حقایقی جالب از زندگی اسنوپ داگ: رپری که مسلمان شد+ عکس همسر و دخترش
اگر اهل موسیقی رپ باشید به احتمال زیاد نام اسنوپ‌داگ را شنیده‌اید و چه بسا که حتی از طرفداران این خواننده معروف باشید و حتماً به خوبی می‌دانید اسنوپ‌داگ از آن دسته خوانندگانی است که سبک زندگی پرحاشیه‌ای داشته و دارد

بیوگرافی اسنوپ داگ

اسنوپ داگ در ۲۰ اکتبر سال ۱۹۷۲ در بیمارستان لوس آلتوس در لانگ بیچ ایالت کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد. او دومین فرزند پسر از سه فرزند خانواده‌اش بود. اسم او کَلوین کوردوزار بروداوس جونیور گذاشته شد. مادرش در کودکی او را با نام اسنوپی صدا می‌کرد و او نام اسنوپ داگی داگ را به‌عنوان نام هنری خود برگزید که بعدها به اسنوپ داگ تغییر کرد. او بعد از این که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، سه سال با پلیس به‌خاطر مواد مخدر و شرارت درگیر بود و پی‌درپی به زندان می‌افتاد. وی در این سال‌ها به خواندن رپ مشغول شد و با دوست خود، وارن جی، که برادر ناتنی دکتر دره بود، آهنگ‌های خود را به‌صورت غیرحرفه‌ای می‌ساختند. به این صورت بود که او با دکتر دره آشنا شد و آهنگ فیلم Deep Cover را با همدیگر ساختند. سپس آلبوم The Chronic هم با شراکت اسنوپ در بعضی آهنگ‌ها آماده شد.

بیشتر بدانید : حرف های جالب سه رپر امریکایی که به راهپیمایی اربعین رفته بودند! + عکس

بیوگرافی اسنوپ داگ, اسنوپ داگ رپر امریکایی
 اسنوپ داگ رپر امریکایی

پدر اسنوپ داگ وقتی او ۳ماهه بود آن‌ها را ترک گفت. بر اساس آزمایش دی ان ای که از اسنوپ داگ گرفته شد، نتیجه به این صورت بود که او در واقع ۷۴٪ آفریقایی۲۶٪ آمریکایی است. اسنوپ داگ در سال ۲۰۰۹ میلادی به گروه امت اسلام پیوست.

اسنوپ‌داگ زندگی پر فراز و نشیبی داشته و سبک زندگی وی همیشه مورد توجه مخاطبین و علاقه‌مندان به چهره‌‌های سرشناس بوده است، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم به واقعیت‌های جالبی از زندگی اسنوپ‌داگ اشاره کنیم که به احتمال زیاد دانستن آن‌ها برای شما جذاب خواهد بود.

اسنوپ‌داگی که این روزها می‌شناسیم از جانب والدین خود با نام کَلوین کوردوزار بروداس جونیور نامگذاری شده بود اما مادر وی در دوران کودکی پسرش را با نام اسنوپی صدا می‌کرد، اسنوپی یکی از شخصیت‌های معروف کارتونی است. وی بعد‌ها نام اسنوپ‌‌داگی داگ را به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد. مدتی بعد نیز این نام به اسنوپ‌داگ خلاصه شد.
 

اسنوپ داگ و مادرش, بیوگرافی اسنوپ داگ
اسنوپ داگ و مادرش

پدر اسنوپ‌داگ زمانی که تنها ۳ سال داشت خانواده و پسرش را ترک گفت و در طول مدت زندگی اسنوپ‌داگ حضور چندانی در زندگی وی نداشت. اسنوپ‌داگ میانه خوشی با پلیس نداشت و در سال‌های جوانی به دلیل استفاده و حمل مواد مخدر چندین بار به زندان افتاد، وی سابقه‌های قضایی در زمینه شرارت نیز در پرونده خود دارد.

اسنوپ‌داگ علاقه‌ زیادی به فوتبال آمریکایی دارد و چیزی حدود ۱۵ سال سابقه مربیگری رسمی در کارنامه ورزشی وی به چشم می‌خورد. این هنرمند، تیم فوتبال پسرش کوردل و همچنین تیم فوتبال دبیرستان رولند را مربیگری کرده است. اسوپ‌داگ در ابتدای رپ‌ خواندن، اعتقادی به کمک گرفتن از دی‌جی نداشت و یک‌تنه رپ می‌خواند، البته بعدها مشغول به کار دی‌جی شد و چیزی حدود ۷ سال دی‌جی کردن را در سابقه هنری خود دارد. اسنوپ‌داگ عاشق میوه وآجیل است و انگور، سیب، توت‌فرنگی، بادام‌زمینی و پسته همیشه در رژیم غذایی این هنرمند یافت می‌شود.
 
در سال ۲۰۰۲ اسنوپ‌داگ اعلام کرد که مصرف حشیش را برای همیشه کنار گذاشته است اما به قول خود پایبند نبود و در سال ۲۰۱۳ مدعی شد که روزانه مقدار زیادی مواد مخدر مصرف می‌کند. گفته می‌شود میزان آی‌کیو اسنوپ‌داگ برابر با ۱۴۷ است، جالب است بدانید این میزان آی‌کیو را فقط در افراد نابغه شاهد هستیم.
آهنگ Hold On توسط اسنوپ‌داگ در سبک رپ آزاد خوانده شد، این موسیقی به دست دکتر دره رسید و نظر وی را جلب کرد، پس از مدتی دکتر دره از اسنوپ‌داگ آزمایش خوانندگی گرفت و با کمک به اسنوپ‌داگ زمینه فعالیت این هنرمند را مهیا کرد.

در سال ۱۹۹۲ اسنوپ‌داگ و دکتر دره، اولین همکاری هنری خود را شروع کردند، نتیجه این همکاری موسیقی بود که برای فیلم Deep Cover استفاده شد.
اولین آلبوم اسنوپ‌داگ با نام Doggystyle در حالی راهی بازار شد که این خواننده پرونده‌ای قتل در دادگاه داشت، این پرونده بدون اثبات جرم اسنوپ‌داگ مختومه اعلام شد اما جریان دادگاه این هنرمند افزایش چشمگیر فروش آلبوم Doggystyle را به دنبال داشت.
 

اسنوپ داگ, بیوگرافی اسنوپ داگ
اسنوپ داگ


یک فیلم کوتاه در خصوص اتهام قتل و دادگاه اسنوپ‌داگ در سال ۱۹۹۴ ساخته و منتشر شد، این فیلم Murder Was the Case نام داشت و آهنگ آن با همین نام توانست در صدر موسیقی‌های پرفروش آن‌ زمان راه پیدا کند. حتی اگر طرفدار اسنوپ‌داگ نباشید اما موسیقی و سینما را دوست داشته باشید به احتمال زیاد موسیقی Gangsta Life را شنیده‌اید، این آهنگ یکی از زیباترین و معروفترین کارهای اسنوپ‌داگ است که از موسیقی‌های کلیسایی الهام گرفته شده بود. اسنوپ‌داگ این آهنگ را به مادرش تقدیم کرده است.

اسنوپ‌داگ پس از موفقیت آلبوم اول خود که همکاری دکتر دره نیز در آن تأثیر داشت در دومین آلبوم خود با نام The Doggfather، امکان همکاری با دکتر دره وجود نداشت و در نتیجه این آلبوم با موفقیت زیادی روبرو نشد. در سال ۲۰۱۶ علاقه‌مندان اسنوپ‌داگ یک کمپین اینترنتی راه‌ انداختند و از این هنرمند درخواست داشتند تا تمامی مجموعه مستند‌های معروف Planet Earth را روایت کند.
 
مشکلات مالی اسنوپ‌داگ را مجبور کرد تا خانه و کاشانه‌ اشرافی خود در کالیفرنیا را به‌فروش برساند و نیواورلئان را برای سکونت انتخاب کند. گفته می‌شود جاذبه موسیقی نیواورلئان باعث جذب این خواننده شده است. اسنوپ‌داگ در سال ۱۹۹۷ با شانتی تایلور، معشوقه دوران دبیرستان خود ازدواج کرد، این ازدواج مانند بسیاری از عشق‌های آتشین دوران جوانی دیری نپایید که سرد شد و به طلاق و جدایی انجامید. حدود ۱۰ سال بعد در سال ۲۰۰۸ اسنوپ‌داگ و شانتی‌ تایلور از پیوند دوباره خود خبر دادند.

مراسم عروسی اسنوپ داگ/اسنوپ داگ و دخترش, بیوگرافی اسنوپ داگ
مراسم عروسی اسنوپ داگ/اسنوپ داگ و دخترش

ماحصل ازدواج اسنوپ‌داگ و شانتی‌ تایلور، ۳ فرزند است، فرزند اول این زوج در سال ۱۹۹۴ با نام کورده متولد شد و پسر دوم این خانواده با نام کوردل در سال ۱۹۹۷ دیده به جهان گشود، دختر این خانواده با نام کوُری در سال ۱۹۹۹ بدنیا آمد.
 
بر کسی پوشیده نیست که اسنوپ‌داگ ماری‌جوآنا مصرف می‌کند، این خواننده که در جوانی نیز تجربه‌های مختلفی از مواد مخدر داشته است و به اندازه‌ای ماری‌جوآنا مصرف کرده که در صورت عدم استفاده ماری‌جوآنا دچار سردرد میگرن می‌شود، در نتیجه از سال ۱۹۹۷ به این طرف از جانب مقامات ایالت کالیفرنیا مجاز به استفاده از ماری‌جوآنا شناخته شده است.

اسنوپ‌داگ علاقه زیادی به پسرش دارد و مدعی است در زمان مربیگری تیم فوتبالی که پسرش در آن حضور دارد ماری‌جوآنا مصرف نمی‌کند. اسنوپ‌داگ در سال ۲۰۰۹ به گروه امت اسلام پیوست و مبلغی حدود هزار دلار را به این انجمن هدیه کرد، پس از مسافرت به جامائیکا نیز مدعی شد که دوباره متولد شده و به جنبش راستافار محلق شد، این تغییرات باعث شد تا تغییراتی را در سبک موسیقی اسنو‌پ‌داگ شاهد باشیم. جالب است بدانید پس از این اتفاق‌ها اسنو‌پ‌داگ حتی نام هنری خود را به اسنوپ‌لایون تغییر داد.

تغییرات روحی و عقیده‌ای اسنوپ‌داگ انتقادهای زیادی را به دنبال داشت اما این هنرمند مدعی شد اعتقادات وی کاملاً شخصی است و نیازی به قضاوت عموم ندارد.
 

اسنوپ داگ, بیوگرافی اسنوپ داگ
بیوگرافی اسنوپ داگ

سبک رپ گانگستری که در ترانه‌های اسنوپ‌داگ شاهد هستیم همیشه مورد انتقاد و سانسور واقع شده است، و از اسنوپ‌داگ به عنوان موسیقی‌دانی خشن یاد می‌شود. اسنوپ‌داگ در سال ۱۹۹۶ با توپاک شکور، یکی از خواننده‌های موفق سبک رپ همکاری داشت که این همکاری آخرین کار هنری شکور بود چرا که وی ۶ روز بعد در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

اسنوپ‌داگ شانس خود را برای هنرپیشگی در عالم سینما نیز امتحان کرد و در فیلم‌ و سریال‌های مختلفی حضور داشت که در این بین می‌توان به Entourage، One Life to Live، Weeds، King of the Hill و Monk اشاره کرد. در سال ۲۰۱۴، سای (Psy)، خواننده معروف کره‌ای که آهنگ Gan Gam Style وی را حتماً شنیده‌اید در ترانه جدیدی با نام Hangover از حضور اسنوپ‌داگ کمک گرفت. این آهنگ سروصدای زیادی به راه انداخت و علاقه‌مندان زیادی پیدا کرد.
 
اسنوپ‌داگ سعی داشته همیشه جانب‌داری‌های بی‌طرفانه‌ای در عالم سیاست داشته باشد، در سال ۲۰۱۲ رأی خود را به نفع باراک اوباما در صندوق انداخت و بر ضد میت رامنی، دیگر کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در آن زمان سخنان تندی را مطرح کرد. استرالیا در سال ۲۰۰۷ ورود اسنوپ‌داگ به مرزهای این کشور را به دلایل جرم‌های مختلفی که این هنرمند به انجام آن‌ها متهم شده بود، ممنوع کرد، این محدودیت در سال ۲۰۰۸ ملغی شد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به دنیای رپ و شخص اسنوپ‌داگ علاقه دارید و در جریان اطلاعات جالبی از وی هستید که برای ما و سایر کاربران نیز جالب توجه به نظر می‌رسد، در قسمت نظرات این اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

بیشتر بدانید : رپ خوانی بازیگر سینما و تلویزیون!! میخواهم یک رپر باشم! عکس

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: fa.wikipedia.org/ bartarinha.ir