از بغض جناب خان تا استندآپ ژوله و غفوریان و حضور بنیامین در قسمت آخر خنداونه
آخرین قسمت از برنامه محبوب و دوست داشتنی خندوانه در حالی برگزار شد که مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله دو کمدین برتر مسابقه خنداننده برتر با هم به اجرای استندآپ کمدی پرداختند.

همه اتفاقات هیجان انگیز آخرین قسمت خندوانه

رامبد جوان در شب گذشته ( سه شنبه 21 مهر ) ور در آخرین قسمت از برنامه خندوانه گفت: هر کاری که کردیم و هر طوری که بودیم تمام تلاشمان این بود که بتوانیم بهترین لحظات را برای شما خلق کنیم. سپس او شادی این قسمت را به همه خندوانه ای ها تقدیم کرد.

سپس تعدادی از کمدین های خنداننده برتر وارد صحنه شدند . ابتدا علیرضا خمسه وارد شد و به تبعیت از چارلی چاپلین حرکات جالبی را انجام داد و گفت: اگر بار گران بودیم رفتیم.


جواد رضویان و علی مشهدی در قسمت آخر خندوانهجواد رضویان و علی مشهدی در قسمت آخر خندوانه

بعد جواد رضویان آمد و همراه با جوان و خمسه شعر زیبایی را خواندند و رضویان هم با لهجه فیلم 4 خونه شعری را خواند، بعد هم به ترتیب علیرضا مسعودی معروف به علی مشهدی، رضا شفیعی‌جم ،امیر کربلایی‌ زاده ، مهران غفوریان و امیر مهدی ژوله وارد صحنه شدند، قبل از اینها الیکا عبدالرزاقی هم آمد اما برای رسیدن به تئاترش خیلی زود رفت.جوان در ادامه بیان کرد: بقیه کمدین‌ ها هم یا مسافرت بودند یا سر فیلمبرداری بودند و نتوانستند بیایند.


حضور کمدین ها در قسمت آخر خندوانه

 

در ادامه  هر دو کمدین فینالیست به علت نبودن زمان رای گیری مردمی قهرمان اعلام شدند، علاوه بر این دو نفر مرحله قبل هم نفرات دوم این رقابت به حساب آمدند.  علیرضا خمسه برای اهدای جوایز روی سن آمد و گفت: کمدینی که من به او رای دادم و از همه بانمک‌ تر است از نظر من رضا شفیعی‌جم بود. بعد هم تندیس خنداننده برتر را به او اعطا کرد. سپس بقیه کمدین ها آمدند و لوح تقدیر و تابلویی زیبا به همراه یک نقاشی بزرگ از صورت خود را هدیه گرفتند.


در قسمت مسابقه ابتدا ژوله آمد و از دعواهای قدیم و جدید گفت، از اینکه الان همه به چاقویی، شوکری چیزی مسلح هستند و اینکه یا باید بکشی یا کشته شوی! بعد از این اجرا بلافاصله مهران غفوریان وارد شد و  او هم خاطره‌ ای تعریف کرد.


عکس قسمت آخر خندوانهعکس قسمت آخر خندوانه

 

و غفوریان در ادامه آمد و از خرید چادر سفری در سایز خودش برای سفری که در پیش داشت گفت، از منحرف شدن علاقه‌ اش به سمت عمل‌ های زیبایی، که در این قسمت ژوله آمد و عواقب مختلف این عمل‌ ها را با اجرای تصویری به کمک صورت مهران غفوریان بیان کرد و گفت علاوه بر اینها زمانی روی صورت‌ ها دماغ وجود داشت اما الان به دو تا سوراخ برای رد و بدل شدن تهویه تبدیل شده‌اند.

استندآپ ژوله و غفوریان در قسمت آخر خندوانهاستندآپ ژوله و غفوریان در قسمت آخر خندوانه

پس از اجرای مشترک این 2 هنرمند، رامبد جوان آرزو کرد که "خندوانه" دوباره سرپا شود . سپس جناب خان هم با بغض وارد شد و گفت: یعنی تموم شد؟ یعنی دیگه اون در باز نمیشه تا تو بیای بگی سلام رامبد جوان هستم؟! سپس برای بار هزارم به نام رامبد جوان و معنی آن تیکه انداخت و گفت: پسرم به خاطر خودت میگویم اسمت رو عوض کن، زشته آخه!


جناب خان در قسمت آخر خندوانهجناب خان در قسمت آخر خندوانه

در بخش بعدی رامبد جوان نوید سورپرایزی را داد که قرار است در برنامه خندوانه نشان دهد. در همین هنگام از بنیامین بهادری دعوت کرد تا به روی سن بیاید. او در ابتدای ورودش عنوان کرد: در این سن و سال تنها و بهترین برنامه‌ ای که در تلویزیون جمهوری اسلامی دیده ام همین خندوانه است و شاید فقط 20 قسمت از آن را از دست داده باشم و همه را دیده ام.


بنیامین در قسمت آخر خندوانه

بنیامین در قسمت آخر خندوانه


سپس به درخواست رامبد جوان ، شعر "ای ایران" را با همراهی مردم خواند. بعد هم  آمد و جناب خان را از نزدیک بوسید . سپس باز هم از حضورش در برنامه ابراز خوشحالی کرد و بعد از رفتنش، جناب خان با ساز سنتی جنوب  آهنگی جنوبی و غمناک را خواند، سپس به درخواست جوان آهنگی شاد خواند ولی باز در انتها یاد احلام افتاد و غمگین شد و بعد به جوان گفت هر چه لبو دارم فدای قدمت، فدای موهای پرپشتت، فدای عینک رامبد جوان تبریزی و در حین رفتنش ناگهان بهنام زنگ زد و جناب خان در پاسخ به او گفت : بگو احلام لباس عروسی بپوشه ما یک ربع دیگه آنجاییم! و اضافه کرد: قربانت، فدات، دخترتو بدبخت کنی بدی جناب خان خدافظ.


بنیامین بهادری و رامبد جوان در قسمت آخر خندوانه

بنیامین بهادری و رامبد جوان در قسمت آخر خندوانه


در بخش بعدی بهروز بقایی ، رضا شهیدی‌فرد (مشاور رامبد جوان در خندوانه)، جواد فرحانی (تهیه کننده خندوانه) و کل تیم پشت صحنه به روی سن آمدند تا خداحافظی کنند.

جوان با آمدن آنها ابتدا از شهیدی‌ فرد و فرحانی تشکر ویژه کرد و بعد در مورد گروه اظهار داشت: همه این عزیزان در مدت 24 ساعت شبانه روز تلاش می‌ کردند و آن چه را که داشتند را در طبق اخلاص ارائه دادند تا به این جا رسیدیم. از تک تکتان ممنونم.

وی خطاب به شهیدی فرد بیان کرد: ممنون که با ما بودی و این باعث شد خیلی از راه‌ هایی که ممکن بود اشتباه برویم با توجهات تو سالم از آن بگذریم.


عکس رامبد جوان

عکس رامبد جوان


پس از این جوان دلنوشته خود را با تمام احساسش خواند:

به نام خالق لبخند. عزیز دل‌ های من سلام می‌ خواهم در این نامه بگویم که از همین الان بسیارها دلتنگم، سخته وقتی یک عالمه روز و شب یک عالمه لحظه، وقت و بی‌ وقت مهمون چشمهای خوشگلتون بودیم و شما قشنگترین میزبانمان بودید. خداییش این دوری واسه تمام ما خندوانه‌ ای ها که تمام شبانه روزهای پشت سر به حال شما فکر کردیم و دلمون را به دل شما دادیم خیلی خیلی سخته.

ایرونیم دیگه تو تاکسی هم صحبت اگه بشیم هنوز پیاده نشده دلمون تنگه حالا ببینید ما چی میکشم.

مطمئنم اتفاقی که باید افتاده، بعضی وقتا وسط یک پیاده رو وقتی داری راه میری اتفاق می افته، بعضی وقتها وقتی از خواب میپری اتفاق می افته، بعضی وقتها یک صحنه را می‌ بینی و اتفاق می افته بعضی وقتها چندتا اتفاق پشت هم می افته و بعد اتفاق می افته. خیلی وقتها هم یک اتفاق به مرور زمان مسیر زندگی آدم را تغییر می‌دهد.

خندوانه برای من یا شاید بهتر باشه بگم ما و درست ترش اینه که بگم برای تمام مردم سرزمینم یک اتفاق بود که تمام ماها با لبخند هامون بزرگش کردیم.

شاید اولین روزی که ایده برنامه درباره خنده به ذهنم رسید تو تاکسی نشسته بودم یا شاید صورت غمگین یک پیرمرد من را به فکر فرو برد. یا شاید یک بچه که از ته دل می‌ خندید من را به وجد آورد یا شاید تموم اینها.

خندوانه متولد شد، تاتی تاتی کرد، راه رفت، حرف زد و در تمام این مراحل به عشق شماها لبخند زد با شما بزرگ شد و با شما بزرگ شدیم، در میانه های قد کشیدن خیلی چیزها را از هم یاد گرفتیم و خیلی از لحظه ها را با هم تجربه کردیم و قد کشیدیم، یاد گرفتیم که حتی وقتی غبار دل گرفتگی سراغمون میاد منتظر کسی نباشیم و ناجی حال خوب خودمون باشیم.

سعی کردیم با طبیعتمان مهربان تر باشیم و دلمان خواست تا بال فرهنگ روی شانه هامان همیشگی بشود و سفارشمان همان چیز همیشگی یعنی همان لبخند باشد که پایان بخش هر میهمانی خندوانه دعای قلبیمون سربلندی شما و کشور عزیزمون بود.

متاسفانه هنوز در دنیا کسانی هستند که جز نابودی، ویرانی و تخریب به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنند و به هر قیمتی دست به نابودی می زنند حتی به قیمت خواب کودک 6 ساله ای که برای همیشه لحافی از جنس دریا روی خودش کشیده و در مقابل تمام پلیدی ها و پلشتی ها . با ایمان براتون می نویسم که هدف خندوانه زندگی است و زندگی است و سر زندگی است .

خندوانه اتفاق افتاد و اتفاقات بعدی را شما هستید که می سازید و امروز که به پشت سر نگاه می کنیم می بینیم که هیچ چیز این دنیا اتفاقی نیست چرا که ردپای خدارا توی ثانیه ثانیه ای که با شما و برای شما گذشت با جان و دل احساس کردیم.

خدایا لب همه مان را خندان نگه دار تا هر وقت بهت خیره میشویم شیرینی لبخندمان به سمتت برق بزند،قطعا یکی از زیباترین شکرگزاری ها لبخند به خدا است، خدای جانان رحمان رحیم شکر تو و با تو.

جوان بعد از این حرف ها خاطرنشان کرد: قبل از خداحافظی می خواهم بهم یه قول بدید هر روز 25 ثانیه خنده فراموش نشه و مطمئن باشید که به ما می رسه خیلی دوستون داریم و آی آی که چه قدر دلمون تنگ میشه و دیگه ملالی نیست جز دوری شما عزیزان ،باقی بقایتان، دوستون داریم مردم عزیز ایران شاد باشید.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات