واکنش نویسنده سریال پایتخت درباره یک مصاحبه اشتباه!
تهیه کننده و نویسنده «پایتخت» درباره زمان ساخت سری پنجم این مجموعه توضیحاتی را ارائه دادند.

گفتگو با تهیه کننده و نویسنده پایتخت

به تازگی شاهد اخبار ضد و نقیضی در رابطه با عدم ساخت سری پنجم مجموعه تلویزیونی «پایتخت» بودیم، در همین راستا به منظور شفاف‌سازی این اخبار با تهیه‌کننده این مجموعه و نویسنده آن داشته ایم که در ادامه به تفصیل می‌خوانید:

 

هیچ برنامه‌ای برای ساخت پایتخت 5 نداریم

الهام غفوری تهیه‌کننده «پایتخت» عنوان کرد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای مبنی بر ساخت سری پنجم «پایتخت» نداریم. هم اکنون من مشغول به کاری نیستم و در حال استراحتم.

وی ادامه داد: به طور صددرصد و قطعی نمی‌توانم اطلاعی راجع به ساخت «پایتخت 5» بدهم، چرا که بعد از کمی استراحت به سفر خواهم رفت. بنابراین در مورد ساخت این مجموعه هیچ نظری نمی‌دهم.

تهیه‌کننده پایتخت در مورد فراهم بودن شرایط مساعد برای ساخت این سریال عنوان کرد: شرایط مساعد بستگی به عوامل متعددی دارد، به طور کامل هم اکنون برنامه‌ای برای ساخت نداشته و صحبت‌هایی راجع به آن نشده است.

حرف‌های من درست منتقل نشد

خشایار الوند نویسنده مجموعه تلویزیونی «پایتخت»‌ بیان کرد: مصاحبه‌ای در این اواخر در سایت‌های خبری منتشر شده که متأسفانه گفته‌های من را به شکل درست منتقل نکرده و در واقع به شکلی نادرست این خبر کار شده است.

وی گفت: حرف اصلی من برای ساخت «پایتخت 5» به این صورت بوده که برای تولید این مجموعه تلویزیونی باید قصه و بودجه‌ای خوب فراهم باشد، نه این که در حال حاضر ما بودجه و قصه خوب نداریم، بلکه منظور من این بوده که برای ساخت «پایتخت 5» تا قصه خوب و تمایل تمام اعضای گروه را نداشته باشیم، این قضیه منتفی است.

وی افزود: نه این که قصه کارهای قبلی خوب نبوده است بلکه «پایتخت» به دلیل کیفیت و پذیرشی که از سمت مخاطبان کسب کرده برای ادامه‌دار بودن باید طوری قصه‌اش طراحی شود که قسمت‌های قبل را تخریب نکند.

الوند تصریح کرد: من برای ساخت این مجموعه تلویزیونی کاره‌ای نیستیم که در مورد آن نظر بدهم. برای ساخت هر کاری در وهله اول نیاز به بودجه احساس می‌شود، همیشه سریال «پایتخت» خود هزینه‌ها و بودجه را تأمین کرده است. ساخت این مجموعه منوط به سفارش سازمان است. بنابراین ما سفارش گیرنده هستیم نه سفارش دهند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیچ قطعیتی برای ساخت سریال «پایتخت 5» وجود ندارد. حرف اصلی من حفظ آبروی 4 قسمت قبلی این مجموعه است، نه این که قصه کار خوب نبوده و یا هم اکنون داستان مناسب و خوبی در دست نیست.

وی در پایان تأکید کرد: اگر پیشنهادی مبنی بر ساخت و نوشتن متن این مجموعه مطرح شود، به طور حتم با حضور محسن تنابنده شروع به نوشتن خواهیم کرد. بار دیگر تأکید می‌کنم که برای ساخت این سریال و هر کار دیگری قصه، بودجه خوب و همکاری تمام عوامل لازم است، این موارد جز ملزومات آغاز هر کاری است.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir