گران ترین دست نوشته ادبی تاریخ + عکس
یک کتاب شعر مینیاتوری به قلم «شارلوت برونته» به قیمت ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار دلار فروش رفت و ارزشمندترین دست‌نوشته ادبی تاریخ شد

قیمتی‌ ترین مجموعه شعر دنیا توسط شاعری ۱۳ ساله نوشته شد

یک کتاب شعر مینیاتوری که شارلوت برونته در سن ۱۳ سالگی نوشته بود، به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ میلیون دلار به یک کنسرسیوم بریتانیایی فروخته شد .

از این کتاب دست‌نویسِ ۱۵ صفحه‌ای که از یک کارت بازی نیز کوچک‌تر است، پس از بیش از یک قرن پنهان بودن از انظار، هفته گذشته در نیویورک رونمایی شد. این کتاب به سال ۱۸۲۹ تعلق دارد و شامل مجموعه‌ای از ۱۰ شعر چاپ نشده از شارلوت برونته جوان است.

کتاب شعر مینیاتوری شارلوت برونته
کتاب شعر مینیاتوری شارلوت برونته

این کتاب مینیاتوری که کتاب قافیه‌ها (The Book of Rhymes) نام دارد، از نوامبر سال ۱۹۱۶ که در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۵۲۰ دلار به فروش رسید، در معرض دید عموم قرار نگرفته بود.

خیریه ادبی Friends of the National Libraries تایید کرد که این کتاب به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار به فروش رسیده است و می‌توان آن را گران‌ترین دست‌نوشته ادبی که تاکنون به فروش رفته، دانست.

رقم به دست آمده از این مزایده به موزه پرسوناژ برونته در هاورث یورکشایر اهدا خواهد شد، شهری که نویسنده جین ایر و برادر و خواهرانش از جمله امیلی و آن برونته در آن بزرگ شدند.

 

بیشتر بدانید : قدیمی ترین رمان جهان پیدا شد! + عکس و توضیحات

بیشتر بدانید : كشف بخش دیگری از قدیمی‌ترین رمان جهان

بیشتر بدانید : زندگی عجیب و غریب خواهران برونته

بیشتر بدانید : سرگذشت پر رنج سه خواهر داستان‌ نویس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir