ریزش بخشی از سقف سالن اصلی تئاتر شهر +عکس
بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر صبح روز شنبه با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی فرو ریخت.

 ریزش سقف تئاتر شهر

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تاسف از خسارتی که با ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر به این بنای تاریخی وارد شده، اعلام کرد نمی‌توان این مجموعه را برای بازسازی تعطیل کرد.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تاسف از ریزش پیشانی فلزی سالن اصلی تئاتر شهر که ۲۵ مهر ماه رخ داد درباره بازسازی این سالن گفت: تئاتر شهر یکی از ابنیه مهم تهران و از مکان های مهم هنری در کشور محسوب می شود و سالن اصلی این مجموعه نیز جزو سالن های اصلی و ماندگار تاریخ هنر ایران است و همه ما می دانیم که چه نقش مهمی در عرصه تئاتر کشور دارد.


عکس تئاتر شهر
عکس تئاتر شهر

 

وی ادامه داد: به دلیل همین اهمیت است که در دولت تدبیر و امید بازسازی سالن های تئاتر شهر در راس امور قرار گرفته و تلاش بسیاری شده تا بخش های مختلف این مجموعه فرهنگی و هنری نوسازی شود. تا این لحظه بسیاری از سازه های قدیمی نیز نوسازی، تجهیز و ساماندهی شده و انجام این امور میلیاردها تومان هزینه برداشته تا تئاتر شهر سامان نسبی پیدا کند و به وضعیت آبرومندی برسد.


ریزش سقف تئاتر شهر

 ریزش سقف تئاتر شهر

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به توقف چندباره بازسازی تئاتر شهر گفت: روند بازسازی تئاتر شهر در مواردی به دلیل اختلال در کار پیمانکار و همچنین تامین نبودن منابع مالی متوقف و تنها بخش‌هایی از این مجموعه بازسازی شد اما بازسازی کلی این مجموعه و ساماندهی آن نیازمند تامین اعتبار به شکل ویژه و صرف زمان طولانی است.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه به دلیل فضای خاص هنری که بر مجموعه تئاتر شهر حاکم است، بازسازی این مکان نیاز به دقت نظر فنی و هنری بیشتری دارد و باید استانداردهای لازم در بازسازی رعایت کرد.


تئاتر شهر

 تئاتر شهر

نوش آبادی در پاسخ به اینکه آیا ریزش بخشی از سالن اصلی تئاترشهر هشدار جدی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوطه به شمار نمی آید تا نگهداری ساختمان‌های مهم فرهنگی را جدی‌تر بگیرد؟ گفت: قطع به یقین ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر هشدار جدی به شمار می آید و خدا را شکر می‌کنیم که در این حادثه اتفاقی برای کسی نیفتاد. از همین رو بازسازی این مجموعه فرهنگی باید با سرعت بیشتر هم از جهت فنی و هم از لحاظ عمرانی انجام شود.

وی با اشاره به چگونگی بازسازی مجموعه تئاتر شهر گفت: از ابتدا دو شیوه برای بازسازی تئاتر شهر درنظر گرفته شده بود؛ یک روش این بود که این مجموعه فرهنگی و هنری برای مدتی تعطیل شود تا تعمیرات سالن به سالن انجام شود اما تعطیلی مدت‌دار این مجموعه به هنر نمایش لطمه وارد می کرد و خود هنرمندان نیز با تعطیلی طولانی مدت مخالف بودند بنابراین از جهت عمرانی تصمیم گرفته شد تا تجهیز و تعمیر به شکل سالن به سالن صورت گیرد.


عکس سقف تئاتر شهرعکس سقف تئاتر شهر

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت های خود گفت: به دلیل تجهیز و بازسازی سالن های مجاور، تعطیلی کامل تئاتر شهر موضوعیت خود را از دست داده است و باید این امر را مانند گذشته سالن به سالن انجام دهیم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com