وقتی نیما در خندوانه منتقد شد!
نیما در خندوانه گفت: من منتقد هستم،  نقد که تخصص نمی‌خواهد ، کافی است که با طرف حال نکنی، آن وقت او رامی‌کوبی و  دوباره می‌سازی.

گزارش برنامه خندوانه

شب گذشته ( چهارشنبه 28 مرداد ) برنامه خندوانه با حضور رامبد جوان برگزار شد . در ابتدای برنامه ، شادی این قسمت به شهرهای غرب ایران از جمله ایلام تقدیم شد.

سپس نیما شعبان نژاد با یک عینک آفتابی وارد برنامه شد . رامبد جوان از او پرسید چکار می کنی؟ او گفت: من منتقد هستم،  نقد که تخصص نمی‌خواهد ، کافی است که با طرف حال نکنی، آن وقت او رامی‌کوبی و  دوباره می‌سازی!

بعد از صحبت های نیما ، رامبد جوان در معرفی مهمان این قسمت از خندوانه گفت: خیلی اوقات واژه‌ های مناسبی نداریم و یا داریم اما نمی‌ توانیم آنها را در کنار هم قرار دهیم. گاهی کتابی را می‌ خوانیم و می‌ بینیم چه قدر همه چیزش ردیف است . سپس او از امید مهدی‌ نژاد ، نویسنده و طنزپرداز دعوت کرد و در همان ابتدا با او مشغول بازی پرتاب حلقه ها شد.


این نویسنده گفت:  تظاهر احساساتم در کلمات است و نه چهره، به طوری که مثلا زمان بازی ایران و آرژانتین هنگامی که گل زدیم فقط یک بار ایستادم و نشستم!


امید مهدی‌ نژاد
امید مهدی‌ نژاد

در ادامه نیز همه چشم‌هایشان را بستند و این نویسنده با خواندن شعری دل‌ های حاضران را به مشهد برد:

دوست دارم صدات كنم، تو هم منو نیگا كنی
من تو رو نگات كنم ، تو هم منو صدا كنی
قربون چشات برم از راه دوری اومدم
جای دوری نمیره، اگه به من نگا كنی
دلمو گره زدم به پنجره‌ات دارم میرم
دوست دارم تا من میام، زود گره‌ها رو واكنی...

وی سپس طنز را نوعی از شوخ‌ طبعی عنوان کرد که با ملاحت کلام و دقت بیشتری بیان می‌شود و از نوشته‌ ای که در یک مجله سیاسی برای فردی نوشته بود، تعریف کرد. بعد هم به پیشنهاد جوان از کسانی که بابت نوشته‌هایش شاید به ناحق رنجیده‌اند، عذر خواست. مجله سه‌نقطه هم که به گفته او ورژن جدی‌ تری از طنز است و بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، از دفاتری است کهدر حال حاضر در آن فعال است.


بعد از رفتن امید مهدی‌ نژاد ، علی مسعودی یا همان علی مشهدی به عنوان کمدین وارد برنامه شد . مشهدی از خاطرات دوران نوجوانی و سال 60 تعریف کرد و از علاقه پدر برای فنی‌ شدنش گفت. او همچنین به کارهایی مثل کابینت‌سازی که از آن فقط سمباده کشیدنش را یاد گرفته بود، تعمیرات رادیو و تلویزیون و طراحی دکور اشاره کرد. 

سپس این قسمت از خندوانه نیز بدون حضور جناب خان به پایان رسید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات