الیکا عبدالرزاقی و بیژن بنفشه خواه دراولین سریال طنز شبکه نسیم!
بیژن بنفشه‌خواه، یوسف تیموری، پوریا رحیمی‌سام، ملیکا شریفی‌نیا، الیکا عبدالرزاقی، پیمان فاطمی، سید مهرداد ضیایی و حسین محب‌اهری بازیگران اصلی «حالت خاص» را تشکیل می‌دهند

سریال حالت خاص در شبکه نسیم

«حالت خاص» عنوان مجموعه داستانی جدیدی است که اولین‌بار در شبکه نسیم تولید شده و از روز گذشته روی آنتن این شبکه رفته است. سریال «حالت خاص» را ابراهیم بهادری و منصوره امی تهیه کرده و افشین اربابی کارگردانی آن را به عهده دارد.

بهادری،درباره داستان این سریال توضیح می‌دهد: مردی که پسرش از نظر ذهنی مشکل پیدا کرده و نیاز به مراقبت دارد،تصمیم می‌گیرد خانه خود را به یک آسایشگاه روانی تبدیل کند ولی شرط اولیه آن این است که تیم مدیریتی آن بتواند از فرزند وی نیز مراقبت کند. این فرد روانپزشکان زیادی به این خانه می‌آورد تا آنجا را به یک آسایشگاه تبدیل کنند؛ ولی هیچ‌کدام موفق نبودند تا در نهایت بیژن بنفشه‌خواه در قالب یک دکتر روانپزشک وارد این خانه می‌شود و داستان از ورود وی شکل می‌گیرد.


سریال حالت خاص
سریال حالت خاص

 

تهیه‌کننده حالت خاص، هدف اصلی این سریال را حرکت بر مبنای شعار و رسالت شبکه نسیم می‌داند واضافه می‌کند: در این سریال اتفاقات طنزی رخ‌می‌دهد که قصد آن نشاندن لبخند بر لب مخاطب شبکه نسیم است. درعین حال، قصدمان این بوده که بینش سطحی به مسائل اجتماعی داشته باشیم. ما در هر قسمت یک مساله اجتماعی را به زبان طنز مورد توجه قرار می‌دهیم.

به گفته بهادری، بیژن بنفشه‌خواه، یوسف تیموری، پوریا رحیمی‌سام، ملیکا شریفی‌نیا، الیکا عبدالرزاقی، پیمان فاطمی، سید مهرداد ضیایی و حسین محب‌اهری بازیگران اصلی «حالت خاص» را تشکیل می‌دهند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در داستان اصلی تفاوتی ایجاد شده است یا همان چیزی که نگارنده داستان آن را نوشته به سریال تبدیل کردید، توضیح می‌دهد: ما در ساخت این سریال به داستان اصلی وفادار بودیم. تنها تفاوتی که میان داستان و سریال وجود دارد این است که در داستان قرار بود این آسایشگاه صرفا یک خانه باشد و همه این اتفاقات در منزل فرد مورد نظر روی دهد، ولی بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که داستان در قالب یک آسایشگاه باشد که هم رنگ و بوی زیباتری خواهد گرفت و هم منطقی‌تر خواهد بود.


عکس پشت صحنه سریال حالت خاص

عکس پشت صحنه سریال حالت خاص

وی در مورد نقش‌هایی که بازیگران ایفا می‌کنند، اذعان می‌کند: بیژن بنفشه‌خواه دکتری است که با وارد شدنش به این مجموعه داستان شروع خواهد شد.

یوسف تیموری به‌عنوان یک کارآموز پزشکی وارد آسایشگاه می‌شود که مهم‌ترین دغدغه‌اش کار کردن روی پایان‌نامه خودش است. الیکا عبدالرزاقی پرستار این مجموعه است و ملیکا شریفی‌نیا منشی و به قول خودش ستون اصلی آسایشگاه است. سید مهرداد ضیایی نیز همان پسر صاحب ملک است؛ یعنی تنها مریضی که به صورت دائمی در آسایشگاه حضور دارد. بازیگر دیگر این سریال پوریا رحیمی‌سام است که اولین بار است در تلویزیون حضور یافته و هم من و هم کارگردان این سریال از کار او بسیار راضی هستیم و فکر می‌کنم در آینده از او بیشتر خواهیم شنید. تهیه‌‎کننده این سریال درباره زمان پخش آن توضیح می‌دهد: سریال «حالت خاص» در 30قسمت 35 دقیقه‌ای روی آنتن شبکه نسیم می رود که از روز گذشته، اولین روز زمستان از ساعت 22 و 15 دقیقه هر شب روی آنتن شبکه نسیم است.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام بازیگر نقش اصلی این مجموعه را به عهده گرفته است، می‌گوید: ما در این سریال شخصیت اصلی نداریم. عملا هفت نقش اول داریم. سریال حالت خاص به صورت یک کار نمایشی درام نیست که بازیگران در نقش‌ اول و دوم و... جا بگیرند. بازیگران اصلی که در داستان هستند در کنار بازیگران مهمانی که به‌صورت اپیزودی وارد می‌شوند، بازی خواهند کرد. در این سریال مهمان زیاد داریم و در قسمت‌های مختلف آدم‌های گوناگونی می‌آیند. از جمله این بازیگران علی صادقی،‌ نگار عابدی، علیرضا خمسه، روشنک عجمیان و رضا شفیعی‌جم هستند که در یک یا چند قسمت وارد داستان می‌شوند. در 30قسمت بیشتر از 25 بازیگر مختلف به جمع اصلی بازیگران اضافه خواهند شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه جام جم