ماجرای توقیف نمایش نوید محمدزاده چیست؟ + عکس
نمایش «شب شک» به تهیه کنندگی نوید محمدزاده، پس از اولین اجرای آن که دیروز شنبه چهارم تیر ماه در پردیس تئاتر شهرزاد تهران به روی صحنه رفت، متوقف شده است

توقیف تئاتر نوید محمدزاده؛ پای بوسه جنجالی در میان است؟

اعضای گروه نمایش شب شک در حالی که خود را برای دومین شب اجرا آماده می کردند متوجه شدند بلیت فروشی نمایش آن ها بسته شده است. به گفته ی مشاور رسانه گروه، همه ی اطلاعات این نمایش از سایت فروش بلیت تیوال حذف شده است.

پس از این اتفاق، کارگردان نمایش شب شک، امیرحسین بریمانی درباره ی وضعیت اجرای خود به خبرگزاری ایسنا گفت:
«مرکز هنرهای نمایشی به سالن اعلام کرده که بلیت فروشی نمایش‌مان بسته شده است و ما هم منتظریم از سوی مرکز هنرهای نمایشی برای تشکیل جلسه و گفت‌وگو درباره این موضوع خبرمان کنند.»

او در ادامه گفت حدس گروه این است که دلیل این مسأله، حضور نوید محمدزاده، تهیه‌کننده ی این نمایش باشد.

بریمانی همچنین در گفتگو با خبرنگار صبا عنوان کرد:
«علت توقف اجرای این نمایش حضور نوید محمدزاده به عنوان تهیه کننده و نام او در پوستر اعلام شده است. ما ظهر امروز ۵ تیر برای رفع مشکل اجرای این نمایش در اداره کل هنرهای نمایشی جلسه داریم.»

پوستر نمایش "شب شک" نوید محمدزاده
پوستر نمایش "شب شک" نوید محمدزاده

پس از انتشار این خبر، مهدی امینی، رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تأیید توقف فروش بلیت نمایش شب شک و جمع‌آوری اقلام تبلیغاتی آن توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

امینی گفت:
«به دلیل عدم کسب مجوز تمدید و تبلیغ نمایش، همچنین پخش بدون مجوز تبلیغات نمایش در بسترهای مختلف فضای مجازی ،موجب بسته شدن موقت سایت فروش بلیت نمایش از طرف اداره کل هنرهای نمایشی شده است. بدیهی است این مشکل با حضور کارگردان و رفع ابهامات موجود برطرف خواهد شد

نمایش شب شک از جمله آثار برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی سال گذشته است که دو تندیس بهترین بازیگر نقش اول و بهترین کارگردانی این جشنواره را دریافت کرد و نیما شکیبایی، محمدحسین خادمی و امیرحسین بریمانی گروه بازیگران این نمایش را تشکیل می‌ دهند. این نمایش که پیش‌ تر در تالار مولوی و پردیس تئاتر شهرزاد تهران روی صحنه رفته بود، از دیروز دور جدید اجراهای خود را از سر گرفته بود.

آیا نوید محمدزاده ممنوع الکار شده؟

پس از اعلام رسمی توقیف فیلم «برادران لیلا» از سوی سازمان سینمایی کشور، اخباری غیر رسمی مبنی بر ممنوع الکار شدن نوید محمدزاده و همسرش فرشته حسینی به دلیل بوسه جنجالی آن ها در جشنواره کن منتشر شد.

اما مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یزدان عشیری این شایعه را رد و تأکید کرد تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

عشیری در اینباره گفت:
«رفتار محمدزاده حرکت غیرشرعی نبود اما مغایر عرف بود که ممکن است کسانی هم عصبانی شوند. این حرکت تنبه می خواهد نه تنبیه. بهتر است هنرمندان ما از موقعیت های بین المللی به نفع فرهنگ این سرزمین استفاده کنند. تا این زمان هیچگونه جمع بندی رسمی درباره ممنوع الکاری نوید محمدزاده و همسرش انجام نشده است. هیچ منبع رسمی هم تا بدین لحظه در این باره صحبت نکرده و موضع گیری رسمی نداشته است.»

بیشتر بدانید : عکس های عاشقانه نوید محمدزاده و فرشته حسینی در جشنواره کن 2022 + واکنش ها

وی در پاسخ به این موضوع که چقدر احتمال دارد نوید محمدزاده و فرشته حسینی به دلیل رفتارشان در حاشیه جشنواره کن ممنوع الکار شوند گفت:
«در بحث‌های حقوقی معمولاً نمی توان با احتمال و اما و اگر سخن گفت. در این بین توصیه می کنم مردم به گمانه زنی‌ها اعتنایی نکنند و به التهاب موضوع بیهوده دامن نزنند. سینمای ما در حال حاضر به قدر کافی مشکلات عدیده دارد و با چنین چالش‌هایی روبه روست که توصیه می کنم در این ماجرا با آرامش و خویشتن داری رفتار شود تا بیش از پیش به آرامش سینما کمک کنیم. دامن زدن به اخبار جعلی خوب نیست و تأثیر مثبتی هم در فضای جامعه ندارد. همین دامن زدن به موضوع شاید فضایی ایجاد کند تا ارزش گذاری دقیقی نسبت به رفتار سلبریتی های کشورمان در خارج از کشور انجام نگیرد.»
 

 

بیشتر بدانید : از بوسه نوید تا علت غیبت فرهاد اصلانی: سیر تا پیاز حواشی "برادران لیلا" در کن 2022

بیشتر بدانید : واکنش ها به فیلم ترانه علیدوستی در جشنواره کن 2022 + عکس

بیشتر بدانید : ترانه علیدوستی، پیمان معادی و سعید روستایی روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + تصاویر

بیشتر بدانید : چرا "برادران لیلا" توقیف شد؟ + واکنش سعید روستایی

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com