سخنان جنجالی لیلا بلوکات: در دفاع مقدس همه چیز بوده, هم لات جنگیده هم دزد
لیلا بلوکات بازیگری که سال قبل کمدی-وحشت «دراکولا» و کمدی-فانتزی «آس و پاس» را روی پرده داشت و به زودی با یک کمدی دیگر به نام «همه چی عادیه» به سینماها می آید به تازگی درگیر ایفای نقش در نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» شده است. گفت و گو با لیلا بلوکات «هفت عصر…»که به کارگردانی ایوب آقاخانی در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه رفته است مروری دارد بر زندگی و سلوک شهید محمدجهان...

لیلا بلوکات بازیگری که سال قبل کمدی-وحشت «دراکولا» و کمدی-فانتزی «آس و پاس» را روی پرده داشت و به زودی با یک کمدی دیگر به نام «همه چی عادیه» به سینماها می آید به تازگی درگیر ایفای نقش در نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» شده است.

گفت و گو با لیلا بلوکات

«هفت عصر…»که به کارگردانی ایوب آقاخانی در سالن چهارسوی تئاترشهر روی صحنه رفته است مروری دارد بر زندگی و سلوک شهید محمدجهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر. لیلا بلوکات در «هفت عصر» ایفاگر دو نقش است که یکی از این نقشها نقش همسر محمد جهان‌آراست.

لیلا بلوکات با اشاره به حضورش در نمایش «هفت عصر» گفت:
مدتی بود که برای کار با ایوب آقاخانی ابراز تمایل کرده بودم تا اینکه اول سال ۹۶ که ملاقات داشتیم و ایشان پیشنهاد کار را دادند جدی‌تر صحبت کردیم و متوجه قصه محمد جهان آرا شدم و من هم بدون شعار و خودنمایی باید بگویم که بسیار به این شخصیت شهیدمان ارادت دارم نه فقط محمد جهان آرا حتی شهید همت و شهید چمران اینها کسانی هستند که من سال ها پیش زمانی بازیگر ـ مجری برنامه مستند شبکه یک درباره این بزرگواران بودم که چند سالی سال تحویل‌ها برگزار می شد، حس دلی خوبی به این شخصیت‌ها داشتم. این کار هم برایم دشوار بود؛ محورش مونولوگ بود و ما باید تصویر ذهنی ایوب آقاخانی را شکل می دادیم و به این فضا هم من خیلی احساس خوبی داشتم و سعی کردم تمام انرژی و تلاشم را بگذارم تا کار خوبی دربیاید.

بلوکات درباره تأثیرپذیری خانوادگی از جنگ بیان داشت:
به هرحال خیلی ها نسبت به جنگ خاطرات خوبی ندارند؛ من خودم دایی جانبازی دارم، یک دایی‌ام را از دست دادم و در فامیلمان مفقود الاثر هم داریم. بنابراین برای جنگ خیلی احترام قائلم!

لیلا بلوکات در نمایی از «هفت عصر هفتم پاییز»

لیلا بلوکات در نمایی از هفت عصر هفتم پاییز


بازیگر آثاری همچون «پنج ستاره» و «جیب بر خیابان جنوبی» خاطرنشان ساخت:
من در دهه‌ای که فیلم های دفاع مقدس روی بورس بود خودم آنها را می‌دیدم و اشک می‌ریختم؛ در آن دوره ما آثار برجسته زیادی داشتیم. اما از یک جایی به بعد که یک عده گفتند فقط دولتمردان برای دفاع مقدس هزینه میکنند و ژانر جنگ برایشان مهم است و همه شعار و شعار است؛ من می‌گویم در دفاع مقدس همه چیز بوده است؛ هم لات جنگیده و هم یک دزد هم توبه کرده و رفته جنگیده است؛ هر شکلی در جنگ وجود داشته است شاید حتی یک کسی نماز هم نخوانده اما برای ناموس و وطنش هم جنگیده است.

بلوکات با اشاره به زندگی همسران جانبازان بیان داشت:
زندگی برای او که با یک جانباز زندگی کند بسیار سخت است من دایی‌ام که جانباز شده بود و به نوعی موجی هم به او می‌گفتند تشنج‌هایی که می‌کرد و اتفاقات بدی که برایشان می افتد؛ من همسر و فرزندانش را شاهد بودم که چه شرایط سختی را داشتند، یا مادر من وقتی میخواست فرزند آخرش را زمان جنگ به دنیا بیاورد دچار بیماری و حمله‌های عصبی شد و همه اینها را به چشم دیدم و میدانم که خیلی سخت است. دوستانی هم دارم که پدر یا برادرشان این مشکلات را دارند و زمانی که درباره این مسائل صحبت میکنند من واقعا برخی اوقات شرمنده می شوم.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com