تجلیل از «شهرام ناظری» بخاطر فعالیت در زمینه آثار مولانا
از «شهرام ناظری» و چند استاد دانشگاه به خاطر فعالیت در زمینه افکار و آثار مولانا تجلیل به عمل آمد.
مراسم روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی، با اجرای آواز شهرام ناظری در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این مراسم از «شهرام ناظری» و چند استاد دانشگاه به خاطر فعالیت در زمینه افکار و آثار مولانا تجلیل به عمل آمد.
 
 در ابتدای این مراسم چند تن از اساتید دانشگاه و مولوی شناسان درباره مقام مولانا در شعر و عرفان به سخنرانی پرداختند و سپس کلیپی درباره شهرام ناظری پخش شد.

این کلیپ مروری بر زندگی این خواننده پیشکسوت داشت و در بخش‌هایی ضمن گفت‌وگو با وی درباره ارتباط و آشنایی‌اش با اشعار مولانا و تاثیر پذیری از این شاعر بزرگ ایران زمین صحبت شد.

پس از پخش کلیپ گروه مولوی به اتفاق شهرام ناظری روی صحنه حاضر شدند. شهرام ناظری پیش از اجرای برنامه از ارتباطش با مولانا و اشعار وی سخن گفت و از چند استاد برجسته ادبیات که نقش زیادی در شناساندن مولانا به جامعه داشتند یاد کرد.

سپس برنامه موسیقی با نوازندگی سه تار و آواز شهرام ناظری آغاز شد. پس از ساز و آواز گروه شروع به نواختن مقدمه تصنیفی کرد که کلام آن با الهام از اشعار مولانا توسط شهرام و حافظ ناظری سروده شده است. تصنیف «شیدا شدم» از ساخته های حافظ ناظری در ادامه مقدمه به اجرا در آمد.

شهرام ناظری در توضیح اجرای تصنیف بعدی گفت: شعر این تصنیف با یک طنز در کلام مولوی همراه است و دروغ گویی را نیز در جامعه نکوهش می کند. تصنیف «راست بگو نهان مکن» پس از سخنان ناظری به اجرا در آمد.

 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com

مطالب پیشنهادی: 
 فرزاد حسنی به عیادت او رفت
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
پروانگی در پیلۀ زنانگی
نقدی به مشاجره این دو کارگردان بزرگ
یکی از آرزوهای آزاده نامداری