تاریخچه جایزه Emmy گاهی با Grammys هم‌پوشانی دارد. این ۲۰ نکته واقعی درباره Emmy این موضوع را ثابت می‌کند.
پل گرین: موسیقی همواره جزئی اساسی از تلویزیون بوده است، از Perry Como و Dinah Shore در سال ۱۹۵۰ گرفته تا جاستین تیمبرلیک و لیدی گاگا در این روزها. به همین دلیل، تاریخچه جایزه Emmy گاهی با Grammys هم‌پوشانی دارد. این ۲۰ نکته واقعی درباره Emmy این موضوع را ثابت می‌کند.

جاستین تیمبرلیک تاکنون ۴ جایزه Emmy برده است، که همه برای کارش در Saturday Night Live بوده است. دو تا برای عملکرد خیره‌کننده به عنوان هنرمند مهمان در سریال کمدی. و دو تای دیگر برای موسیقی و متن شعر. تیمبرلیک ۹ Grammys هم برده است.

ویتنی هیوستن تنها هنرمندی است که جایزه Emmy را به خاطر اجرای تلویزیونی‌اش در Grammys برده است. در سپتامبر ۱۹۸۶، وی جایزه Emmy را برای اجرای انفرادی خیره‌کننده خود در یک برنامه موسیقی که در واقع در مراسم Grammys یک ماه قبل‌تر بود دریافت کرد، که در آنجا آهنگ Saving All My Love for You را که Grammys هم گرفت اجرا کرده بود.

Cher بالاخره اولین جایزه Emmy خود را در سال ۲۰۰۳ برای Cher – The Farewell Tour دریافت کرد، که با عنوان نمایش ترکیبی خیره‌کننده در موسیقی، و کمدی به وی اعطا شد. او برای همین جایزه و به خاطر ایفای نقش در The Sonny & Cher Comedy Hour و سپس شوی فردی خود به نام Cher چهار سال پیاپی (۱۹۷۵-۱۹۷۲) نامزد شده بود.

دو شوی Barbara Streisand Specials که با فاصله ۳۰ ساله اجرا شد، برنده دو جایزه Emmy شدند. شوی My Name Is Barbara که در زمان درخشش او در Funny Girl on Broadway ضبط شد، جایزه Emmy برای عملکرد فو‌ق‌العاده در سرگرمی را در سال ۱۹۶۵ دریافت کرد. The Concert او که در سال ۱۹۹۵ در سالن مدیسون اسکوئر گاردن اجرا شد هم جایزه Emmy در رشته موسیقی یا کمدی را بدست آورد.


شوی Barry Manilow Special یک Emmy در رشته کمدی یا موسیقی در سال ۱۹۷۷ دریافت کرد، در همان سال آلبوم Barry Manilow/Live او در صدر ۲۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت و تک آهنگ Looks Like We Made It او هم در ۱۰۰ آهنگ برتر قرار گرفت

دو برنامه Motown 25: Yesterday, Today, Forever (1983) و Motown Returns to the Apollo (1985) هر کدام یک Emmy در نمایش‌های ترکیبی، موسیقی یا کمدی برای مایکل جکسون به ارمغان آورد. مایکل جکسون از moonwalk در شوی اولی رونمایی کرد، که همچنین باعث دوباره جمع شدن Jackson 5، Diana Ross  و The Supremes هم شده بود.
سریال Glee دوبار پشت سر هم در ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ نامزد دریافت Emmy بهترین سریال کمدی شد. پانزده آلبوم یا EP از Glee در ۱۰ تای برتر قرار گرفتند که بیشترین تعداد برای یک سریال در تاریخ بود. این تعداد شامل دو آلبوم کریسمس و EP به افتخار مدونا و شوی The Rocky Horror Picture بود.

برنامه Frank Sinatra: A Man and His Music جایزه بهترین برنامه موزیکال را در سال ۱۹۶۶ از آن خود کرد. این برنامه در نوامبر سال ۱۹۶۵ پخش شده بود، سه هفته قبل از تولد ۵۰ سالگی سیناترا. یک آلبوم از کارهای منتخب سیناترا با عنوان A Man and His Music هم جایزه Grammys بهترین آلبوم سال را دریافت کرد.


گروه The Monkees تنها گروه موسیقی هستند که در یک سریال کمدی شرکت کردند و به خاطر آن موفق به دریافت Emmy بهترین سریال کمدی شدند. گروه، جایزه را در سال۱۹۶۷ دریافت کردند. گروه در طی سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۹۷ ۴ آلبوم پیاپی شماره یک و سه تک آهنگ شماره یک داشتند.

Arrested Development هم نام یک گروه موسیقی هیپ هاپ است که جایزه Grammys بهترین هنرمند جدید را بردند، و هم نام یک سریال کمدی که در سال ۲۰۰۴ برنده Emmy بهترین سریال کمدی سال شدند.
سریال Boardwalk Empire به شکل پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نامزد Emmy برای بهترین سریال درام سال شد. یک قطعه موسیقی این سریال جایزه Grammys بهترین تنظیم موسیقی برای یک رسانه تصویری را در سال ۲۰۱۱ برد. این تنها قطعه موسیقی تلویزیونی بود که این جایزه را برد.Redbone ،  Loudon Wainwright III، و Regina Spektor در آلبوم موسیقی این سریال مشارکت داشتند.

جولی اندروز که برنامه The Julie Andrews Hour وی جایزه Emmy باری بهترین سریال ترکیبی موزیکال سال ۱۹۷۳ را برد، با دو موسیقی متن فیلم (Mary Poppins و The Sound Of Music) و دو موسیقی تئاتر در برادوی (My Fair Lady و Camelot) به صدر جدول فروش رسید. او در سال ۲۰۱۱ جایزه یک عمر فعالیت هنری را از آکادمی موسیقی دریافت کرد.

اندی ویلیامز که ۷ اجرای زنده اول Grammys را به عهده داشت، یکی از ستاره‌های تلویزیون در دهه ۱۹۶۰ بود. برنامه The Andy Williams Show او برنده جوایز Emmy بهترین برنامه ترکیبی در ۱9۶۳ و بهترین سریال ترکیبی در سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ شد


تاکنون ۶ نفر موفق به دریافت نشان لیاقت Grammys شده‌اند که به تالار افتخارات آکادمی تلویزیون هم وارد شده‌اند. تهیه‌کننده و مجری، والت دیزنی؛ رقصنده و خواننده، فرد آستیر؛ خواننده و مجری، پری کومو؛ تولیدکننده و مجری، لئونارد برنستاین؛ مجری، دیک کلارک؛ و متخصص صدا، ری دالبی. (نشان لیاقت Grammys، شامل مجموعه سه جایزه شامل، یک عمر فعالیت هنری، جایزه معتمدین، و جایزه فنی Grammys است.)

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
قرار بود برای تست گریم بروم ،دستیار کارگردان زیرآب مرا زد!!
بیزینس ستاره سنتوری در خارج از ایران چیست؟!/ گفتگوی منتشر نشده بهرام رادان
چرا تشنه سرک کشیدن در زندگی خصوصی هنرمندان هستیم؟!
افراط ستاره ها در جراحی زیبایی + عکس قبل و بعد از عمل
ایرانی‌ها از کی صاحب «فامیلی» شدند؟!