نارضایتی علی مسعودی, نویسنده آقا و خانم سنگی از این سریال
علی مسعودی درباره نحوه نگارش سریال «آقا و خانم سنگی» بیان کرد که سیناپس هر قسمت از این اثر به او داده می‌شده تا برایش دیالوگ بنویسد اما در نهایت کار تغییرات بسیاری پیدا کرده و با متن وی تفاوت دارد.

علی مسعودی که نام او به عنوان یکی از نویسندگان مجموعه «آقا و خانم سنگی» در تیتراژ سریال آمده است درباره بازخوردهایی که تا کنون از مردم گرفته است گفت: من از این بازخوردها اطلاعی ندارم چرا که سریال را نمی بینم و حتی در صفحه شخصی خود یک عکس هم از این سریال نگذاشته ام.

وی درباره حضور خود به عنوان نویسنده در سریال توضیح داد: من تا امروز طرح اکثر کارهایم را خودم ارایه کرده ام اما طرح این سریال از من نبود بلکه من به کار دعوت شدم و بعد طرحی ۴۰ صفحه ای از حمید حسینیون را دریافت و روی آن کار کردم که البته بعد از آن هم تغییرات زیادی داشت و چند نفر آن را بازنویسی کردند.

مسعودی درباره این طرح که سوژه آن پیش از این هم تکرار شده است، عنوان کرد: روز اول که من این طرح را خواندم، می دانستم مشابه آن قبل از انقلاب ساخته شده است. آن سریال داستان مراد برقی را روایت می کرد که عاشق دختری می شد که خواهران بزرگترش ازدواج نکرده اند و به خاطر او باید برای خواهران بزرگتر دختر مورد علاقه اش هم همسر پیدا می کرد.

دیالوگ ها و فیلمنامه در صحنه تغییرات بسیاری داشت

وی اضافه کرد: علیرضا  خمسه هم سریالی داشت که در آن همین داستان تکرار می شد، بنابراین من به حسینیون گفتم که این مضمون تکراری است و پیش از این داستان هایی دراین باره ساخته شده است و حسینیون بیان کرد که در این داستان ماجرای کلاهبرداری از برادر خانواده هم اضافه شده است و سریال بخش جدیدی دارد.

مسعودی درباره اینکه متن فیلمنامه تا چه حد به او تعلق دارد، بیان کرد: من سیناپس هر قسمت را دریافت کرده و دیالوگ هایی به آن اضافه می کردم و دوباره خود آقای حسینیون آنها را جابجا می کرد. من بعد از کار متوجه شدم که دیالوگ ها و فیلمنامه در صحنه نیز تغییرات بسیاری داشته است.

همکاری با کارگردان وجود نداشت

وی درباره همکاری خود با شاهد احمدلو کارگردان سریال «آقا و خانم سنگی» نیز بیان کرد: همکاری با وی در حد صفر بود و من برعکس سریال هایی چون «قرارگاه مسکونی»، «سه دونگ سه دونگ» و «سه در چهار» که همیشه در صحنه حضور داشتم در این کار به صحنه تصویربرداری نمی رفتم. بخشی به این دلیل بود که باید از من بخواهند که به پشت صحنه کار بروم مثل کارهای دیگری که از من خواسته شد و حضور پیدا کردم اما در این سریال چنین اتفاقی رخ نداد. این مساله به عوامل اصلی یک اثر بستگی دارد به طور مثال سیروس مقدم هر کاری را که می خواهد به تولید برساند باید نویسنده در کنارش باشد. خود من هم در سریال هایی که پیش از این با مجید صالحی و جواد رضویان داشتم تا زمانیکه در کار حضور نداشتم تصویربرداری را شروع نمی کردند.

این نویسنده طنزپرداز که با نام علی مشهدی نیز شناخته می شود در پاسخ به اینکه آیا حضورش در صحنه می توانست به ارتقای کیفیت سریال کمک کند یا خیر؟ بیان کرد: نمی دانم چقدر می توانستم کمک کنم. من این شب ها سریال را هم نگاه نمی کنم چند بار بعضی از صحنه های آن را دیدم و متوجه شدم که آن مسایلی که در ذهن من بوده است در سریال وجود ندارد و به این نتیجه رسیدم که دلیلی ندارد خود را ناراحت کنم و دیگر آن را ندیدم.

سریال را ندیده ام

مسعودی درباره شوخی های سریال که فاقد ساختار و پردازش مناسب هستند، بیان کرد: من فیلمنامه را برای چهار دانشجو نوشته بودم اما بعد دیدم که شخصیت های دیگری هم به این کار اضافه شده اند. به عنوان نمونه دوقلوهایی که در سریال مثل هم صحبت می کنند و کلیشه هستند که امثال اینها کار را ضعیف کرده است.

وی با اشاره به تلاش های فرید شب‌خیز تهیه کننده مجموعه برای تولید این سریال عنوان کرد: این کار لوکیشن های بسیاری داشت و شب خیز تلاش کرد هر امکاناتی را که می تواند در اختیار گروه قرار دهد.

مسعودی در پایان درباره اینکه خروجی این تلاش ها به چه شکل دیده شده است، پاسخ داد: من خودم سریال را مستمر ندیده ام و بازخوردهایش را نمی دانم اما با بعضی از بازیگران که صحبت می کردم بیان کردند که بازخوردها بد نبوده است.

سریال «آقا و خانم سنگی» به کارگردانی شاهد احمدلو این شب ها ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش می شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com