زنی که فردی مرکوری نیمی از دارایی اش را به او بخشید! + تصاویر
 فردی مرکوری و ماری آستین در سال 1976 و پانزده سال پیش از مرگ خواننده گروه کویین در اثر ابتلا به بیماری ایدز، از هم جدا شدند

عشق آتشین فردی مرکوری،ستاره کوئین، به ماری آستین

فردی مرکوری و ماری آستین در سال ۱۹۷۶ و پانزده سال پیش از مرگ خواننده گروه کویین در اثر ابتلا به بیماری ایدز، از هم جدا شدند. اگر چه رابطه مرکوری و ماری سال ها قبل پایان یافته بود اما خواننده مشهور گروه کویین در وصیت نامه خود، خانه و ثروت خود را برای همسر سابقش گذاشته بود. اما چه چیزی در رابطه این دو وجود داشت که باعث شد مرکوری حتی یک دهه و نیم پس از جدایی از این زن نیز عشق او را فراموش نکند؟ فردی همواره از عشق او و ماری به یکدیگر صحبت می کرد و یک بار در صحبت هایی بسیار احساسی گفته بود: «او را تا زمانی که آخرین نفسم را بکشم دوست دارم. احتمالاً در کنار هم پیر خواهیم شد» 

فردی مرکوری و نامزدش 
فردی مرکوری و نامزدش

نکته جالب اینکه قبل از فردی، برایان می که او نیز از اعضای گروه کویین بود برای مدت کوتاهی با ماری نامزد بود و از طریق می بود که فردی با عشق زندگی اش آشنا شد. در آن زمان ماری در بوتیک مشهور Biba کار می کرد و فردی چندین بار به این بوتیک رفت تا در نهایت جرأت ابراز علاقه به او را پیدا کرد. این دختر آرام و ساکت از غرب لندن شخصیتی بسیار متفاوت از فردی داشت که بسیار برونگرا بود و به همین دلیل عشق این دو خیلی آرام پیش می رفت. ماری که اکنون ۷۰ سال دارد، خود در این باره می گوید: «مدت زیادی زمان برد تا بتوانم عاشق این مرد شوم اما وقتی به آن مرحله رسیدم دیگر نمی توانستم از او دور شوم. درد او به درد من تبدیل شد و شادیش شادی من بود».

فردی مرکوری و ماری آستین
فردی مرکوری و ماری آستین

همانند بسیاری از افراد برونگرا و کسانی که برای اجرا زاده شده اند، فردی مرکوری هنوز به یک تکیه گاه نیاز داشت، کسی که بتواند به او اعتماد و تکیه کند، به او اعتماد داشته باشد و پناهگاه امنش باشد. او در مورد ماری می گفت: «ممکن است توسط هزاران نفر دوست داشته شوی اما همچنان تنهاترین شخص باشی. و درماندگی این شرایط آن را بدتر می کند زیرا برای مردم سخت است که درک کنند می توانی با این وضعیت هنوز تنها باشی. می توانید تصور کنید چقدر دشوار است وقتی که همه چیز داری اما هنوز هم به شکل درمانده کننده ای تنها هستی؟ فراتر از حد تصور دردناک است».

فردی مرکوری و نامزد سابقش
فردی مرکوری و نامزد سابقش

مرکوری در ادامه صحبت هایش می گوید: «تنها می توانم نام یک شخصی عزیز را ببرم که واقعاً می توانم سفره دلم را برایش باز کنم و در کنارش احساس شادی واقعی کنم… شاید تمام مشکلات دنیا را داشته باشم اما ماری را دارم و همین برای عبور من از این شرایط کافی است». حتی بعد از جدایی ماری و فردی نیز ماری همچنان در اجراهای نامزد سابقش حضور یافته و در تورها با او سفر می کرد. او چنان مورد اعتماد بود که تمامی امور مالی مربوط به اداره خانه آخر فردی مرکوری و مهم تر از آن مالکیت خاکستر جنازه او را بر عهده گرفت. بر اساس وصیت خود مرکوری، کسی غیر از ماری نمی داند که خاکستر خواننده اسطوره ای گروه کویین کجا دفن شده است.

رابطه عجیب فردی مرکوری و نامزدش
رابطه عجیب فردی مرکوری و نامزدش

مرکوری در وصیتنامه خود، خانه اش با نام One Garden Lodge و املاک مجاور و همچنین نیمی از درآمدهای آینده اش در دنیای موسیقی را به ماری بخشیده و نیم دیگر نیز بین پدر و مادر و خواهرش تقسیم شده بود. او سال ها قبل از مرگ نیز از بخشیدن دارایی های خود به ماری صحبت کرده بود و هیچگاه تصمیم خود را تغییر نداد. مرکوری سال ها قبل از مرگ در مصاحبه ای در این باره گفته بود: «اگر زودتر از او بمیرم، همه چیز را برای او باقی خواهم گذاشت. هیچ کس دیگر حتی یک پنی از ثروتم را دریافت نخواهد کرد، غیر از گربه هایم». اما قبل از مرگ، مرکوری اطمینان حاصل کرد که همه سهم خود را دریافت کنند و ۵۰۰,۰۰۰ پوند برای هریک از دوستان قدیمی اش، جیم هاتن، پیتر فریستون و جو فانلی به جای گذاشت. 

فردی مرکوری ستاره دنیای راک 
فردی مرکوری ستاره دنیای راک

 

بیشتر بدانید : هنرمندان و افراد مشهوری كه در اثر ایدز از دنیا رفته‌اند!+عكس

بیشتر بدانید : صد خواننده برتر تاریخ موسیقی به انتخاب مجله رولینگ استون

بیشتر بدانید : 10 فیلم پرطرفدار و مطرح درباره زندگی خواننده های معروف

بیشتر بدانید : درخشش فوق العاده رامی مالک، بهترین بازیگر مرد اسکار 2019 + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com