خاطره مسافرت قدیمی مهران غفوریان با رامبد جوان در خندوانه
شب گذشته برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان و با حضور مهران غفوریان و علیرضا خمسه به روی آنتن رفت.

نامه تالاب انزلی به خندوانه

در برنامه روز گذشته خندوانه ( جمعه 16 مرداد ) رامبد جوان ابتدا با فرزند شاه حسینی برنامه را آغاز کرد و شادی این برنامه را به همه ی کودکان زیر 2 سال تقدیم کرد.

بعد از این رفت و برگشت او در حالی که گوشی خود را به دست داشت شروع به خواندن پیامی از طرف تالاب انزلی کرد که بسیار دردناک بود.آن پیام از این قرار است:

سلام؛ من تالاب انزلی هستم، یار دیرین دریای کاسپین ، شاید برخی تعجب کنند . ولی شما بی شک می دانید که من زنده ام و به رغم نامهربانی هایی که سال هاست صبورانه تحمل می کنم و انبوه زباله ها،پساب ها،سموم کشاورزی و رسوباتی که به دل دریاییم ریخته می شود را تاب آورده ام.

هنوز دردانه های زیبایم ،لاله های تالابی را می گویم، تابستان به روی مهمانان لبخند می زنند و پاییز و زمستان از خیل پرندگان مهاجر میزبانی می کنند، هنوز ماهیان و دیگر آبزیان را مادرانه می پرورم.امسال مردم انزلی برایم جشنواره ای به پا کرده اند،جشنواره ی لاله های تالابی، برای چند روز جان تازه ای گرفته ام، اما حالم چندان خوش نیست ،نفسم مدت ها است که به شماره افتاده است و چندی است که حرف هایی از زنده نگه داشتن من گفته می شود.


رامبد جوان و نیما شعبان نژاد در خندوانهرامبد جوان و نیما شعبان نژاد در خندوانه


نمی دانم چه قدر دیگر تاب می آورم ولی میدانم دست هایی هستند که می توانند به من زندگی دوباره ببخشند، می دانم کسانی  چون شما هستند که می توانند خنده را به لب تمام گل های تالاب بنشانند، من کمک ز دست شما می طلبم که یک دست بی صداست.همراه این نامه تندیسی را برایت می فرستم که برای نخستین جشنواره ی لاله های تالاب اتزلی تهیه شده. باشد که از من یاد کنید و طبیبان حاذق را به بالینم فراخوانید.


در بخش بعدی برنامه نیما شعبان نژاد در حالی وارد صحنه شد که نقش یک فالگیر را داشت و شروع کرد به گفتن جمله : فال می گیرم و اعلام کرد که برای جلب رضایت مخاطبان با هر مایعی که بخواهند برایشان فال می گیرد و بعد برای رامبد جوان با لیوان آبی فال آب گرفت.

علیرضا خمسه در خندوانه

علیرضا خمسه در خندوانه

در بخش دیگر علیرضا خمسه به عنوان کمدین وارد صحنه شد و ابتدا در خصوص استفاده از جملات مثبت و تاثیر آن صحبت کرد و بعد گفت که بعضی از زن ها روشنفکر هستند و این یعنی همه چیز را می فهمند، غیر از حرف شوهرشان را.

وی افزود که خانوم  من هم روشنفکر است و سپس خاطره ای را که طی گفتگویش با همسرش افتاده بود، تعریف کرد و سپس شعری در همین راستا خواند که اول آن با این مصرع شروع می شد: خوشا به حال اون کسی که رو نمیده به زنش .... . در ادامه و بعد از رفتن خمسه ، اعلام شد که تندیس بهترین لبخند هفته به عادل غلامی تعلق می گیرد و سپس صحنه هایی از خنده های این ملی پوش والیبال کشورمان پخش شد.


رامبد جوان در خندوانهرامبد جوان در خندوانه

در قسمت بعدی مهران غفوریان به عنوان کمدین وارد صحنه خندوانه شد.او  ابتدا از ماشینش که برای فروش گذاشته و صدمه دیده است گفت و بعد خاطرات شمالی که با هنرمندان معروفی چون بیژن بنفشه خواه، حسین رفیعی، رامبد جوان و ... در حدود 15 سال پیش می رفتند، را بازگو کرد. او از حساسیت بیژن بنفشه خواه در خصوص لباس ها و رعایت نظم و نظافت در سفر گفت، و این که صبح زودتر از همه بیدار می شد و با تکه چوبی به عنوان مثال جوراب او که وسط اتاق بود را بر می داشت و بعد از اطلاع رسانی جلوی چشم خود آن طرف، آن را به داخل شومینه می انداخت ، تا این که یواش یواش کار بالا گرفته بود و بیژن بنفشه خواه حتی شلوار و پیراهن های نا مرتب را نیز می سوزاند.

غفوریان در ادامه خاطره ی دیگری که در زمان جام جهانی در برزیل اتفاق افتاده بود را تعریف کرد. وی بیان کرد: برزیلی ها حتی انگلیسی هم بلد نیستند و یکبار که چند نفره به رستورانی رفته بودیم و قرار شد من پول غذا ها را حساب کنم همه رفتند  و گارسون آمد، اما به همان دلیلی که گفتم مجبور شدیم با زبان بدن با یکدیگر حرف بزنیم، تا اینکه من از روی منو هر چه خورده بودیم را به او نشان دادم و بعد از چند دقیقه غیبت دیدم که وی به جای صورت حساب دوباره همان غذاها را برای من آورد.این برنامه نیز بدون حضور مهمان اصلی و همچنین جناب خان ، همراه با کلی دعای خیر و آرزوی شادی و پررزق بودن برای همه به پایان رسید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات