چرا دیگر برنامه "رادیو هفت" پخش نمی شود؟
مدیر شبکه آموزش درباره‌ی تعویق در پخش سری جدید برنامه «رادیو هفت» توضیحاتی را عنوان کرد.

دکتر حسین ساری در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه «رادیو هفت» یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون است که سال‌ها پخش شده و مخاطبان هنوز آن را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: طبیعی است که برنامه «رادیو هفت» همچون سایر برنامه‌ها باید با ماموریت شبکه گام بردارد و استثنا وجود ندارد.

او ادامه داد: انتظار مخاطب هم این است که این برنامه بعد آموزشی خود را داشته باشد.

مدیر شبکه آموزش در ادامه با اشاره به اینکه قرار است جوهره و اساس برنامه «رادیو هفت» آموزشی‌ باشد‌، یادآور شد: بنا بر تصمیماتی که گرفته شده، قرار است‌، بعد آموزشی این برنامه را بیشتر کنیم. با توجه به رویکرد شبکه آموزش مبنی بر آموزشی و مهارتی بودن، همه برنامه‌های این شبکه نیز باید دربرگیرنده آموزش باشد. حال این آموزش می‌تواند مستقیم و یا ضمنی باشد. اما باید این جوهره آموزشی را داشته باشد و این انتظار مخاطب است.

ساری همچنین با اشاره به همکاری خوب عوامل برنامه «رادیو هفت» با شبکه آموزش عنوان کرد: طی جلساتی که با عوامل «رادیو هفت» داشتیم پیشنهادات و طرح‌هایی صورت گرفته است و نمونه‌ برنامه‌هایی هم تولید شده است. در حال حاضر کمی تلاشمان را بیشتر می‌کنیم تا پخش آن زودتر اتفاق بیفتد.

مدیر شبکه آموزش در پاسخ به این پرسش که پخش «رادیو هفت» چه زمانی خواهد بود‌؟ اظهار کرد: این برنامه هر وقت که آماده شود و فرآیند تولید را بگذراند، پخش خواهد شد و زمان مشخصی نمی‌توان برای پخش آن تعیین کرد. این برنامه در حال حاضر پس از اینکه پنج سال به روی آنتن تلویزیون رفته است به تقاضای عوامل برنامه، سه ماه به استراحت و بازسازی رفته‌ است و خیلی نباید برای دیدن آن عجله کرد، به جهت اینکه زمان زیادی نگذشته است.

تهیه‌کننده و یکی از کارگردانان «رادیو هفت» پیش از این اعلام کرده بود، این برنامه از 16 خرداد ماه به روی آنتن می‌رود. با این تفاوت که روزهای شنبه تا چهارشنبه به صورت تولیدی و روز پنج‌شنبه با توجه به میزان بالای مشارکت مخاطبان با برنامه، به شکل زنده پخش خواهد شد.

صوفی با اشاره به اینکه مخاطبان در سری جدید با فرم جدیدی از «رادیو هفت» روبه‌رو می‌شوند، عنوان کرده بود، کلیت برنامه «رادیو هفت» به شکل گرافیکی تغییری نخواهد کرد اما برخی آیتم‌های «رادیو هفت» با توجه به رویکرد شبکه آموزش فضای آموزشی به خود خواهد گرفت. برنامه «رادیو هفت» تصمیم گرفت با توجه به تغییراتی که در رویکرد شبکه‌های تلویزیونی صورت گرفته، خود را با رویکرد شبکه آموزش هماهنگ کند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir