ابراز علاقه یک رئیس سینمایی به همسرش در خندوانه!
شادی برنامه شب گذشته خندوانه ( شنبه 21 شهریور ) با اجرای رامبد جوان ، به مناسبت روز ملی سینما به همه سینماگران تقدیم شد، سپس رامبدجوان از لذت دیدن یک فیلم در سینما و فرق آن با تماشا در خانه صحبت هایی کرد.

حضور حجت الله ایوبی در خندوانه به مناسبت روز ملی سینما

در ابتدای خندوانه اعلام شد که امیر مهدی ژوله و شقایق دهقان نیز به جمع فینالیست های خنداننده برتر پیوستند. در ادامه علی اوجی به عنوان کمدین وارد صحنه شد و درباره آموزش درس‌ های زندگی توسط پدربزرگش و روش خاصش برای تدریس این درس‌ ها خاطره ای تعریف کرد وگفت: پدربزرگ من این کار را با استفاده از حشرات انجام می‌ داد، مثلا یکبار ما را صدا زد و مگسی را نشانمان داد و گفت که ببین این مگس با اینکه خسته هست اما حواسش به جانش هست‌، و بعد با مگس کش نزدیک آن حشره رفت و وقتی پرید ادامه داد که دیدی گفتم؟ توجه کردی؟ پس یادبگیر!

 بعد از رفتن او که مدت کوتاهی روی سن بود، رامبد جوان راجع به یکی از بهترین واژه ها یعنی فرهنگ حرف زد و به این بهانه حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی کشور را دعوت کرد که به روی سن بیاید. ابتدا قرار شد او همه را با چشمانی بسته به کلاردشت و روستای لاهو که در آن متولد شده است ببرد.


حجت الله ایوبی در خندوانه

 حجت الله ایوبی در خندوانه

 

سپس رامبد جوان از او پرسید : رئیس سازمان سینمایی بودن صبر ایوب می خواهد؟ که او گفت: بله واقعا می‌ خواهد، چون این عرصه جای مهم و سختی است که همه آن را دوست دارند،‌ سخت است چون سفره سینمای ایران هنوز خیلی کوچک است‌، زیرا اگر جوانان ما دستشان باز بود تعداد فیلم‌ها را در سال از 100 به دویست می‌ رساندند، چون ما اینجا فقط چیزی به نام صنعت سینما داریم و حمایت لازم و درست از آن نمی‌شود.

در بخش بعدی رامبد جوان پرسید: شما به عنوان این مسئول از ما سینمایی‌ ها چه انتظاری دارید؟ایوبی ابراز خوشحالی کرد و گفت: امیدوارم همه سینماگران از شما یاد بگیرند، چون خیلی وقت بود که کسی این سوال را از من نکرده بود و انتظار من این است که همانطور که من تلاش می‌ کنم تا آنها را بفهمم و همه رفتارهیشان را درک کنم، بی‌ آنکه عصبانی بشوم، آن‌ها هم مقداری خودشان را به جای من بگذارند و بررسی کنند که با این بودجه و امکاناتی که در دست دارم تا چه اندازه می‌ توانم کمکشان کنم؟ و اینکه در نظر داشته باشند که هر فیلمسازی یکی از 100 سازنده ذکر شده است، پس نباید این توقع ، که بیشتر وقت را برای آنها بگذاریم را داشته باشند.

در ادامه جوان و ایوبی باهم دارت بازی کردند که در آن ایوبی برنده شد و رامبد جوان اظهار داشت که آقای دکتر رابین هود شده است.


در قسمت بعدی رامبد جوان  با بسته‌ ای چیپس و موبایلش وارد شد و نقش آدم‌ هایی که در سینما اینطور رفتار می‌کنند را به نمایش گذاشت و ایوبی که حضور چنین افرادی را تایید کرد و گفت: با همین حرکات است که می‌ شود فرهنگسازی کرد و آگاهی بخشید.

رئیس سازمان سینمایی کشور به در خواست رامبد جوان و رو به دوربین به همسرش گفت:می‌ دانی که عاشقت هستم . در پایان ایوبی خطاب به مردم ایران خاطرنشان کرد: شما جزو بهترین مردم جهان هستید و شایسته بهترین‌ ها، امیدوارم روزهای خوب و پرباری داشته باشید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات