بعد از ماه رمضان چه سریال هایی از تلویزیون پخش می شوند؟
بعد از ماه مبارک رمضان سریال های تعبیر وارونه یک رؤیا ، دکتر خوب ، تنهایی لیلا  و مهرآباد از تلویزیون پخش خواهند شد.

سریال های جدید شبکه های سیما

شبکه‌های مختلف سیما بعد از پایان ماه مبارک رمضان و فصل تابستان سریال‌های متنوعی چون «تعبیر وارونه یک رؤیا» به کارگردانی فریدون جیرانی از شبکه یک، سریال ژاپنی دکتر خوب از شبکه دو، تنهایی لیلا به کارگردانی محمدحسین لطیفی از شبکه سه و مهرآباد ساخته سید فرید سجادی حسینی از شبکه پنج را برای پخش تدارک دیده است.

شبکه یک، شبکه هر ایرانی

سریال «تعبیر وارونه یک رؤیا» به کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی و تهیه‌کننده سید کمال طباطبایی از سوم مرداد هر شب ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

بازیگران این سریال تلویزیونی امیر جعفری، داریوش ارجمند، پانته‌ آبهرام، فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، قاسم زارع، نگار عابدی، الهام کردا، فرزین صابونی، صفا آقاجانی، نیما نادری، آزاده سدیری، علی صالحی، کریم امینی، ابراهیم عزیزی،‌ نیلوفر شهیدی، دانیال حسین‌زاده، ستاره حسینی، سهیل ساعی و ساناز حاذق‌سا هستند که در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان: داستان کلی این مجموعه در رابطه با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است. قسمتی از قصه این سریال به خرابکاری‌های سازمان‌های جاسوسی و کشورهای بیگانه در رابطه با مجموعه‌های هسته‌ای ایرانی اختصاص دارد.

تعبیر وارونه یک رویا

تعبیر وارونه یک رویا

ادغام فضای ملودرام و جاسوسی روایت یک ماجرای عاشقانه تلخ و پیگیری عملیات ترور توسط تعدادی از جاسوسان خارجی و عوامل فریب خورده برای ربودن یک دانشمند هسته‌ای که درنهایت با دستگیری و هلاکت جاسوسان، عملیات ناکام می‌ماند، قصه اصلی سریال را تشکیل می‌دهد.

عوامل سریال عبارتند از: تصویربردار: مرتضی غفوری، تدوین: بهرام دهقان، طراح صحنه: بابک کریمی، طراح صحنه: شیره محمود‌زاده، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: آلاله‌ هاشمی، مدیر تولید: شاهین شهباززاده، چهره پردازی: ایمان امیدواری، مدیر تصویربرداری: ناصر انتظاری، عکاسی: امیر عابدی،‌ ضبط موسیقی: بهزاد عبدی.

گفتنی است در این مجموعه تلویزیونی،‌ امیر جعفری در نقش یک مأمور امنیتی ایرانی و داریوش ارجمند در نقش یک کارشناس امنیتی ظاهر شده‌اند.


شبکه دو، شبکه زندگی

سریال «دکتر خوب» محصول کشور ژاپن از سوم مرداد رأس ساعت 22 از شبکه دو سیما به روی آنتن می‌رود.

دکتر خوبدکتر خوب

سریال «میخک» آخرین سریال ژاپنی بود که از شبکه دو پخش شد که توانست به میزان قابل توجهی رضایت مخاطبان را جلب کند. بنابراین با میزان رضایت بینندگان از تماشای سریال‌های ژاپنی، امید است سریال «آقای دکتر» نیز رضایت قابل توجهی از مخاطبان را همراه خود سازد.

شبکه سه، شبکه جوان

همچنین سریال «تنهایی لیلا» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و به قلم حامد عنقا از سوم مرداد ماه ساعت 21 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، اندیشه فولادوند، سام قریبیان، مینا ساداتی، بهروز شعیبی، اکبر زنجان‌پور، آفرین عبیسی، برزو ارجمند، رضا رویگری، سعید داخ، بهادر زمانی و علی صالحی از بازیگران این سریال هستند.

خلاصه داستان: شخصیت محمد که متولی یک امام‌زاده است و در زلزله خانواده خود را از دست داده،‌به دختری به نام لیلا علاقه‌مند می‌شود و عشق او،‌ محمد را در شرایطی قرار می‌دهد که از این طریق ایمان او محک می‌خورد.

تنهایی لیلا

تنهایی لیلا

عوامل این سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: رضا شیخی، علی عدالت دوست، تصویربردار: مصطفی معمار، دستیار کارگردان: حسن لبافی، مدیر برنامه‌ریزی: علی صابری، منشی صحنه: علیرضا فرحزادی، طراح صحنه و دکور: بابک پناهی، طراح لباس: مهناز غنی، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر تولید: فرشید رئوفی، جانشین تولید: مرتضی پیرهادی، مدیر تدارکات: سعید کنگاور نظری، دستیار تهیه‌کننده: سید سجاد طباطبایی، طراح صداگذاری: سید محمود موسوی‌نژاد،‌ جلوه‌های میدانی: امید روزبهانی، عکاس‌: مهدیه لطفی.

همچنین تدوین و آهنگسازی این سریال را به ترتیب مهدی جودی و کارن همایونفر به عهده داشته‌اند.

لازم به ذکر است سریال «تنهایی لیلا» همزمان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای ارائه به مخاطبان داخلی و خارجی تولید شده است و تیتراژ آن را علیرضا قربانی خوانند ه مطرح کشورمان می‌خواند.

شبکه پنج

مجموعه «مهرآباد» به کارگردانی سید فرید سجادی حسینی و تهیه‌کننده علی تقی‌پور و با نویسندگی امیر سهرابی و امیدرضا طلاچیان از 27 تیر برای پخش در ساعت 20 از شبکه پنج در نظر گرفته شده است. البته این سریال پیش از این نیز یک بار دیگر از شبکه پنج پخش شده است.

بازیگرانی چون علی سرابی، بهروز شعیبی، مهران احمدی، هومن سیدی، شقایق فراهانی، ندا مقصودی، سمیرا ذکایی، لیندا کیانی، سوگل طهماسبی، بهاره ریاحی، مسعود میرطاهری، گلاره عباسی و عباس شجاع در این سریال مقابل دوربین رفته‌اند.

خلاصه داستان:سریال «مهرآباد» روایتگر زندگی کیا مقدم است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد ولی در همان بدو ورود با اتفاقاتی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری از افراد دیگر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


نهرآباد

مهرآباد

عوامل سریال عبارتند از: مدیر تصویربرداری: داوود امیری، مدیر تولید: جعفر عروجی،‌ طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاهری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، تدوین: روزبه فرازمند، طراح گریم: امیر اسکندری،‌ صدابردار: فرزام منطقی، صداگذار: امین میر شکاری، موسیقی متن و تیتراژ: مرتضی ساعدی، عکاس: ناصر سجادی حسینی و روابط عمومی: آزاده سهرابی.

تصویربرداری سریال «مهرآباد» از آذر 90 آغاز و در خرداد 91 به پایان رسید.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir