صحبت های عجیب جنسی درمورد سینمای ایران در برنامه زنده تلویزیون!
در برنامه شب گذشته هفت که برروی مسائل جنسی در سینمای تمرکز کرده بود, صحبت های عجیبی درمورد مسائل جنسی در سینمای ایران مطرح شد.

بررسی مسائل جنسی در سینمای ایران

 برنامه «هفت» این هفته با تمرکز بر مسائل جنسی در سینمای ایران با محوریت فیلم «در مدت معلوم» و فروش غیرمنتظره و قابل توجه این فیلم ارزان‌قیمت پی گرفته شد اما در این میان موضوع مهمی که جواد عزتی به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم سینمایی بر آن دست گذاشت، عدم جدی گرفتن کمدین‌ها در سینمای ایران و همچنین در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر است.

جواد عزتی که میهمان برنامه هفت بود، در این برنامه که همچون هفته گذشته به صورت زنده بر روی آنتن رفت، گفت: به نظر من آن دسته از بازیگران کمدی ما که سیمرغ گرفته اند اتفاقا 100 درصد بهترین بازی خود را در آن فیلم نکرده اند اما چون بازی جدی ای کردند دیده شد و داوران شایسته جایزه دیدند. در صورتی که احتمالا همان بازیگر در فیلم های کمدی بازی سخت تر و بهتری کرده است.

وی تاکید کرد: من در سینما 20 درصد بازی در فیلم کمدی کردم و اتفاقا 80 درصد بازی جدی کردم. یعنی هیچ وقت برای خودم خط کشی نداشته است و تفکیکی بین این دو سینما نمی بینم. امیدوارم برای دیگران هم این خط کشی وجود نداشته باشد و حرف زدن از آن هم به نظر درست نیست. فیلم کمدی هم فیلم است و باید به آن توجه شود. هیچ ایرادی ندارد.

این بازیکر سینمای کشورمان درباره فیلم «در مدت معلوم» که به نوعی درباره نیازهای جنسی نسل نوجوان و جوان با لحنی کمیک است، گفت: برای همین فیلم «در مدت معلوم» من 7 بار به وحید امیرخانی زنگ زدم و پرسیدم که مطمئنی این فیلم را می شود ساخت و واقعا مجوز گرفته است؟!


در ادامه ابراهیم فیاض در این برنامه به اشتباه به عنوان «روانشناس» معرفی شد و از وی درباره حضور مسائل جنسی در سینمای ایران مطرح شد. فیاض که فیلم «در مدت معلوم» را ندیده بود، ادبیات عجیبی به کار برد و سینمای ایران را به شدت سادیستی و مخلوط با سکس خشن خواند و تعابیر عجیبی روی آنتن زنده به کار برد که به واسطه عجیب بودن این تعابیر از بازنشر همه این تعابیر معذوریم.

فیاض در این برنامه گفت به دانشگاه اسلام آباد پاکستان رفته و محققان آنجا به او گفته‌اند که سینمای ایران به شدت سکسی بوده و قابلیت پخش در پاکستان را ندارد و در ادامه نیز مسائل عجیب دیگری مطرح کرد که اگر یک شخص خارج از فضای ایران بشنود، تصویر مستهجنی از سینمای ایران تصور می‌کند. مشخص نیست که چرا فیاض که متخصص طرح مباحث شاذ است و حتی سابقه توهین به چهره‌هایی چون آیت الله جوادی آملی را دارد، به عنوان متخصص به این برنامه دعوت شده و یک از چهره قابل توجه و معتبر در حوزه سینما و روانشناسی دعوت نشده است.


در ادامه روح الله شمقدری تهیه کننده «پایان نامه» به صحبت‌های هفته گذشته امیر آقایی پاسخ داد و با استدلال قانع کننده، نشان داد ادعای هفته گذشته آقایی خالی از حقیقت بوده است. آقایی هفته گذشته گفته بود پس از انصراف از بازی در «پایان نامه» از سال 89 به مدت یک سال و نیم با شکایت شمقدری ممنوع الفعالیت شده است. شمقدری با تکذیب این ادعا تاکید کرد در این مدتی که آقایی گفته ممنوع الفعالیت بوده، در دو فیلم «زندگی خصوصی» و «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» که دومی توسط فارابی نیز ساخته شده، بازی کرده و بنابر این ممنوع الفعالیت نبوده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : tabnak.ir