سیاست های ترامپ، آرزوهای نمایشنامه نویس مشهور آمریکایی را برای دیدن اثر ایرانی بر باد داد!
نمایش زخم های وحشتناک زمین بازی به کارگردانی علی منصوری این روزها در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می رود. اجرای این نمایش با استقبال نویسنده آمریکایی آن در فضای مجازی مواجه شده است.

درخواست کاربر آمریکایی: برای ترامپ هم بلیت بفرستید!

راجیو جوزف نویسنده نمایشنامه «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» که در حال حاضر علی منصوری آن را در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه‌ برده است، در اینستاگرامش درباره اجرای این اثر از سوی هنرمندان ایرانی نوشته است:

«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» با ترجمه فارسی این هفته در تهران به روی صحنه رفت. درست در روزی که دونالد ترامپ از برجام خارج شد.» راجیو جوزف نمایشنامه‌نویس آمریکایی پوستر ایرانی نمایش «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» را در اینستاگرامش پست کرد. جوزف همچنین در تماسی تلگرامی با علی منصوری کارگردان این نمایش اعلام کرد بسیار تمایل دارد به ایران بیاید و به تماشای نمایشنامه‌اش بنشیند اما به دلیل مشکلات سیاسی فعلی و نامه‌نگاری‌های طولانی امکان آمدنش فراهم نشده است. جوزف همچنین نمایشنامه‌ جدیدش را برای علی منصوری، کارگردان «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» ارسال کرد. نکته جالب توجه کامنت‌هایی است که شهروندان آمریکایی زیر پست راجیو جوزف گذاشتند. یکی از کاربران در این باره نوشت: «فوق‌العاده‌ست جوزف، باید بری آنجا و ببینی، خیلی خفنه.»، کاربر دیگری اینطور نوشت: «تین مینت از کجا میارن؟ (تین مینت اسم نوعی کلوچه است که در نمایشنامه به آن اشاره شده).»، توصیف کاربر دیگر به این شکل بود: «اوه این فوق‌العاده‌ است،‌ حسودیم شد.» فرد دیگری اینطور نظر داد: «برای ترامپ هم بلیت بفرستید بلکه چیزی یاد گرفت.»، کامنت کاربر دیگری اینطور بود: «فوق‌العاده‌ست این نمایشنامه مورد علاقه من است.» مخاطبی هم اینطور نظر خود را بیان کرد: «نیروی تئاتر هیچ حد و مرزی ندارد.» کاربری هم با تحسین از نمایش نوشت: «فوق‌العاده‌ است نمایشنامه و برد آن.» جوزف نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکایی و هندی‌تبار است. نمایشنامه «ببر بنگال در باغ وحش بغداد» او در سال 2010 نامزد جایزه پولیتزر شد و جوایز مختلفی را دریافت کرد. «حیوانات کاغذی»، «بیگانگان در تاج‌ محل»، «استخر شمالی» از دیگر نمایشنامه‌های جوزف هستند. همچنین نمایشنامه «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» پیش‌تر در برادوی به روی صحنه رفته بود. همزمان با اجرای نمایشنامه «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» در ایران، نمایشنامه دیگری از این نویسنده با نام «شب را وصف کن» در لندن در حال اجراست. نمایش «زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری، هرشب ساعت 21:30 در خانه نمایش مهرگان واقع در خیابان خارک که به تازگی افتتاح شده به روی صحنه می‌رود. آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از هشت تا 38 سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است.»


پست اینستاگرام راجیو جوزف

پست اینستاگرام راجیو جوزف

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir