نکته در رابطه با زندگی جنت جکسون خواهر مایکل جکسون
جنت جکسون: 10 چیزی که شما (یقینا) در رابطه با این ستاره‎ی دنیای موزیک نمی‎دانستید

ناگفته هایی درباره جنت جکسون

به گزارش سیمرغ مهمترین چیزی که در رابطه با جنت جکسون وجود دارد موزیک، استایل و فیلم‎های او نیست. بلکه این است که او کوچکترین بچه در بین 8 کودکی به شمار می‎رود که در سایه‎ی برادران فوق العاده مشهورش بزرگ شده ولی قادر به این بوده است که نه تنها خودش را مطرح کند بلکه جدا از نیروی محکمی که پشت "جکسون‎ها" قرار داشت، حرفه‎ای برای خود دست و پا کند و تبدیل به یک افسانه‎ی واقعی در دنیای موزیک شود.

به مناسب عرضه‎ی آلبوم "Unbreakable" این خواننده، یکسری مطالبی را در رابطه با او برای شما لیست کرده‎ایم که ممکن است در رابطه با دومین فرد مشهور خانواده‎ی جکسون ندانید.

بیشتر بدانید : رقص مایکل جکسون و اسراری که توانست آن را جاودانه کند + تصاویر


10- آلبوم‎های فراموش شده
اکثر افراد فکر می‎کنند آلبوم موفق "Control"  در سال 1987 اولین آلبوم کاری جنت جکسون بود، ولی در واقع سومین آلبوم او به شمار می‎رود. دو تلاش اولیه‎ی دیگر او یعنی آلبوم‎های "Janet Jackson" و "Dream Street," آنقدر موفق نبودند که در چارت جهانی Billboard قرار بگیرند. جنت برای اینکه اسمی برای خودش در دنیای موزیک مطرح کند از لس آنجلس به میناپولیس نقل مکان کرد تا به صورت انحصاری با دو تهیه کننده، جیمی جم و تری لوییس، کار کند که کاملا به صدای او آوایی متفاوت دادند. سایر آلبوم‎های او در تاریخ و البته چارت‎ها، وجود دارند. او با جیمی و تری قبل از اینکه شروع به همکاری با دیگر تهیه کنندگان کند، در 5 آلبوم بعدی خود همکاری کرد. آلبوم "Unbreakable" سال 2015 او به معنی بازگشت به تیمی است که مهمترین نقش را در برجسته سازی صدای او ایفا کردند.

9- تولد یوتیوب
زمانی که جاستین تیمبرلیک لباس جنت جکسون را در انتهای مراسم نمایش وسط نیمه‎ی مسابقات فینال Super Bowl در سال 2004 پاره کرد، تماشگران متوجه‎ی بدن عریان جنت شدند. چنین واقعه‎ای چنان روی حرفه‎ی او تاثیر گذاشت که چند سالی طول کشید تا دوباره به خوانندگی رو آورد. اما علاوه بر اینکه چنین واقعه‎ای رخ داد، چنین چیزی برخلاف آنچه که اکثر افراد می‎دانند باعث شکل گیری یوتیوب شد. نظیر افراد زیادی که آن سال مسابقات فینال را نگاه نکردند، Jawed Karim در اینترنت به دنبال دیدن ویدیویی از این واقعه گشت. آن موقع بود که ایده‎ی شکل گیری یک وب سایت برای داشتن محتوای ویدیویی متولد شد، و Jewed و شرکایش استیو چن و چاد هارلی در سال بعد یوتیوب را استارت زدند.

8- فرصت‎های از دست رفته
جنت جکسون موفقیت‎های بسیاری در عرصه‎ی کاری داشته است، آنقدر زیاد تا در رده‎ی هفتم برترین هنرمندهای تاریخ در بین 100 هنرمند به مناسب 50 سالگی Billboard قرار بگیرد، بنابراین او افسوس آهنگ‎هایی که از خواندن آن‎ها را رد کرده است نمی‎خورد. ولی او آهنگ "How Will I Know," را رد که دومین آهنگ تکی برتر Whitney Houston شد. ابتدا قرار بود که آهنگ "I'm A Slave 4 U" را نیز جنت بخواند، ولی آن را نیز رد کرد، آهنگی که به بریتنی اسپیرز اجازه ضبط آن را داد.

7- اجازه دهید اندکی برای...به اشتراک گذاری خبر‎های خوشمان صبر کنیم
زمانی که جنت جکسون می‎گوید فردی تودار است، جدی می‎گوید، گواه این امر هم پنهان کاری دو تا از 3 ازدواجش است. ازدواج او با Rene Elizondo Jr. به مدت 9 سال مخفی نگه داشته شده بود تا اینکه زمان جدایی این زوج در سال 1999 مشخص شد. گرچه در اوایل سال 2013 این کار تکرار شد، در پاسخ به شایعاتی که در حال آماده شدن برای ازدواج باشکوه با میلیاردر معروف Wissam Al Mana است، جنت بمب خبری را ترکاند و اعلام کرد که آن‎ها از سال قبل ازدواج کرده‎اند.

6- ابتدا به بازیگری علاقه داشته است
Janet Jackson کاملا به خاطر موزیکش است که شهرت دارد، ولی قبل از موزیک به حرفه‎ی بازیگری مشغول بوده است. علاوه بر حضور در نقش مهمان در شوی تلویزیونی "The Jacksons"، جنت حضور منظمی نیز در سریال‎های "Good Times"  و "Fame" در دهه‎ی 70 و 80 داشته است. او همچنین در سریال "The Love Boat" ظاهر شده است و نقش دوست دختر شخصیت ویلیز با بازی Todd Bridges در "Diff'rent Strokes" را بر عهده داشته است. اما زمانی که در اواسط دهه‎ی 80 در دنیای موزیک مشهور شد، جنت تا حضور در اولین فیلم بلندش در سال 1993 یعنی "Poetic Justice" به سینما برنگشت. (او همچنین برای آهنگ "Again"، نامزد اسکار شده است). او در سال 2004 سرانجام به عنوان یک میزبان تلویزیونی و یک مهمان دنیای موسیقی با برنامه‎ی "Saturday Night Live" به تلویزیون برگشت.

5- کار با مایکل
مایکل و جنت جکسون خواهر و برادری هستند که از کودکی پیوند محکمی بینشان بوده است، چیزی که در اجرای دو نفره‎ی خود یعنی ویدیوی "Scream" که در آلبوم سال 1995 یعنی "History" آن را کاملا نشان دادند. ولی این اولین باری نبود که جنت در یکی از آهنگ‎های برادر خود ظاهر شده بود. جنت و خواهرانش نقش همخوانی را در اجرای موفق مایکل "P.Y.T. Pretty Young Thing" داشتند، که مربوط به آلبوم فوق العاده معروف او "Thriller" در سال 1982 می‎شود.

4- شایعات دیوانه کننده
در سن 18 سالگی، در سال 1984 جنت جکسون با خواننده‎ی معروف James DeBarge به شهر El DeBarge گریخت. والدین او موافق این رابطه‎ نبودند و ازدواج آن‎ها چند ماه بعد باطل شد. بیست سال بعد از جدایی این زوج، شایعاتی شکل گرفت مبنی بر اینکه جنت از شوهر سابق خود فرزندی دارد. برادر همسر سابق او Young DeBarge چنین ادعا کرده بود که اسم این دختر Renee است و توسط خواهر جنت ربی جکسون بزرگ شده است. محض اطلاع باید بگوییم که جنت چنین ادعایی را رد کرد.

3- موفقیت بی همتا در چارت Billboard
در روز‎های اوج جنت جکسون، او نیرویی بود که چنین تصور می‎شد که تنها یکسری دیگر از آمریکایی‎ها قدرت رسیدن به آن را دارند، شاید به استثنای برادرش مایکل جکسون و مدونا. ترکیب بی‎همتای رقص، آهنگ‎های سبک پاپ و R&B باعث شد او به کتاب‎‎های رکورد‎های مختلف نیز راه یابد، آلبوم سال 1989 "Rhythm Nation" جنت تنها آلبومی است که در بین لیست Billboard Hot 100 دارای 7 آهنگ است و تنها آلبومی است که آهنگ‎های آن در سه سال مختلف تولید شده‎اند (از 1989 تا 1991). او همچنین تنها هنرمند زن در تاریخ در لیستHot 100  است که 19 عدد آهنگ تکی پیاپی از سال 1989 تا 2001 در لیست Top 10 دارد.

2- نقش‎های سینمایی از دست داده
حتی با آنکه هنرپیشگی تمرکز اصلی جنت جکسون نبوده است، ولی یکسری نقش وجود دارد که از بین انگشتان این خواننده لغزیده است. سالیان سال، آرزوی او بازی در نقش Dorothy Dandridge ستاره‎ی سینمای دهه‎ی 50 بود. جنت حتی به نوعی با ایفای یک شخصیت شبیه به Dandridge در موزیک ویدیوی آلبوم "Twenty Foreplay" یک تست دوربین در این رابطه داد. گرچه، پروژه‎ی سینمایی این امر دایم به تعویق انداخته شده و جنت سرانجام بی خیال شد. تا اینکه سرانجام شبکه‎ی HBO این فیلم را با بازی Halle Berry ساخت و این بازیگر برنده‎ی جایزه‎ی امی در سال 2000 شد. در سال 2004، برای بازی در نقش Lena Horne در یک برنامه‎ی تلویزیونی در رابطه با زندگی این خواننده و بازیگر بر روی صحنه رفت. ولی به دنبال رسوایی در بازی‎های Super Bowl، Lena با این ایده که جنت نماینگر شخصیت او باشد مخالفت کرد و این پروژه به تاریخ نامعینی موکول شد. جنت همچنین قصد بازی در فیلم "Tennessee" در سال 2008 را داشت، ولی بعد از تاخیر‎های فراوان، او بی خیال فیلم شد تا روی آلبوم "20 Y.O" خود تمرکز داشته باشد. این نقش در نهایت نصیب Mariah Carey شد و او نقد‎های مثبتی دریافت کرد و باعث شد تقریبا افراد در رابطه با بازی بد او در "Glitter" فراموش کنند.

1- موفقیت با اتحاد
ویدیوی آهنگ "That's The Way Love Goes" در سال 2003 به خاطر یک تغییر اساسی در تم موزیک و ظاهر شوهای جنت جکسون مشهور است، که در آن شاهد یک نوع تغییر از پیام داشتن قدرت شخصی به سمت چیزی که بیشتر احساسی است هستیم. چیز دیگری که در آن ویدیو شاهدش بودیم حضور جنیفر لوپز است. درست است، خواننده‎ی "Jenny From the Block" نیز به عنوان یک عضو از گروه کوچک دوستانی که در آهنگ جدید جنت او را همراهی کرده بودند، حضور داشت. این اولین باری نیست که جنی با یک ستاره‎ی پاپ برای بالا بردن شهرت خود همکاری می‎کند: در طول دوران آلبوم"Control" ، رقص آرای جنت فردی جز Paula Abdul نبود، Laker Girl سابق که در اوایل دهه‎ی 90 موفقیتی برای خود در دنیای موزیک به دست آورد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ