نظرات جنجالی آریا عظیمی نژاد درباره گلشیفته، احسان علیخانی، شادمهر و شفاف سازی دستمزدش
آریا عظیمی نژاد داور محبوب برنامه عصر جدید طی مصاحبه ای با سامان احتشامی نظر خود را درباره برخی هنرمندان گفت و از دستمزد نجومی خود پرده برداشت 

آریا عظیمی نژاد: از احسان علیخانی خوشم نمی آمد/ دستمزدم بالاست

آریا عظیمی‌نژاد موسیقی ‌دان و آهنگ ‌ساز ایرانی است. عظیمی‌نژاد با ساخت موسیقی فیلم «میم مثل مادر» در سینما و «او یک فرشته بود» در تلویزیون توانست خود را به‌ عنوان یکی از بهترین آهنگ‌ سازان کشور بشناساند و نامزدی جایزهٔ بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزهٔ خانه سینما را برای آهنگ‌سازی فیلم‌هایی چون «میم مثل مادر»، «طلا و مس» و «فرزند خاک» به دست آورد.

عظیمی نژاد در کنار امین حیایی، رویا نونهالی و سیدبشیر حسینی یکی از چهار داور مسابقه استعدادیابی عصر جدید با تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی است. که باعث شهرت و محبوبیت بیشتر وی شد.

آریا عظیمی نژاد  موسیقی دان و آهنگ ساز کشورمان در یک گفت و گوی دوستانه با سامان احتشامی نظر خود را در خصوص برخی هنرمندان از جمله گلشیفته فراهانی، احسان علیخانی، سیدبشیر حسینی بیان کرد.

گفتگوی دوستانه آریا عظیمی نژاد و سامان احتشامی
گفتگوی دوستانه آریا عظیمی نژاد و سامان احتشامی

آریا عظیمی نژاد: از احسان علیخانی خوشم نمی آمد

تا قبل از برنامه عصر جدید، آن زمانی که احسان علیخانی در برنامه ماه عسل فعالیت می کرد و زیاد برنامه اش را نگاه نمی کردم، خیلی از او خوشم نمی آمد.

احسان علیخانی و آریا عظیمی نژاد
احسان علیخانی و آریا عظیمی نژاد

ولی در حال حاضر که او را می شناسم، میدانم که یک مدیر واقعی است، بچه هایی که برای او کار می کنند، عاشقش هستند و انسانی است که من در حال آموختن از او هستم و از او یاد می گیرم، با این که سنش از من کمتر است ولی در یک چیزهایی به کمالی رسیده است که واقعا یادگرفتنی است.

عظیمی نژاد: محمد اصفهانی برادرم است

آریا عظیمی نژاد خندید و با شنیدن اسم محمد اصفهانی گفت او برادرم است.

دوستی آریا عظیمی نژاد و شادمهر عقیلی

به نظر من شادمهر تلنت (استعداد) کامل از ورزش و موسیقی است. او چندین ساز را خیلی خوب می نوازد و او یک دوست واقعی است، یک زمان یک نفر را به خاطر من کتک زد. او رفیق من بوده اما با هم کار نکردیم. با شادمهر، کاوه یغمایی و فواد حجازی جوری رفیق بودیم که مثلا در پشت بام خانه ما رختخواب می انداختیم و می خوابیدیم. خیلی دوره جذابی بود. آن زمان من دبیرستان میرفتم و بچه ها همه هنرستان موسیقی می رفتند. حدود سال 66 و 67 بود. 

آریا عظیمی نژاد در این باره می گوید: من همیشه با شادمهر رفاقت داشتم، آن ویدئو هم یک اتفاق خاص بود. فواد حجازی زنگ زد و به من گفت به کمک شما احتیاج داریم، بیا و من هم رفتم. آنجا بود که دفعه اول محمد اصفهانی را دیدم، حسین زمان را دیدم، علیرضا عصار را قبلا دیده بودم. آنجا بود که اولین بار با این دوستان آشنا شدم. با شادمهر و عصار و کاوه یغمایی از سال شصت و هشت رفیق بودم.

چند روز پیش سعی کردم با شادمهر لینک بزنم و صحبت کنم که نشد. خوشحال می شوم این اتفاق بیفتد.

به نظر من اگر شادمهر اینجا بود، می ترکوند! اینجا می توانست خیلی با اقبال مواجه شود، البته آنجا هم وضعیتش بد نیست، بالاخره هر آرتیستی بالا و پایین دارد. من تجربه زندگی خارج از ایران را داشته ام. برای من هیچ چیز بدتر از این نیست که آدم بیرون از وطنش زندگی کند. تاثیراتی که محیط پیرامون روی هنرمند می گذارد، باعث می شود احوالاتش عوض شود. ما اینجا شلوغی و ترافیک و آلودگی و هزار تا مشکل داریم. مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ممکن است روی شما فشار بیاورد، ولی من در این ساختار بزرگ شده ام و خروجی ام از این ساختار است.

آریا عظیمی نژاد: گلشیفته فراهانی حیف شد که رفت

به نظر من حیف شد که گلشیفته فراهانی رفت، هر چند در آن جا اتفاق های خوبی براش می افتد ولی خیلی جایش خالی است. در این باره مجری برنامه (سامان احتشامی هم صحبت های آریا عظیمی نژاد را تصدیق کرد و گفت گلشیفته جات خیلی خالیه دختر. خدا انشالله هر جا هستی نگهدارت باشد. سلامت باشی. پایدار باشی) در ادامه آریا عظیمی نژاد اضافه رد که گلشیفته هم یک تلنت (استعداد) موسیقی است.

آریا عظیمی نژاد: بشیر حسینی یک آدم چند وجهی پیچیده است

با بشیر حسنی تازه آشنا شده ام، او یک آدم چند وجهی پیچیده است، در هنوز وجه هایی از او را نمی شناسم ولی تا اندازه ای که با او در عصر جدید داوری می کنم، می دانم که در کارش خیلی جدی است، برای داوری و نظری که می دهد و برای بچه هایی که می آیند وقت می گذارد و یک دغدغه ای در خصوص بچه ها دارد و در کارش جدیت زیاد دارد.

دستمزد آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد در پاسخ به این سوال که مردم معتقدند وی با عصر جدید بار خود را بسته و درآمد خوبی پیدا کرده گفت: من کلا دستمزدم بالاست. کم کار می کنم ولی با دستمزد بالا کار می کنم. 

جالب است بدانید استعداد موسیقیایی آریا عظیمی نژاد توسط پدرش کشف شد و در عرصه موزیک بسیار توانمند و موفق است. موفقیت هایی که آریا عظیمی نژاد کسب کرده است تنها به داخل کشور محدود نمی شود چرا که او در سال 83 و در جشنواره موسیقی بریتانیا مقام دوم را کسب کرد .

وی متولد ۵ اردیبهشت ۱۳۵۲ در تهران است. پدرش جمشید عظیمی‌نژاد نویسنده و برنامه‌ساز تلویزیونی می‌باشد که بیشتر با کار کودک «خانهٔ عروسک‌ها» که در سال‌های ابتدایی انقلاب پخش می‌شد، شناخته می‌شود. آریا در شش سالگی در این مجموعهٔ عروسکی همراه خواهرش پوپک، نقش آفرینی کرده‌است.

 

بیشتر بدانید : آریا عظیمی نژاد، از دستمزد نجومی عصر جدیدی ها و تجربه ناشنوایی اش گفت + عکس

بیشتر بدانید : آریا عظیمی نژاد راز بزرگ خانواده معمولی سریال "پایتخت" را افشا کرد

بیشتر بدانید : ناشنوایی ناگهانی و عجیب آهنگساز سریال پایتخت!

بیشتر بدانید : آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز فیلم و مجموعه‌های تلویزیونی

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ