واکنش محمدرضا گلزار نسبت به انتقاد ها از خوانندگی و آهنگ هایش!!
محمدرضا گلزار نسبت به انتقادهای صورت گرفته درباره آهنگ و خوانندگی اش واکنش نشان داده است. در ادامه مصاحبه این هنرمند را خواهید خواند.

کنسرت های محمدرضا گلزار آغاز می شود

محمدرضا گلزار که چندی پیش قطعه «دلم شکست» را منتشر کرد و از اعلام برنامه کنسرت‌هایش در عید فطر خبر داد، همزمان با انتشار قطعه جدیدش توضیحات بیشتری در این باره ارائه داد.  این چهره سرشناس سینما که فعالیت هنری‌اش را با موسیقی آغاز کرده بود، قصد دارد به شکل جدی حضور در عرصه موسیقی را ادامه دهد. با گلزار که قرار است روز یکشنبه (10 جولای) برای شرکت در مراسم فرش قرمز فیلم «مادر قلب اتمی» به لندن سفر کند، به بهانه انتشار قطعه جدیدش گپ زدیم.

برگزاری تور کنسرت‌هایت در چه مرحله‌ای قرار داد و از چه زمانی آغاز می‌شود؟

طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، اولین کنسرتِ این تور را در نیمه دوم شهریورماه و در کیش برگزار می‌کنیم. اگر بنا باشد که زودتر از این زمان، اجرایی برگزار شود اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. در حال حاضر مشغول برگزاری تمرین‌ها هستیم و گروه آماده است. فکر می‌کنم در جلسۀ بعدی تمرین، گروه برای اجرای تمامی آهنگ‌ها در کنسرت آمادگی کامل پیدا کند.
 
 به نظرت تعداد قطعات برای اجرا کافی است؟

من تا کنون 8 قطعه منتشر کرده‌ام و دو قطعه دیگر هم به زودی منتشر خواهم کرد و تعداد قطعات به حد نصاب خواهد رسید. علاوه بر این، چند سورپزاریز جالب برای کنسرت داریم. من حرف‌های زیادی برای روی استیج دارم.
 
در این اجرا هم مانند کنسرت‌های قبلی «ریزار» ساز خواهی زد؟

بله، حتماً گیتار خواهم زد و درباره سازهای دیگر هم باید تصمیم بگیریم.
 
 تو با موسیقی حضور در عرصه هنر را تجربه کردی. اما این روزها به عنوان یک سوپراستار سینما شناخته می‌شوی و حضورت در موسیقی ممکن است واکنش‌هایی در پی داشته باشد. مانند دیگر همکاران سینمایی‌ات.

من از سال 77 با گروه آریان کار می‌کردم و سال 79 اولین کنسرت‌هایمان را در کیش و قشم برگزار کردیم. تا سال 84 در تمامی اجراهای آریان حضور داشتم و این یک تجربه موسیقاییِ جدی محسوب می‌شود. کنسرت‌های ریزار هم بخش دیگری از فعالیت موسیقایی من بود که اولین اجرای مازیار فلاحی و اولین تجربه اجرا در تهران برای بابک جهانبخش و همین‌طور امیر طبری و سهراب پاکزاد در قالب کنسرت گروه «ریزار» در اریکه ایرانیان اتفاق افتاد. اما چند سالی فعالیت زیادی در این زمینه نداشتم و به همین دلیل بعضی‌ها تجربیات موسیقایی من را به یاد نمی‌آورند. بعضی‌ها هم دوست ندارند که به یاد بیاورند! در نتیجه این تصور که من از سینما وارد موسیقی شدم قطعاً اشتباه است. به هر حال ما با جدیت قصد داریم کنسرت متفاوتی نسبت بقیه اجرا کنیم تا رضایت مخاطبین جلب شود.

انتشار قطعات جدیدت هم واکنش‌های مختلفی به دنبال داشته است.

این نظرات روی این‌‌که من بیشتر تلاش کنم تأثیر زیادی دارد. اما اصولاً من برای نظرسنجی آهنگ منتشر نمی‌کنم. بلکه این کار را برای هوادارانم و کسانی که به من لطف دارند انجام می‌دهم. به هر حال شاید من خوانندۀ حرفه‌ای نباشم اما تلاش می‌کنم از پس کار برآیم. گروهی که جمع کرده‌ایم از افراد حرفه‌ای تشکیل شده و به کمک حامد برادران که رهبری این گروه را بر عهده دارد، تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. محدویت‌هایی هم وجود دارد و با در نظر گرفتن همه این‌ها کار را پیش می‌بریم. فکر می‌کنم در چند قطعۀ اخیر مشخص است که تلاش من مضاعف شده و مطمئنم قطعه «بهت عادت کردم» با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

نسبت به انتقادهایی که می‌شود چه نظری داری؟

نظرات و نقدهای غیرمغرضانه را می‌پذیرم. اما این‌که می‌گویند چرا بازیگرها هم خواننده می‌شوند منطقی نیست. ضمن این‌که  موسیقی چیزی است که دوستش دارم و همیشه با من بوده است. با گروه آریان آغاز کردم و حالا می‌خواهم بار دیگر با جدیت روی آن وقت بگذارم و اجرای متفاوتی به مردم ارائه کنم.
 
 کنسرت گروه ریزار در تهران چه زمانی برگزار خواهد شد؟

زمان دقیقی برای کنسرت تهران مشخص نشده و هنوز تصمیم قطعی درباره آن نگرفته‌ایم. اما به احتمال زیاد کنسرت تهران بعد از ماه‌های محرم و صفر برگزار خواهد شد و تا آن زمان اجرای گروه «ریزار» به پختگی بیشتری خواهد رسید.
 
 آیا ضمن انتشار تک‌آهگ‌ها، قصد انتشار آلبوم هم داری؟

بله. برای انتشار آلبوم هم برنامه‌ریزی‌هایی شده . تنها می‌توانم بگویم که قطعاً امسال به بازار خواهد آمد.
 
 از پروژه سلام بمبئی چه خبر؟

«سلام بمبئی» پروژه مشترک سینمای ایران و هندوستان است که بیش از 100 نفر از عوامل آن هندی بودند و حدود 28 نفر هم از ایران در آن حضور داشتند. این فیلم 25 مهرماه اکران خواهد شد. 2800 سینما در هندوستان، 20 سینما در کانادا و همچنین سینماهایی در امارات و کشورهای اسکاندیناوی همزمان با سینماهای ایران این فیلم را اکران خواهند کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : musicema.com