بیوگرافی آهنگساز ایرانی سریال "بازی تاج و تخت" + آثار مشهور وی
 امروز تولد یکی از آهنگسازان ایرانی است که اگرچه در ایران کار نمی کند، اما برای ما بسیار شناخته‌شده است

رامین جوادی برای کدام سریال‌ های معروف موسیقی ساخته است؟

رامین جوادی زاده ۱۹۷۴ در دویسبورگ، آلمان غربی، آهنگساز موسیقی متن فیلم و تلویزیون است. پدر او یک پزشک ایرانی و مادرش آلمانی است. او در آمریکا به تحصیل در رشته موسیقی پرداخت و بعد از پایان تحصیلات، شروع به نوازندگی در یک گروه موسیقی در بوستون کرد و پس‌از آن با هانس زیمر مشغول به کار شد.

جوادی بیشتر به خاطر دریافت جایزه گرمی بهترین موسیقی متن برای فیلم مرد آهنین (۲۰۰۸) مارول و ساخت سریال تلویزیونی محبوب اچ‌بی‌او تحت عنوان بازی تاج و تخت مشهور شده‌است. از دیگر کارهای مشهور او می‌توان فیلم سینمایی وارکرفت و سریال‌های تلویزیونی همچون فرار از زندان و وست‌ورلد را نام برد. جدیدترین پروژه‌های رامین جوادی نیز سریال‌ خاندان اژدها و فیلم سینمایی جاودانگان است. 

مشهورترین آثار رامین جوادی

جوادی بابت ساخت موسیقی‌های مکمل، ارکستراسیون و دستیاری هانس زیمر در فیلم‌هایی مانند بتمن آغاز می‌کند و دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه شهرت دارد.

او به عنوان آهنگساز فیلم‌های تیغه: سه گانگی، از غبار بپرس، فصل شکار، آقای بروکز و متولدنشده فعالیت کرده‌است. جوادی و پل وستربرگ به خاطر آهنگسازی برای فصل آغازی مشترکاً برندهٔ بیست و دومین دورهٔ جایزه موسیقی فیلم و تلویزیون انجمن آهنگسازان، پدیدآوران و ناشران آمریکا شدند.

جوادی همچنین برای مجموعه‌های تلویزیون زیادی آهنگسازی کرده‌است. از آن جمله می‌توان به مجموعه‌های تلویزیونی آستانه، تیغ: مجموعه، فلش فوروارد، فرار از زندان و سلاطین فرار اشاره کرد.

وی برای مورد، در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه امی «برجسته‌ترین موسیقی زمینه اصلی» شد.

جوادی موسیقی متن فیلم مرد آهنین که در ۲ مه ۲۰۰۸ پخش شد نیز ساخته‌است. همچنین وی ساخت موسیقی متن سریال بازی تاج و تخت را که در سال ۲۰۱۱ پخش شد، نیز بر عهده داشته‌است. آهنگ سریال مظنون هم از دیگر فعالیت های اوست.

در ۳ سپتامبر ۲۰۰۷ جوادی آلبومی از قطعات موسیقی مجموعهٔ تلویزیونی فرار از زندان را منتشر کرد. وی همچنین آهنگ سازی فیلم معروف نجات جسیکا لینچ را هم که در سال ۲۰۰۳ که بر اساس زندگی سرباز شهیر آمریکایی جسیکا لینچ ساخته شد، برعهده داشته‌است.

جایزه امی با مرد آهنی

آقای جوادی در سال 2008 وقتی 34 ساله بود با فیلم پر فروش مرد آهنی توانست معتبرین جایزه موسیقی یعنی گرمی را برد، او بعد از گرفتن جایزه گفت :

این حقیقت که من هر روز زندگی خود را به خلق موسیقی می‌ گذرانم برای من موهبت بزرگی است و من بی‌ اندازه سپاسگزارم که این کار را در همکاری با این برنامه‌ جذاب پیش می‌ برم.

ازدواج و همسرش

رامین جوادی چند سالیست با جنیفر هاوکس یکی از مدیران اجرایی در صنعت فیلم ازدواج کرده است، این زوج، پدر و مادر دوقلو هستند.

رامین جوادی و همسرش
رامین جوادی و همسرش

 

بیشتر بدانید : گفتگو با رامین جوادی، آهنگساز ایرانی سریال فرار از زندان

بیشتر بدانید : رامین جوادی آهنگساز بزرگ و ایرانی الاصل سریال بازی تاج و تخت! عکس

بیشتر بدانید : رامین جوادی به جز فرار از زندان برای کدام فیلم‌های هالیوود آهنگسازی کرده؟!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: ویکی پدیا/photokade.com