گلایه های عوامل اخبار شبانگاهی ساعت 22 در شبکه سه!
مجید موغاری سردبیر بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه سه، درباره تغییراتی که در مدت هفت ماه حضورش در این بخش خبری انجام شده صحبت هایی را ارائه کرده است.

عواقب تغییرات در اخبار ساعت 22

به نظرم یکی از مشکلات این مملکت این است که هر کس زورش به هیچ جا نرسد، به «زبان» می‌رسد! یعنی این قدر که زبان شیرین فارسی در یکصد سال اخیر، در کوچه و خیابان وسینما و رادیو و تلویزیون  لگد خورده، شخصیت‌های فیلم‌های کیمیایی، روی پرده چاقو نخورده‌اند! برادر من!

زبان شکسته هم بخشی از هویت زبان ماست، ممنوع کردن کاربردش در اخبار ساعت 22، چه مشکلی را از فرهنگ این کشور حل می‌کند؟ اگر گفته می‌شد که کاربردش درست نبوده و قرار است این کاربرد، تصحیح شود باز هم می‌شد با این دستورالعمل کنار آمد اما عسس بیا و زبان شکسته را بگیر؟! این بنده خدا، که از اسمش مشخص است که شکسته است، زمین‌خورده است، حالا شما زورت به زمین‌خورده رسیده، ضعیف‌کش؟!

مجید موغاری سردبیر بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه سه، درباره تغییراتی که در مدت هفت ماه حضورش در این بخش خبری انجام شده، گفته: «یکی از تغییراتی که من در این بخش ایجاد کردم در حوزه ادبیات بود چراکه حس می‌کردم نسبت به ادبیات خبر نوعی خیانت صورت می‌گیرد، از این نظر که افعال شکسته می‌شود. متأسفانه این اتفاق خوبی نیست که در حوزه خبر ادبیات به درستی به کار نمی‌رود و مردم هم به دلیل فراگیری رسانه‌های رادیو و تلویزیون از آن الگو می‌گیرند.

امیدوارم این تغییر به باقی بخش‌های خبری هم منتقل شود.» هیچی! اگر دیدید که صدای زبان شکسته بلند است که: «قیصر کجایی که داداشتو کشتن؟!» حتماً منتظر ورود زبان کتابت، با یک عدد «تیزی» به صحنه باشید!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه ایران