کتاب های جالب و جدید برای طرفداران سریال بازی تاج و تخت
د راین مقاله قصد داریم شما را با 10 کتابی آشنا کنیم که طرفداران سریال Game of Thrones باید حتماً بخوانند، کتاب هایی که توسط مارتین نوشته نشده اند

۱۰ کتاب جذابی که طرفداران سریال Game Of Thrones باید حتماً بخوانند

سری کتاب های A Song of Ice and Fire نوشته جرج آر آر مارتین، کتابی هایی هستند که خواندن آن ها برای کسانی که خود را طرفدار سریال Game of Thrones می دانند ضروری است زیرا این کتاب ها هستند که الهام بخش بسیاری از اتفاقات و شخصیت های کلیت سریال شده اند. اما از زمان پایان سریال و انتظار طرفداران برای تازه ترین کتاب این سری با عنوان The Winds of Winter، طرفداران این فضا چاره ای جز صبر کردن ندارند. خوشبختانه طرفداران کتاب های مارتین و سریال مشهور و پرطرفدار شبکه HBO ادبیات گسترده ای در مورد هر دو محمل دارند. برخی از این آثار اطلاعات بسیار جالب و جدیدی در اختیار علاقمندان به افسانه های Game of Thrones قرار می دهند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ کتابی آشنا کنیم که طرفداران سریال Game of Thrones باید حتماً بخوانند، کتاب هایی که توسط مارتین نوشته نشده اند.

 Game Of Thrones: A Guide To Westeros And Beyond

همانطور که عنوان کتاب نشان می دهد، Game Of Thrones: A Guide To Westeros And Beyond یک راهنمای حیاتی برای درک کامل داستان سریال است. این کتاب دایره المعارفی که با تصاویر بسیار جذابی تزیین شده و تاریخ کامل وستروس را مستند کرده است و با خواندن آن با داستان و زمینه اصلی بسیاری از اتفاقات سریال مانند عروسی خونین و نبرد بلک واتر آشنا خواهید شد. همزمان، چیزی که این کتاب را به چیزی فراتر از منبع تاریخ سریال تبدیل می کند، تاکید آن بر جنبه های اجتماعی، نظامی و مدیریتی وستروس است.

A Feast Of Ice And Fire: The Official Game Of Thrones Companion Cookbook (2012)

جدای از نبردهای بزرگ و مخلوقات فانتزی، Game of Thrones دارای دنیای غنی از شکوه و جلال پادشاهی است که هر از چند گاهی خود را نشان می دهد. کتاب A Feast of Ice and Fire برخی از بهترین و لذیذترین خوردنی ها و نوشیدنی های ذکر شده در رمان های مارتین در وستروس و اسوس را مستند کرده است. علاوه بر کیک لیمویی سانسا استارک و انگشت عسلی های دنریس تارگرین، این کتاب آشپزی حاوی دستورالعمل غذاهای کمتر شناخته شده ای مانند پای مشهور نایت واچ نیز هست.

The Art Of Game Of Thrones (2019)

این کتاب همزمان با فصل آخر سریال منتشر شد و هنرهای مفهومی رسمی سریال و طراحی تولید آن در طول هشت فصل را جمع آوری و مستند کرده است. خوانندگان می توانند شاهد ایده های خلاقانه متعددی باشند که پشت جلال و شکوه و بزرگی این سریال باشند. این طراحی ها نه تنها به ایده های اورجینال مارتین ادای احترام کرده اند بلکه استانداردهای جدیدی برای ژانر فانتزی در فرهنگ عامه نیز طرح ریزی کرده است. در حالی که طرفداران سریال به خوبی از اسامی بازیگران و شورانر سریال آگاه هستند اما در بخش هنری باید از دبورا رایلی نام برد که جوایز بفتا و امی را دریافت کرده و طراح تولید این سریال و نویسنده کتاب The Art of Game of Thrones است.

A Game Of Thrones: The Graphic Novels (2011 – 2014)

اولین کتاب A Song of Ice and Fire به یک سری رمان گرافیکی تبدیل شد که در طی سه سال منتشر شدند. امروز، تمامی این کتاب ها را می توان در یک نسخه جلد سخت واحد داشت که یک سری کتاب کمیک دیگر بر اساس دنباله های سریال به نام A Clash of Kings نیز در راه است. در حالی که داستان این اقتباسی رمان-گرافیکی برای طرفداران سریال آشناست، در آن تامی پترسون به شکلی جذاب آثار هنری که زندگی تازه ای در کالبد این سریال دمید را با جزییات توصیف کرده است.

The Noble Houses Of Westeros: Seasons 1 – 5 (2015)

The Noble Houses of Westeros نگاهی جامع به تمامی خاندان های بزرگ وستروس، از ثروتمندترین تا فقیرترین، می اندازد. در کنار این موضوع، اطلاعات کاملی در مورد پرچم، شجره خانوادگی، سلاح ها و لباس های رسمی هر خانواده نیز ذکر شده است. اگر چه تمام آثار هنری موجود در سریال در این کتاب دیده نمی شوند اما تصاویری قبلاً دیده نشده از بازیگران و دکورها را در خود دارد. این کتاب با بیش از ۱۶۰ صفحه یک گزینه مناسب برای هدیه دادن به کسانی است که دوست دارند جزییات مهمی در مورد خاندان های سریال Game Of Thrones بدانند.

 Fire Cannot Kill A Dragon: Game Of Thrones And The Official Untold Story Of The Epic Series (2020)

با هر فصلی که از سریال Game Of Thrones می گذشت، بر ارزش تولید و پایگاه طرفداران سریال افزوده می شد. کتاب Fire Cannot Kill a Dragon نگاهی به پشت صحنه این سریال و کارهایی است که دنیای وستروس را برای تماشاگران زندگی بخشید. بهترین بخش این کتاب تحقیقی عمیق در مورد هر فصل از سریال است. از روابط عاشقانه پشت دوربین تا سکانس های تصادفی، این کتاب اطلاعات جانبی و حشایه ای بسیاری در مورد کلیت سریال و بازیگران آن فاش خواهد کرد که هر طرفدار سریال دوست دارد بداند. برای مثال با خواندن این کتاب متوجه خواهید شد که اولین فصل سریال در همان لوکیشنی که فیلم تایتانیک ساخته شد فیلمبرداری شده است یا اینکه ریچارد مدن و برخی دیگر از بازیگران سریال، بعد از سکانش مشهور عروسی خونین گریه کردند.

Game Of Thrones Psychology: The Mind Is Dark And Full Of Terrors (2016)

تصمیمات اخلاقی هر یک از شخصیت های سریال Game of Thrones فضای قابل توجهی برای تاویل و تفسیر باقی می گذارد. این سریال که پر از شخصیت های خاکستری است، تنها استراتژی های شخصیت های تشنه قدرت خود را روایت نمی کند بلکه دلایلی که منجر به تصمیم های این شخصیت ها شده را نیز روایت می کند. این کتاب یک تجربه خوانندگی جذاب را رقم می زند زیرا پیچیدگی های اخلاقی تمامی شخصیت های ساخته شده در کتاب های مارتین را تشریح می کند.

The History Behind Game Of Thrones: The North Remembers (2020)

اگر چه سریال Game of Thrones یک اثر فانتزی و ساختگی است، اما جنبه های نظامی، دینی و سیاسی آن با ماهیت جامعه قرون وسطای اروپا شباهت زیادی دارد، به ویژه در کشورهای فرانسه و اسکاتلند. کتاب The History Behind Game of Thrones به طور خاص به افشای شباهت های ماهیت تاریخی سریال با تاریخ واقعی اسکاتلند می پردازد. در این کتاب ها از افسانه ها و داستان های فولکلور و مستند تاریخی این منطقه روایت شده و در ادامه نیز از اهمیت قلعه ها، سوء استفاده از قدرت توسط حاکمان ظالم، دیوارهای رُم و غیره صحبت به میان می آید.

Win Or Die (2019)

در حالی که کتاب Game of Thrones Psychology به بررسی شخصیت های سریال از یک لنز روانشناختی و فلسفی می پردازد، کتاب Win or Die بر حسب مهارت های رهبری و مدیریتی به بررسی شخصیت های اصلی سریال می پردازد. کتابخوان هایی که می خواهند ویژگی های شخصیتی جان اسنو، تیریون لنیستر و بسیاری از دیگر شخصیت های محبوب سریال را درک کنند باید کتاب Win or Die را بخوانند زیرا این کتاب رازهایی حیاتی از استراتژی های هر یک از این شخصیت ها در میدان نبرد و بارگاه حکومت را افشا می کند.

In Memoriam (2015)

با توجه به ماهیت بسیار خشن داستان سریال، مرگ اتفاقی است که در رمان های مارتین و نسخه سریالی به کررات رخ می دهد و یک تم همیشگی است. کتاب In Memoriam یک مجموعه فوق العاده در مورد تمام شخصیت هایی است که در جریان چهار فصل اول سریال Game of Thrones کشته می شوند. بدون توجه به شخصیت و تعلقشان به گروه خاصی، این کتاب راهنمایی کوتاه و سریع در مورد شخصیت های مرده سریال است که تصاویری جذاب از هر یک از این شخصیت ها را نیز در خود دارد. 

 

بیشتر بدانید : به جای بازی و تاج و تخت چه سریال هایی ببینیم! + عکس

بیشتر بدانید : رازهای زندگی شخصی بازیگران سریال «بازی تاج و تخت»

بیشتر بدانید : بازیگران «بازی تاج و تخت» روی فرش قرمز فصل 8 سریال

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com