یادداشت‌های آقای پیک‌ویک, طنزآلودترین اثر چارلز دیکنز
رمان «یادداشت‌های آقای پیک‌ویک» نوشته‌ چارلز دیکنز با ترجمه‌ پرویز همتیان بروجنی منتشر شد.

یادداشت‌های آقای پیک‌ویک

این رمان حجیم که یکی از طنزآلودترین آثار این نویسنده‌ کلاسیک بریتانیایی محسوب می‌شود، باعث درک و خوانش جهانِ داستانی او شده و در واقع نمونه‌ای مهم از ایده‌های ادبی اوست. برای همین این اثر اهمیت فراوانی در بین آثار او دارد. چارلز دیکنز (Charles Dickens) این رمان را برای اولین بار در سال ۱۸۳۷ منتشر کرد و همین اثر باعث شد تا درهای شهرت روی او باز شود. این رمان ماجراهای مردی به نام پیک‌ ویک است که یک باشگاه خصوصی را اداره می‌کند و طی این کار با انبوه‌ آدم‌های خاص، ماجراهای متفاوت و موقعیت‌های نو مواجه می‌شود.

دیکنز که او را بزرگ‌ترین نویسنده‌ی عصر ویکتوریا دانسته و اولین نویسنده‌ای که به شکلی جدی به روابط نوپای قدرت در جامعه‌ی انگلیسی توجه کرد در این رمانِ مهم، انبوهی خُرده‌روایت و ماجرا می‌سازد که اتمسفری چون بازار مکاره دارد.


کتای یادداشت های پیک ویککتاب یادداشت های پیک ویک

از این رمان در سال‌های قبل ترجمه‌های ناقصی صورت گرفته بود اما این نخستین بار است که ترجمه‌ کامل این رمان از سوی نشرچشمه منتشر شده است.


«یادداشت‌های آقای پیک‌ویک» چندمین ترجمه‌ همتیانِ بروجنی از این نویسنده است و او پیش از این نیز سابقه‌ ترجمه‌ داستان‌های کوتاهِ او را در کارنامه دارد.


چارلز دیکنز از برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی از بزرگ ترین نویسندگان جهان به شمار می آید. داستان‌سرایی و نثر توانمندش و خلق شخصیت‌های به یادماندنی، آثار او را منربه فرد ساخته است.دیکنز در طول زندگی خویش، محبوبیت جهانی بسیاری کسب کرده‌است. از آثارش می‌توان "دیوید کاپرفیلد"،" آرزوهای بزرگ"، "سرود کریسمس"،"مغازه عتیقه فروشی"،"خانه غمزده"،"عبور ممنوع"،"الیور تویست "و" داستان دو شهر" را نام برد.

کاربران محترم سیمرغ می توانند کتاب « یادداشت‌های آقای پیک‌ویک » از تاریخ 25/05/94 به مدت یک هفته با 10 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهرکتاب خریداری نمایند.


نام نویسنده : چارلز دیکنز
نام مترجم : پرویز همتیان بروجنی
نام انتشارات :       چشمه
سال انتشار : 1394
جلد کتاب : نرم
قطع : رقعی
تعداد صفحات : 571  صفحه
قیمت : 600000  ریال



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : فروشگاه اینترنتی شهر کتاب