این شازده کوچولوی عجیب با شازده کوچولوی قصه هایمان فرق دارد + عکس
ردِ «شازده کوچولو» را با همان شال زرد رنگ همیشگی‌اش در داستان‌های کودکی می‌توانیم پیدا کنیم، اما شاید تا قبل از دیدن تئاتر «شازده کوچولو» کمتر کسی حتی به این‌که شازده‌ی کوچک این داستان، پسر است یا دختر فکر کرده بود

بهناز جعفری در نمایش «شازده کوچولو»: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

 اجرای «شازده کوچولو» بر اساس داستانی از «آنتوان‌دوسنت‌اگزوپری» در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر هر چند همه صندلی‌های این سالن را پر نکرد اما اجرایش آن‌قدر جذابیت و خاطره از دنیای کودکی داشت که فقط صدای نفس‌های تماشاگران تا بیان آخرین دیالوگ شنیده می‌شد.

اجرای نمایش «شازده کوچولو» در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
اجرای نمایش «شازده کوچولو» در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

بازیگران نمایش «شازده کوچولو»

مسعود کرامتی، احمد ساعتچیان و بهناز جعفری سه بازیگری بودند که هر کدام و در هر زمانی یکی از نقش‌های خلبان، جغرافیدان، تاجر، مار، ستاره‌شناس، گل‌سرخ، روباه، خودپسند، کویر، سوزنبان، پادشاه، فانوسبان و زمینی‌ها را ایفا کردند اما در مقابل شال زرد بر گردن هر کدام از این سه بازیگر که انداخته می‌شد، او در آن آیتم نقش شازده کوچولو را ایفا می‌کرد.

 مسعود کرامتی در نمایش «شازده کوچولو»
مسعود کرامتی در نمایش «شازده کوچولو»

هر چند محوریت داستانِ شازده کوچولو براساس کتاب دوسنت اگزوپری اجرا شد، اما با توجه به انتخاب شخصیت‌ها و تغییر دائم نقش شازده کوچولو، می‌توان گفت که شازده‌ی این داستان با شازده‌ی کوچولوی داستانی که در این سال‌ها خوانده بودیم، فرق داشت.

با پایان نمایش مصطفی قربان‌پور نویسنده و کارگردان در سخنان کوتاهی گفت که آخرین اجرای «شازده کوچولو» در شهریور ماه امسال روی صحنه رفته است.

بهناز جعفری و احمد ساعتچیان در نمایش «شازده کوچولو»
بهناز جعفری و
احمد ساعتچیان در نمایش «شازده کوچولو»

هر چند روی برگه‌ی بلیت‌هایی که همه مخاطبان این تئاتر در اختیار داشتند، نسبت به آوردن تنقلات و نوشیدنی منع شده بودند اما شاید بهتر بود در کنار ذکر این دو مورد، به نکشیدن سیگار یا پیپ هم اشاره می‌شد، چون از میانه‌ی اجرا، بوی پیپ در سالن پیچید که البته مشخص نبود منبع انتشار آن از کجا بود.

 

بیشتر بدانید : رونمایی از سه پوستر تئاتر جشنواره فجر 97 + عکس

بیشتر بدانید : لغو اجرای دو نمایش خارجی در جشنواره فجر + علت

بیشتر بدانید : رقابت انیمیشن‌های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر

بیشتر بدانید : از اسمورف ها تا شازده کوچولو در «فستیوال انیمیشن انسی» فرانسه+تصاویر



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir