ریحانا خواننده مشهور، قهرمان ملی وطنش شد + تصاویر
 باربادوس که به جمهوری تبدیل شده است در جشنی که به این مناسبت گرفته شده، رابین ریحانا فنتی، خواننده، بازیگر و طراح مد معروف که با نام ریانا شناخته می‌شود را «قهرمان ملی» اعلام کرد

با جمهوری شدن باربادوس، ریحانا قهرمان ملی شد

باربادوس در نیمه شب دوشنبه به وقت محلی، الیزابت دوم را از ریاست این جزیره‌ واقع شده در منطقه کارائیب برکنار کرد و همزمان با برگزاری مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد استقلال این کشور از استعمار بریتانیا پرچم سلطنتی که نماد حاکمیت ملکه بریتانیا بود، پایین کشیده شد. ساندرا میسون با اکثریت دو سوم آرای پارلمان باربادوس به عنوان نخستین رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد تا باربادوس تازه‌ ترین جمهوری متولد شده جهان لقب گیرد.

ریحانا Rihanna قهرمان ملی باربادوس شد
ریحانا Rihanna قهرمان ملی باربادوس شد

شاهزاده چارلز نیز به عنوان نماینده خاندان سلطنتی بریتانیا در جشن جمهوری باربادوس حضور داشت و در جریان آن نشان آزادی این جزیره را از خانم میسون دریافت کرد.

ریحانا خواننده اهل باربادوس قهرمان ملی این کشورش شد
ریحانا خواننده اهل باربادوس قهرمان ملی این کشورش شد

در ادامه این جشن پس از اجرای ریحانا، خواننده آمریکایی باربادوسی تبار، میا موتلی، نخست وزیر باربادوس که رهبری جنبش جمهوری‌ خواهی این کشور را بر عهده داشت، به عنوان "قهرمان ملی" معرفی شد.

ریحانا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری باربادوس
ریحانا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری باربادوس

نخست وزیر در سخنرانی خود به ریحانا گفت: "انشالله همچنان مثل الماس بدرخشی و با کارهایت و با اعمالت برای ملتت افتخار آفرین باشی."

کشور باربادوس واقع در دریای کارائیب که ۳۹۶ سال پیش جزئی از مستعمره بریتانیا بود طی مراسمی به طور کامل استقلال یافت.

بیوگرافی ریحانا Rihanna 

روبین ریانا فنتی Robyn Rihanna Fenty متولد ۲۰ فوریهٔ ۱۹۸۸، خواننده، بازیگر و بازرگان باربادوسی است.

ریانا در سنت مایکل متولد شد و در بریج‌ تاون، باربادوس بزرگ شد. او توسط تهیه‌ کننده موسیقی آمریکایی ایوان روجرز کشف شد که او را برای ضبط نسخه‌های آزمایشی موسیقی به ایالات متحده آمریکا دعوت کرد. پس از بستن قرارداد با دف جم رکوردینگز در سال ۲۰۰۵، او به سرعت با انتشار دو آلبوم استودیویی نخست خود، موسیقی خورشید (۲۰۰۵) و دختری مثل من (۲۰۰۶) – که هر دو تحت تأثیر موسیقی کارائیب قرار گرفتند و به ده رتبه برتر جدول فروش موسیقی بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده آمریکا رسیدند – به رسمیت شناخته شد.

ریانا با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون آلبوم و تک‌ آهنگ، یکی از پرفروش‌ ترین هنرمندان موسیقی در جهان است. وی دارای ۱۴ تک‌ آهنگ شماره یک و ۳۱ تک‌آهنگ در ده رتبه برتر ایالات متحده است.

افتخارات وی شامل نه جایزه گرمی، ۱۳ جوایز موسیقی آمریکا، ۱۲ جایزه موسیقی بیلبورد و شش رکورد جهانی گینس است.

فوربز نام او را بین ده فرد مشهور پر درآمد در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ قرار داد؛ از سال ۲۰۱۹، او ثروتمندترین موسیقی‌ دان زن است و ارزش خالص آن ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده‌ است. تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ معرفی کرد. با گذشت از موسیقی، ریانا به دلیل مشارکت در اهداف انسانی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در صنعت مد مشهور است. او بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی Clara Lionel Foundation است. نام تجاری لوازم آرایشی وی، فنتی بیوتی است. همچین او در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر آموزش، جهانگردی و سرمایه‌گذاری توسط دولت باربادوس منصوب شد.

 

بیشتر بدانید : ریحانا چگونه ثروتمندترین خواننده زن دنیا شد؟ + عکس

بیشتر بدانید : ریحانا در یک سریال معروف بازی می کند!

بیشتر بدانید : بی احترامی ریحانا به پیامبر اسلام و مسلمانان + عکس و جزئیات 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ