از تعجب رامبد جوان تا خاطره فوت دوست رضا شفیعی جم در خندوانه
رضا شفیعی جم: او الان دیگر کنار من نیست و فوت کرده است، به همین دلیل من آن خاطرات را از او گفتم تا یاد بگیریم وقتی عزیزی دیگر در بین ما نیست فقط دور هم الکی اشک نریزیم،بلکه شروع به تعریف خاطراتی شیرین از آن فرد بکنیم.

خندوانه با حضور رضا شفیعی جم

روز گذشته خندوانه ( دوشنبه 26 مرداد ) با اجرای رامبد جوان آغاز شد. در همان ابتدا شادی برنامه به خبرنگاران خوش اخلاق تقدیم شد . سپس نیما شعبان نژاد وارد صحنه برنامه شد . او با نقش فردی به اسم "بایرام"  با سرو صدا وارد شد و شروع کرد به بحث با رامبد جوان بر سر چاهی که بایرام برای رسیدن به آب در استودیو کنده بود.

سپس رامبد جوان برای معرفی مهمان این قسمت از خندوانه گفت : مهمان امشب ما آدم مهمی است که رویاهایش را نقاشی می‌ کرده و بعد آن‌ ها را به واقعیت تبدیل کرده است.

 

مهمان اصلی این قسمت، دکتر سعید سرکار ، دبیر ستاد نانو بود. او در ابتدا بین تماشاگران نشست و همه با هم شعر "چیکو چیکو" را خواندند و بعد از آن به عنوان اولین سوال رامبد جوان پرسید: فکر کنید من الان یک پسربچه 5 ساله‌ ام ، حالا لطفا به من بگویید نانو چیست؟ و مهمان برنامه آن را توضیح داد و افزود:  الان حدود 300 قلم محصول نانو در کشور داریم که بعضی از آن‌ ها را به کشورهای دیگر مثل چین صادر می کنیم.

با شنید این حرف رامبد جوان با تعجب بسیار گفت : خداراشکر که ما داریم به چین محصولی صادر می‌ کنیم و توانستیم یک گل به آن‌ها بزنیم.


این مهمان گفت: داروی بیماران سرطانی در بدن یک راست به سراغ تومور  می‌رود  و آن را درمان می کند .  اوایل این دارو با قیمت 700 دلار از آمریکا وارد می‌ شد ولی در حال حاضر خود ما ایرانی ها آن را تولید و با قیمت 40 هزار تومان با دفترچه بیمه عرضه می کنیم.

 

او در ادامه گفت:برای کشور ما خوب نیست که ایران را فقط با نام نفت بشناسند، بلکه باید کشور ما با تکنولوژی و نانو مطرح شود که البته این اتفاق تا حدودی میسر شده است.

سپس رامبد جوان به سراغ دختر آقای دکتر رفت و از نانو و استفاده های نانو در کشور ایران از او سوالاتی کرد .

دکتر سعید سرکار برای شاد کردن دل چند نفر قول داد که به خاطر علاقه ای که به امید بخشی و نمایان کردن قابلیت ها دارد کارگاهی در همین زمینه برای مردم برگزار کند.

در ادامه مهرداد ضیایی (بازیگر توانای سینما و تلویزیون ) به خندوانه آمد و صحبتی کوتاه کرد و سپس رضا شفیعی جم به عنوان کمدین به روی سن رفت.

 

رضا شفیعی جم خاطره ای از گروه دو نفره نمایشی که با دوستش برای امرار معاش درست کرده بودند تعریف کرد و گفت که در آن نقش مبارک را به صورت همان عروسک خیمه شب بازی ایفا می کرده است. بعد از مشکلاتی که برای خوابیدن در کنار این دوست که به گفته وی چاق بوده است صحبت کرد و گفت: از بس منع چاقی و خروپف های او را  کردم ،خودم هم گرفتارش شدم و بعد از مدتی شروع به تپل شدن کردم و خروپف های وحشتناکی هم دارم.

 

در ادامه نیز از آن دوستش که در خاطرات قبلیش از صاف و آرام خوابیدنش تعریف کرده بود،یاد کرد و گفت: او الان دیگر کنار من نیست و فوت کرده است، به همین دلیل من آن خاطرات را از او گفتم تا یاد بگیریم وقتی عزیزی دیگر در بین ما نیست فقط دور هم الکی اشک نریزیم،بلکه شروع به تعریف خاطراتی شیرین از آن فرد بکنیم.

در اخر برنامه نیز نیما ( بایرام) دوباره آمد و فردی را همراه خود آورد که رامبد جوان را بررسی کند . او می خواست رامبد را به عنوان ورزشکار به خارج صادر کند! که در همین جا این قسمت از برنامه نیز بدون حضور جناب خان پایان یافت


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات