آوازه خوان ترانه های عاشقانه غمگین، لئوناردو کوهن Leonard Cohen
در اینجا مهم‌ترین قطعات بزرگترین خوانند‌ه‌های بزرگ تاریخ موسیقی را معرفی می‌کنیم، شاید دستورالعملی برای موزیک خوب گوش دادن 

بیوگرافی و آهنگ های لئوناردو کوهن 

لئونارد کوهن در ۲۱ سپتامبر ۱۹۳۴ در وست مانت، محله‎ای ثروتمندنشین به دنیا آمد. مادرش از لیتوانی به کانادا مهاجرت کرده بود و پدرش اجداد لهستانی داشت و صاحب یک لباس فروشی پر رونق بود.

هنگامی که لئونارد تنها ۹ سالش بود، پدرش درگذشت و حساب پس‌اندازی را به عنوان ارث برای پسرش به جا گذاشت تا بتواند علاقه‎اش به ادبیات را پیگیری کند.

کوهن جوان در یک مدرسه یهودی خصوصی به تدریس پرداخت و در آنجا نواختن گیتار را آموخت. در همان جا گروه فولکلوریک باک اسکین بویز را تشکیل داد. او در ۱۹۵۱ در دانشگاه مک‎گیل نام نویسی کرد تا در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل کند.

کوهن اولین مجموعه شعر خود را در ۱۹۵۶ با عنوان بگذارید اسطوره‎ها را مقایسه کنیم منتشر کرد. اشعارش با استقبال زیادی روبرو شد و بعد از یک سال تحصیل در دانشگاه کلمبیا، در نیویورک تمام وقت به کار نویسندگی مشغول شد. دومین مجموعه شعرش در ۱۹۶۱ و در سن ۲۷ سالگی با عنوان «جعبه ادویه زمین» منتشر شد.این مجموعه به محبوب‎ترین اثر کوهن تبدیل شد و جایگاه او را به عنوان یک شاعر جدی تثبیت کرد.

کوهن تا ۳۳ سالگی تصمیم به خواندن و ترانه سرایی نگرفته بود، در دهه ۱۹۶۰ میلادی از شهر مونتریال کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود. کوهن تا کنون ۱۴ آلبوم منتشر شده است.

در سال ۲۰۰۸ لئونارد کوهن از سوی «موزه راک اند رول» ایالت متحده آمریکا به‌عنوان عضو تالار مشاهیر این موزه انتخاب شد. کوهن به اجرای کنسرت خود در سراسر جهان پرداخت. مهم نبود او برای اجرای کنسرت‌هایش به استرالیا سفر می‌کند یا به آمریکا و اروپا می‌رود. هواداران پیر و جوان کوهن در همه‌جا آرزو داشتند او را ببینند. او در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

کوهن برای بسیاری از کسانی که او را می‌شناسند به‌خاطر نوشته هایش درباره عشق، سرمستی، غم واندوه و فلسفه، یکی از شاعران مهم در قلمرو موسیقی پاپ شناخته می‌شود. صدای خش دار و عمیق کوهن به همراه ترانه‌های عاشقانه غمگین او شهرت جهانی دارد. نگاهی به بهترین آهنگ‌های کوهن داریم.

بهترین آهنگ های لئوناردو کوهن

Dance Me to the End of Love گرچه آهنگ به عنوان آهنگی عاشقانه شناخته شده است، اما به گفته خود لئوناردو کوهن، این آهنگ از هولوکاست الهام گرفته شده است.

Almost Like The Blues یکی از غمگین‌ترین و در عین حال از گیراترین آهنگ‌های کوهن است.

Everybody Knows  این آهنگ با اشاره به مشکلات اجتماعی و ایذر یکی از خاص‌ترین ترانه‌های کوهن است.

Famous Blue Raincoat این ترانه‌ی در قالب نامه‌ای نوشته‌شده و به بیان عشق و نفرت می‌پردازد.

Suzanne این آهنگ معاشرت و زندگی دو دلداده را تعریف می‌کند.

Haleluja این ترانه در بسیاری از کشور‌های جهان حتی در مراسم مذهبی در کلیساها به خاطر تم مذهبی و عرفانی اش خوانده می‌شود.

So Long Marianne کوهن سفر را بسیار دوست داشت. او در یکی از همین سفرها، در جزیره هیدرا یونان، با ماریان ایلن آشنا شد و به او دل بست. این رابطه عاشقانه دست مایه سرودن چندین ترانه کوهن شد. کوهن در سال ۱۹۶۶در ترانه So long, Marianne از وداع با ماریان می‌گوید. «تا بعد ماریان» یکی از زیباترین و معروف ترین ترانه‌های لئونارد کوهن است. 

 

بیشتر بدانید : نامه لئونارد کوهن 2روز قبل از مرگش به زنی که دوستش داشت

بیشتر بدانید : لئونارد کوهن خواننده خوش صدا درگذشت

بیشتر بدانید : انتشار آلبوم ناشنیده یکی از خاص ترین خوانندگان، پس از مرگش

بیشتر بدانید : رفروش نامه های عاشقانه لئوناردو کوهن با قیمت بالای 876 هزار دلاری!

بیشتر بدانید : 4 شعر از لئونارد کوهن، شاعر و و خواننده بزرگ کانادایی



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir