آقای مقدم آن قدر باهوش است که تجربه موفق سال گذشته را تکرار نکند هر چیزی برای بار اولش جذاب است اصولاً شیطان موجودات ماورایی...
 
   
در میان مجموعه های مناسبتی تلویزیون برای ماه مبارک رمضان تاکنون «روز حسرت» بیشترین بازخورد را در بین بینندگان داشته است. «امیدجوان» در این زمینه با «پوریا پورسرخ» بازیگر نقش «مسعود» به گفت وگو نشسته است. متن گفتگو در ادامه میآید:

* شما تاکنون در مجموعه‌های مناسبتی «صاحبدلان»، «شکرانه» و «روز حسرت» که در ماه رمضان به نمایش درآمده، حضور داشته‌اید کارهای مناسبتی را چگونه می‌بینید؟

- کارهای مناسبتی به برگ برنده شبکه‌های تلویزیون در طول سال تبدیل شده است. بر این اساس سعی می‌کنند ورزیده‌ترین گروه‌ها را برای این کار انتخاب کنند، مثلاً حضور آقای فرامرز قریبیان در همین سریال «روز حسرت» البته در مواردی عجله روی کارها اثر می‌گذارد که مقصر آن در برخی موارد خود ماها هستیم مثلاً در «روز حسرت» سفر ناخواسته من باعث شد کار تاحدودی عقب بیفتد.

* در مورد انتخاب نقشها چگونه عمل می‌کنید؟

- من خیلی سختگیرم، قبلاً دو تا کار سینمایی داشتم، یکی را در جشنواره نصفه دیدم و دیگری را اصلاً ندیدم.

* «روز سوم» چطور؟

- «روز سوم» را خیلی دوست دارم دو کار جدید هم امسال دارم، «عیار 14» و «حرکت اول» که آنها را هم دوست دارم، سالهای اول، من بی‌تجربه بودم، متاسفانه در آن مقطع یا استادهای من در دسترس نبودند یا من از راهنمایی‌های آنها خوب استفاده نکردم. به طوری که در یک سال 4 فیلم سینمایی و 3 سریال داشتم که خیلی زیاد بود. پارسال در تلویزیون فقط «شکرانه» را داشتم که به خاطر آقای «سهرابپور» که در «وفا» به من اعتماد کرد حضور یافتم تا اعتمادش را جبران کنم امسال هم «روز حسرت» که بهترین کار من است.

* شما بعد از «شکرانه» خداحافظی موقت با تلویزیون داشتید، چرا؟

- برای این که «شکرانه» در هنگام پخش از اول جرح و تعدیل شد و جذابیتی از آن نماند، «فردی برای احقاق حق به تاجیکستان می‌رود و با یک زن بدکاره مواجه می‌شود» و تقابل این دو جذابیت دراماتیک ایجاد می‌کند اما در کار 15 دقیقه پخش و 15 دقیقه سانسور می‌شود من در آنجا با تلویزیون به صورت موقت خداحافظی کردم اما وقتی پیشنهاد آقای «مقدم» رسید قبول کردم، من برای تلویزیون احترام قایل هستم اما برخی نشریات مرتبط با صدا و سیما مشکل ایجاد می‌کنند. در مواردی هم دیده می‌شود برای کشاندن یک بازیگر سینما به تلویزیون آن هم برای 5 دقیقه هزینه‌های میلیونی می‌کنند. خوب تلویزیون باید تامل بیشتری در این باره داشته باشد.

* مسعود در «روز حسرت» به واسطه «ازدواج مجدد» بر لبه تیغ قرار می‌گیرد نظرت در این باره چیست؟

- من در زندگی شخصی با «ازدواج مجدد» مخالفم؛ اما شرایط مسعود فرق می‌کند.

* می‌خواهی بگویی استثناست! خوب «ازدواج مجدد» هم برای استثناهاست.

- مسعود برای ماه عسل با همسرش عازم شمال می‌شود و آن حادثه باعث می‌شود که او هرگز زندگی زناشویی را تجربه نکند برای این که به گناه نیفتد، «ازدواج مجدد» می‌کند.

* چرا «زن دوم» این قدر دستمایه کارهای سینمایی و تلویزیونی قرار گرفته است؟

- نمی‌دانم و نمی‌خواهم ادای آدمهای بحرالعلوم را هم درآورم، که راجع هر چیزی کارشناسی می‌کنند. مشکل تیم ملی را می‌دانند و اشتباهات افشین قطبی و امیر قلعه‌نویی در پرسپولیس و استقلال را هم بیان می‌کنند.

* گفته می‌شد «پوریا پورسرخ» شیطان «روز حسرت» است؟

- این هم از آن حرفهاست. آقای مقدم آن قدر باهوش است که تجربه موفق سال گذشته را تکرار نکند هر چیزی برای بار اولش جذاب است اصولاً شیطان موجودات ماورایی چون قابل لمس نیستند جذابیت ایجاد می‌کنند مخصوصاً وقتی بازدارنده باشند. البته در «روز حسرت» چیز عجیب و غریب وجود ندارد.

* شما در فضای ماورایی فیلم قرار نمی‌گیرید؟

- خدا را شکر که فعلاً نبودم.

* نظرت درباره کارهای دیگر مناسبتی امسال چیست؟

- کارهای دیگر را پی‌گیری می‌کنم و از مجموعه‌های طنز خوشم می‌آید.
 
 
 
 مطلب مرتبط:
 گفتگو با مهراوه شریفی‌نیا به بهانه سریال روز حسرت‌
 
 
گردآورى: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: سينماى ما