طرف هستیم که بزرگترین تهدید‌ها را از پیش‌رو بر می‌دارد. رمان از روسیه با عشق یکی از معروف ترین اثرهای یان فلمینگ است و این کتاب را از آن جهت در دسته هیجان‌انگیزترین رمان‌های جاسوسی قرار ندادیم چرا که جیمز باند همیشه از بهترین تکنولوژی‌های دنیا بهره می‌گیرد و سلاح‌های عجیب و غریبی دارد که در دنیای واقعی کمتر به چشم می‌خورد. به همین دلیل رمان از رویسه با عشق را در سبک تکنولوژی ماجرایی قرار دادیم. این رمان در سال ۱۹۵۷ نوشته شد و طبق معمول نسخه سینمایی از آن در سال ۱۹۶۳ با بازی شان‌کانری در نقش جیمز باند ساخته شد و به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جیمز باند شناخته می‌شود.

سبک کلاسیک

جنگ دنیاها:

شاید برای شما جالب باشد بدانید نسخه سینمایی جنگ دنیاها که در سال ۲۰۱۲ با هنرنمایی تام‌ کروز اکران شد در‌واقع اقتباسی از رمان جنگ دنیاها نوشته اچ. جی. ولز در سال ۱۸۹۸ است. این رمان که قدمت آن به حدود ۱۲۰ سال پیش باز می‌گردد به‌عنوان یکی از اولین کتاب‌هایی شناخته می‌شود که به‌عنوان یک کتاب کلاسیک، سبکی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور دارد. رمان جنگ دنیاها که در ایران نیز ترجمه شده است روایتی از حمله فرازمینی‌ها به زمین را به تصویر می‌کشد و یکی از منابع الهام‌بخش برای سایر کتاب‌های علمی تخیلی شناخته می‌شود.

سبک روانشناختی هیجانی

سکوت بره‌ها

توماس هریس در سال ۱۹۸۸ کتاب سکوت بره ها را معرفی کرد و پس از عرضه به بازار شاهد نقدهای بسیار مثبتی از این کتاب در جوامع ادبی بودیم.سکوت بره‌ها داستان قاتلی سریالی با نام هانیبال لکتر را روایت می‌کند که اکنون در زندان گرفتار شده و یکی از مامورین اف‌.بی‌.‌آی با نام کلاریس استارلینگ قصد دارد با کمک گرفتن از هانیبال، یک قاتل سریالی دیگر با نام بوفالو بیل را دستگیر کند. کتاب سکوت بره‌ها آهنگ بسیار هیجان‌انگیزی دارد و هانیبال لکتر به عنوان شخصیت اول این کتاب با ذهن بسیار هوشمند خود مخاطب را همیشه غافلگیر می‌کند.

سبک فضایی

نژاد آندرومدا:

کتاب نژاد آندرومدا نوشته مایکل کرایتون است و این نویسنده را کتاب‌خوان‌ها بیشتر با پارک ژوراسیک می‌شناسند، اما جالب است بدانید کتاب نژاد آندرومدا در‌واقع اولین اثر مایکل کرایتون است که در سال ۱۹۶۹ نوشته شده. این کتاب از آن زمان تاکنون همیشه در فهرست بهترین کتاب‌های هیجان‌انگیز فضایی قرار داشته و داستان جالبی دارد که دانشمندان آن زمان واقعاً از داستان این کتاب به وحشت افتاده بودند. مایکل کرایتون از سفر انسان به کره ماه برای نگارش کتاب نژاد آندرومدا الهام می‌گیرد و ایده‌ای جالب را مطرح می‌کند که بر اساس آن انسان‌هایی که به فضا رفته‌اند در حین بازگشت ترکیبات فضایی را از ماه به زمین می‌آورند که این ترکیبات بیماری‌ و مرگ را برای انسان‌‌های کره زمین به‌دنبال دارد.

سبک نظامی

قتلگاه:

تنها کافی است نگاهی به نام این کتاب داشته باشید تا متوجه اوج هیجان آن شوید. کتاب قتلگاه نوشته لی چایلد، یکی از نویسنده‌های سرشناس انگلیسی است که شخصیت جک ریچر را با کتاب‌های خود به مخاطبین آثار هیجانی معرفی کرده است. خوشبختانه بیشتر کتاب‌های لی چایلد در ایران ترجمه شده است و کتاب‌خوان‌ها به خوبی جک ریچر را می‌شناسند. در بین تمامی رمان‌هایی که شاهد حضور شخصیت جک ریچر در آن‌‌ها هستیم، اولین کتاب او با نام قتلگاه به‌عنوان یکی از بهترین این کتاب‌ها شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر از طرفداران جیمز باند هستید و رمان‌هایی در این سبک را می‌پسندید حتماً مطالعه کتاب قتلگاه نوشته لی چایلد را به برنامه مطالعه خود اضافه کنید. به شما قول می‌دهیم خواندن این کتاب شما را برای مطالعه دیگر کتاب‌های لی چایلد نیز ترغیب کند.

سبک جنایی واقعی

به‌ خونسردی:

این کتاب که ترجمه‌ای از رمان پلیسی (In cold blood) نوشته ترومن کاپوتی در سال ۱۹۶۶ است، روایتی عجیب و هیجان‌انگیز از قتل‌عام یک خانواده را به تصویر می‌کشد که با شلیک اسلحه شات‌گان از فاصله نزدیک به صورتشان به طرز فجیعی به قتل می‌رسند. جالب اینجاست که انگیزه‌ای برای این قتل مرگبار توسط پلیس شناسایی نشد و ترومن کاپوتی در این کتاب سعی در بازسازی قتل و دستگیری مجرمان دارد و انصافاً هم باید گفت در این امر موفق نشان می‌دهد و با یک رمان جنایی و نفس‌گیر طرف هستیم.

 

بیشتر بدانید : 10 رمان خارجی که قبل از مردن باید بخوانید!!

بیشتر بدانید : 10 رمان عاشقانه کلاسیک که باید بخوانید

بیشتر بدانید : رمانی که خواننده‌هایش را دیوانه می‌کند!

بیشتر بدانید : 10 رمان برتر خون آشامی جهان معرفی شد!



 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل